De grootste lekschaaltjes?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Ago, 20 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Mijn borsten hebben nogal de neiging om als onze kleine man aan de ene kant drinkt, ook meteen de andere kant leeg te laten lopen...

Ik gebruik hiervoor de medela lekschaaltjes, maar die zijn te klein.. Er loopt soms wel meer dan 100ml uit de borst waar niet uit gedronken wordt op dat moment.

Weet iemand of hier nog andere schaaltjes voor te krijgen zijn die groter zijn dan die van medela? Want deze lopen dus letterlijk over als ik aan het voeden ben en dat is niet echt handig want kan me nu na elke voeding omkleden... Ik wil straks ook buiten huis gaan voeden maar dat is zo echt geen doen.

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Gefeliciteerd met je zoontje!

Ik stopte altijd een spuugdoek (een grote) dubbelgevouwen tussen mijn borst en bh. Had er soms 2 nodig. Heb er wel altijd eentje nodig gehad volgens mij tot een jaar. Je zoontje is nog jong, het meelekken zal hoogstwaarschijnlijk nog wel minder worden.

3. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Gefeliciteerd! Wow! Ik ben jaloers op je. ... 100 ml zo uit de borst! Ik kan je niet helpen misschien zelf iets fabriceren met een plastic bekertje en daar gaatjes in branden en ergens aan bevestigen?

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hoe oud is je kind?

5. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    @frannie: ik heb je berichten al een aantal keer gelezen en ik weet steeds maar niet wat ik moet schrijven... Vind het zo rot voor je dat die productie niet goed op gang is gekomen... Je zou de melk zo van me mogen hebben, maar ik begrijp dat deze koemelkvrij moet zijn... Hopelijk ben je wel super trots op jezelf want joh je hebt nogal een pittige tijd achter de rug! Dat je een supermama bent is wel duidelijk!!! Vergeet dat niet!

@dirksmama: vandaag 10 dagen. Heb nogal last gehad van overproductie de eerste week. Door blokvoeden heb ik nu een redelijk vraag/aanbod balans. Behalve dus wat er nog allemaal uitlekt...

6. Misstiara5

Misstiara5 Actief lid

29 sep 2012
    436
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wauw, ik moet echt moeite doen voor melk.

7. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    @Ago geeft niks het is nou eenmaal zo en met mijn mini beetjes heb ik mijn minibaby wel lang alles kunnen geven na haar slechte start dus ik ben echt tevreden en dek mezelf in om nu dan toch te stoppen. Ze groeit als kool en gaat in rap tempo meer omhoog met de voeding en ik kan het nu echt niet meer bijbenen...

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ago, dan denk ik dat het lekken snel minder zal worden. Je kunt lekkage ook tegenhouden met de deurbelmethode: zodra je een tsr voelt stevig met je vinger op je tepel drukken (alsof je ergens aanbelt). Ik lekte ook veel, ik steriliseerde de opvangbakjes en had een schone fles naast me staan, ik goot dan tussendoor de lekmelk in de fles. Dat ging dan in kleine porties in de vriezer om later eventuele tekorten aan te vullen.

9. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.362
    113
    Vrouw
    Een kolfschelp met flesje eraan gebruiken? Dan kan het eventueel in de vriezer voor als de overproductie ooit ophoudt..

10. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Dit lijkt mij ook een prima idee. Ik heb bijvoorbeeld een Philips avent en die zou je zo zonder leknippeltje ertegenaan kunnen houden. Je kan dan een flesje vol laten lopen.
    Ik denk trouwens ook wel dat je productie wel gaat stabiliseren. Je zal wel wat kunnen blijven lekken, maar niet meer zoveel. Ben heimelijk ook wel beetje jaloers en blijf het wonderlijk vinden dat het per persoon zo kan verschillen.

11. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Dat van die kolf is inderdaad wel een goed idee! Ga ik straks proberen!
    Deurbel kan ook, maar dan begint m'n borst vervolgens echt pijn te doen door de spanning die erop komt. Heb ook van die lillypads, maar dat werkt hier niet, komt gewoon teveel spanning op waardoor de melk er alsnog uitloopt.

Idd oneerlijk dat er zoveel verschillen zijn in productie..

Deel Deze Pagina