De grootste onzin-/misleidende producten

Discussie in 'De lounge' gestart door Nina Sanders, 2 aug 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Oke dan wil ik een lesje 'kindersnotzuigen' want mini O loopt hier doorgaans leeg. Vind het alleen niet zo'n fris idee om met mijn mond ergens aan te gaan zuigen terwijl het snot aan de ander kant groen is :o:

2. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.006
    113
    Boven t bad???? Doe je zelf vooral geen gipspootje aan, gewoon buiten sprayen!!! Of in de garage ofzo.

Met een badmat ga je t ook niet redden, t verstuifd als een malle.

Vergelijk t een beetje met bakspray in een keramieke ovenschaal sprayen, ZO GLAD!

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Oef dan komt t hier sowieso niet. Ik doe hier de vloer beneden al elke dag (zuigen en loopje dweilen als de kinderen thuis zijn). No way dat ik iets ga gebruiken wat mn vloer nog viezer maakt haha

11131618 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  4. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.693
    18.773
    113
    Vrouw
    Ja het komt gelukkig niet richting uw mond. Ik dacht ook eerst, bweikes.
    Maar je zuigt aan het buisje en het snot gaat in een opvang stukje.
    Dus het is niet dat als je te fel zuigt, er snot in uw mond komt.

5. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Oh is het echt zo een bende? Dan denk ik dat ik het weg ga geven want het staat hier al een half jaar (misschien langer) stof te happen.
    Boven het bad omdat we het bad niet gebruiken. Alleen soms in de winter om op te warmen als we van buiten uit de kou komen. Ik riep het al toen we hier kwamen wonen, ik wil geen bad want zo vaak gaan we dat niet gebruiken. Man wilde het perse wel want hij ging er echt vaak in liggen :rolleyes: niet dus. Dat ding is alleen veel gebruikt tot beide kinderen bijna kleuter waren maar zodra ze goed zelfstandig onder de douche konden staan gaan ze misschien 6x per jaar nog in dat bad. En wie mag het schoon houden? Je raad het vast in 1x goed. En als ik zeg "ik heb je gewaarschuwd" dan durft hij nog te beweren dat ik dat bad wilde :roflmao:
    Binnen nu en 3 jaar gaat de badkamer eruit en komt er geen bad meer terug in ieder geval.

Ysabella en Vero0504 vinden dit leuk.
  6. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.507
    8.432
    113
    Die genen zitten helaas ook bepaald niet in mijn familie, dus vandaar ook blij met dergelijke mixen waar voor mijn gevoel minder snel wat fout kan gaan :)

Nic1976 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  7. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.006
    113
    Dochter liep hier altijd vol, maar die neuspeertjes zetten ook druk op de oren.

Man heeft 10 jaar lang zowat chronische oorontsteking gehad (nauwe buis van eustachius), dus daar waren wij voorzichtig mee maar gelukkig heeft ze kennelijk mijn genen op dat punt.

Neusspray werkt op zich ook maar beperkt. Hier een hardnekkiger geval dus wij leerde van verpleegkundige neusspoelingen.

Gewoon met fysologisch zout, tankje/flacon halen bij de apotheek, paar kleine spuitjes erbij (zonder naald uiteraard), lading tissues bij de hand en een fles melk (kv) of ander drinken en gaan met die banaan.

Jassen t er zo in, t trekt de hele lading los, hoestprikkel neemt ook gelijk af en die fles warme melk trekt t laatste beetje rotzooi wel weg. Die fles gaat er als een malle in wat die zooi voel/proef je in je keel en dan kunnen ze in elk geval fatsoenlijk slapen.

Kan je best vaak inzetten, werd in t ziekenhuis bij RS/benauwdheid voorafgaand aan elke verneveling gedaan. Zo vaak deden wij t dan weer niet, vooral met slapen eigenlijk voorafgaand. Bij mn dochter deden ze dat laatste ziekenhuisopname dan weer niet want die was wel benauwd maar geen gesnotter.

Verpleegkundige daar kon t met 2 spuitjes tegelijk heel de neus...Dat lukt ons niet hoor. Master Ninja. "ja na de eerste kan ik de tweede wel vergeten anders".

Er zijn ook kant en klaar neusspoeling pipetjes te koop. Allicht voor een eerste keer of als je niet zo goed weet hoe, dat dat iets prettiger aanvoelt. Voor veel gebruik vind ik dat nou een onzin product en geldklopperij, maar als je t nog nooit gedaan hebt of onderweg gaat allicht een uitkomst.

Anders als je een keer met een snotterige gup bij een huisarts/verpleegkundige/ziekenhuis bent eens vragen of ze dat kunnen leren.

Het doet VEEL meer dan een neuspeertje of neusspray. (die xylometa-scrabble neusspray is weer wat anders).

8. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.511
    13.799
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Lekkere combinatie aan berichten dames. De helft gaat over cakejes en de andere helft over snot :| :roflmao: :thumup:

TotalBella, Ysabella, Mamafiets en 10 anderen vinden dit leuk.
  9. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.511
    13.799
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Jasses :|

Correct gebruik van de neuspeer: in peer knijpen, dan in neusje van je kindje doen, dan loslaten.

Om het snot wat nu in de peer zit te kunnen verwijderen, knijp je de peer leeg op een wc-papiertje.

10. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.006
    113
    Begonnen wij ook heel vroeg mee met oefenen. Met als alternatief neusspoeling, wat ze begrijpelijk niet leuk vond, zat de motivatie er wel goed in! :thumup:

11. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Dat is wel een hele beknopte omschrijving van het schoonmaken. Ik hoop dat mensen dat niet echt alleen doen om schoon te maken. Dan wil ik de binnenkant van dat peertje niet zien :|

spruitje80, 11131618, goblins en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.511
    13.799
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    #192 hummeltje5, 2 aug 2021
    Laatst bewerkt: 2 aug 2021
    Ik had eens begrepen dat er dus wél verschil in zit: dat er in billendoekjes stoffen zitten die niet geschikt zijn voor tere wangetjes.
    Snoetenpoetsers gebruiken voor de billen kan dan weer géén kwaad, naar ik begreep.
    Wat ik nu ik het zo typ toch apart vind, want ze zeggen immers altijd dat babybilletjes ook zo teer zijn :rolleyes:

13. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.693
    18.773
    113
    Vrouw
    Ja hier konden ze ook vrij snel snuiten eigenlijk. Begonnen met het blaas met de neus een zakdoekje weg spel.
    Vonden ze grappig.
    Maar tegen die tijd hadden ze al een paar maand snot gehad, daar kan je moeilijk op wachten :roflmao:(wij toch niet ).

14. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Wij beginnen zo snel mogelijk met; 'wat doet een konijntje?' En dan een paar keer herhalen :rolleyes::roflmao: In het begin snuiten ze nog niet zo hard natuurlijk, maar sinds zijn 1e verjaardag lukt het zoon inmiddels prima :thumup:

Vero0504 vindt dit leuk.
  15. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.511
    13.799
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    #195 hummeltje5, 2 aug 2021
    Laatst bewerkt: 2 aug 2021
    Het is vloeibaar snot wat je eruit haalt, dus als je het direct leegt op een papiertje is als het goed is alles er ook meteen weer uit.

Dat er dan alsnog bacteriën in achter blijven hebben we het maar niet over :|

Edit: volgens mij kan je m wel uit elkaar halen in twee delen. En dan uitkoken bijv.

16. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.511
    13.799
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Bij ons halen de konijntjes hun bovenlip omhoog en doen de voortanden dan op en neer, alsof ze een wortel eten ;) :p
    Snuitende konijntjes heb ik nog niet eerder gezien!

spruitje80, Ysabella, Zxcvb en 4 anderen vinden dit leuk.
  17. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.693
    18.773
    113
    Vrouw
    Ik denk dat als ik vraag wat een konijn doet, de neus word opgetrokken.
    Maar eender wek trucje, al wat er uitkomt is prima e :roflmao:

GossipGirlxoxo en Magnolia29 vinden dit leuk.
  18. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    :eek: Nee joh, hier 'snuffen' ze. Maar ik moet er bij vertellen dat mijn vader konijnen fokt voor tentoonstellingen en we dus tientallen konijnen in de schuur hebben. Die dus erg hard snuffen :roflmao::roflmao:

19. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.156
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Jij zoog snot uit de neus van je kind met.. Je.. Mond???! Gatverdamme :roflmao:

20. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.511
    13.799
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Bacon is toch geróókt ontbijtspek?
    Volgens mij zit daarin het prijsverschil.

Deel Deze Pagina