goedemorgen Vanmorgen bracht ik mijn man weg naar het werk en links achter in de auto piepte het vreselijk.. Mijn man denkt dat de rem blijft hangen, want als je remt of je trekt aan de handrem is het weg.. Op de terugweg piepte het ook rechtsachter.. Nu vraag ik me af hoe gevaarlijk dat is.. De garage zit op 30 minuten rijden afstand.. Er is wel een garage dichterbij maar die is letterlijk 2x zo duur.. En heeft iemand enig idee hoeveel dat geintje me gaat kosten? Kan ik me vast psychisch voorbereiden alvast bedankt..
Wij hebben dit ook en toen nieuwe remmen eronder gezet was iets van 65 euro maar hebben dit wel zelf gedaan
als de auto gewoon remt kan je rustig naar de garage een half uur verderop rijden. mijn remmen piepen ook wel s en als ik ze dan ff goed intrap is t wel, heb t idee dat t wat aan hetweer ligt en dat t iets van vocht is.
En of het gevaarlijk is volgends mij wel als je moet remmen op de snelweg en hij schiet vast heb je wel een probleem
Ja hij remt wel prima, dat is het probleem niet.. merk ook niet qua snelheid dat de remmen vast zitten.. krijg de garage niet te pakken, maar zal zo wel even vragen of dat vertrouwd is..
hier 1 man naast me met verstand.van auto's Piepen: Dat zijn remblokken die vierkant afgesleten zijn daarom maken ze dat geluid. niet gevaarlijk om mee naar de garage te rijden.Waarschijnlijk vijlen ze de blokken weer een beetje rond en da''s voldoende= 1 uurloon Als het knarsend is zijn de remblokken versleten en dan worden het nieuwe remblokken (ook niet gevaarlijk om mee door te rijden naar de garage) remblokken set achter kost 40 a 65 euro plus 1 uurloon. je remt maar iets van 20 % met je achterremmen en 80 % met de voorremmen, dus bij achterremmen kan je eigelijk altijd gewoon naar een garage rijden.
aaah bedankt! heb gebeld en kan morgenvroeg gelijk terecht rond kw voor 9.. gelukkig hebben we een goedkope garage was al bang dat ik 150 euro ofzo moest betalen.. hebben vorig jaar een rekening van 800 euro gekregen.. Moesten eigenlijk 1000 euro betalen, maar dat vond ie wel errug veel, heeft er 200 euro van af gehaald zijn ook al jaren vaste klant daar dus dat scheelt..
het kan ook zijn dat er roest op de remblokken zit, door het vochtige weer. Een keer goed flink hard remmen moet het dan verhelpen. (wel eerst wat vaart maken) Dit kan je altijd even proberen.
Je hebt wel schijfremmen achter neem ik aan? anders gaat het complete verhaal van remblokken niet op. Zo ja, dan idd even zachtere remblokjes erop zetten of de laten bijsnijden en je zuigertjes wat invetten met kopervet. En dat het per definitie niet gevaarlijk is omdat je maar 20% remt is onzin. De achterremmen van mn ma der auto hebben toen in de fik gestaan omdat de cilinders vastliepen en er dusdanige wrijving ontstond dat de hele linker achterrem is weggefikt. Nu zal dat bij jou wel niet zo'n vaart lopen hoor, maar er maar vanuit gaan dat het toch geen kwaad kan, gaat niet altijd op.
Pff zijn weer 117 euro armer.. Remblokken achter waren stuk.. één was aan het doorbranden.. Remklauwen achter waren verbogen.. ach ja, ze doen het weer.. Kan moeilijk met kapotte remmen blijven rijden
rij je nu met verbogen remklauwen dan? want voor 117 euro heb je tocg geen nieuwe blokken en klauwen?
sorry ik geef weer halve informatie één blok was aan het doorbranden dus één nieuwe.. andere blok was nog hartstikke goed, alleen klauw verbogen.. die heeft ie rechtgezet/gerepareerd.. Dus in feite één nieuwe, de andere gemaakt.. had verkeerd gelezen op de bon