Mijn vader is naar het ziekenhuis geweest want hij heeft een knobbeltje in zijn borst. Nou moet hij hier weer voor terug komen. Ik weet dat ze bij vrouwen je borst tussen zo'n ding pletten, iemand enig idee hoe ze dat bij mannen doen??
ik kan je niet helpen wil jou en je vader iniedergeval even sterkte wensen, hoop dat het iets onschuldigs is!
Jeetje, dat is schrikken!! Heel veel sterkte in ieder geval. Ik zou niet zo goed weten hoe het onderzoek wordt uitgevoerd...
Bedankt, tja misschien is het niks, hij dacht een vetbobbeltje maar we zijn er wel op door gegaan dat hij nou in ieder geval naar het ziekenhuis is gegaan. je weet maar nooit, hopelijk is het niks.
Mijn man doet deze onderzoeken en bij hem in het ziekenhuis maakt men gewoon een mammografie ook bij mannen. Daarnaast ook een echo natuurlijk en indien nodig een punctie. Zelfde als bij vrouwen dus.
Ik krijg regelmatig borstonderzoek en dat is dmv een MRI, misschien dat ze het ook op die manier bij mannen doen.
Gewoon hetzelfde als bij vrouwen alleen kun je dus veel minderpletten. Vandaar dat een echo bij mannen veel meer duidelijkheid geeft.
oke, ik weet eigenlijk zo niet wanneer hij heen moet, zal morgen eens vragen. hij laat het niet merken, maar volgens mij vind hij het zelf ook wel eng.