Daar kwam bij ons dat zout water (maar dan keukenzout, fysologisch zou was onzin) om de hoek. Uit elkaar jossen en schoonspoelen die meuk. Bah bah bah bah
Ander referentiekader dan hier dus idd. Het voorbeeld die ik gaf was bedoelt onder de noemer 'wat doet een hond/ poes/ konijntje' (blaft/ miauwt/ haalt de bovenlip op en eet zgn. een wortel, aangezien een konijn naar ik tot zojuist wist praktisch geen geluid maakt ).
@Nina Sanders : heb je ook berekend of die "maandbox" nachtluiers (met belachelijk veel luiers erin voor één maand) onderaan de streep ook daadwerkelijk duurder is dan die luierbroekjes? Even uitrekenen wat het per stuk kost en je kunt zo zien welke goedkoper is.
@citroenrasp: peulvruchten valt voor mij onder de noemer groente. Buiten dat: in zo'n vleesvervanger kun je tenminste nog je mes zetten, 'net alsof je een stukje vlees snijdt'.
Je moet ze toch ook steriliseren of op zijn minst wassen met een sopje? Anders blijven die bacteriën toch ook aan het tuitje zitten en komen ze nooit er vanaf. Hier wordt dat ding dus na ieder gebruik afgewassen
Hier kwam er vaak niet alleen vocht uit. Ook wel echte klevende/plakkende gele en groene snottebellen en ook wel eens een hard opgedroogd potje. Dat vocht knijp je er inderdaad zo uit maar dat echte taaiere snot blijft achter en is er niet zo simpel uitgeknepen. Ik maakte hem na ieder gebruik open en maakte hem dan schoon met een schoonmaakdoekje of billendoekje om mijn vinger gewikkeld. En het tuitje wat in de neus gaat even met een klein sopje onder de kraan. En dan eens in de paar dagen en zeker na de verkoudheid voor het opbergen kookte in hem inderdaad even uit.
Ja absoluut. Tenminste ik weet niet of dat in de gebruiksaanwijzing staat maar lijkt me wel logisch wat je zegt die bacterieen blijven anders zitten, dan maak je een virus broeinest van dat peertje als je dat alleen even leegknijpt en zo weg legt.
Klopt. Het ging erom dat bacon bij de slager een ander deel van het varken is, een duurder stuk vlees. Overigens gebeurt dit ook met carpaccio. En vast met nog veel meer producten van vlees. Er was ook een hele aflevering over over supermarktvlees, dat gemiddeld voor 11% bestaat uit (gepekeld) water met toegevoegd suiker. Letterlijk ingespoten. Die aflevering heet geloof ik varkenshaas. Nu ben ik zelf al *even denken* 22 jaar vegetariër, en vleesvervangers koop ik ook niet. Dat bestond niet in mijn tijd, haha!
Zou het niet op de badkamer gebruiken. Het dwarrelt door je badkamer en zal ook naast je mat belanden
ik liet het altijd mijn man doen ik vind het dus ook echt vies maar dat ding van otrivin werkte bij beide top. Heb nu een nieuwe gekocht
En toch zijn 6 sinaasappels ook niet gezond op een dag. Net zoals het idee dat fruit onbeperkt kan omdat het gezond is. Ja, de voedingsstoffen in fruit zijn beter dan in een koek, maar jouw lichaam gaan niet denken oh wacht, het zijn fruitsuikers, die zijn goed hoor!
Sowieso is fruit echt overschatte voeding. Het is niet ongezond, maar de waarde die mensen het toebedelen heeft het ook weer niet. Het wordt vaak in 1 adem met groenten genoemd terwijl de laatstgenoemde veel belangrijker zijn dan fruit (volgens veel voedingswetenschappers, althans). En inderdaad suiker is suiker, je lichaam maakt daartussen geen onderscheid.
Mijn kinderen zijn nu 12,9 en 8 en ik heb nog steeds snoetenpoetsers op tafel staan! Ideaal, vieze vingers bij kip eten, of de hap was weer eens groter dan de mond
Dat was toch juist mijn punt? Ik vind het raar om iets te eten dat op vlees lijkt wanneer je geen vlees wil eten. Dus ik snap het nabootsen van de smaak, structuur (tegenwoordig heb je zelfs nepvlees waar nepbloed uit loopt!) etc gewoon niet zo. Peulvruchten zijn toch echt geen groenten, maar goede vleesvervangers. Maar omdat ze redelijk koolhydraatrijk zijn kan je ze dus ook eten ipv je gebruikelijke koolhydraat. Ik vermoed dat je die associatie van groenten hebt omdat ze in NL vaak bruine bonen of witte bonen in tomatensaus eten, in plaats van groenten. In veel landen worden aardappelen dan weer als groenten gezien, maar dat zijn het natuurlijk ook niet.
Haha nou zit ik serieus te denken hoe mijn kinderen of van hun snot af zijn gekomen want ik heb ook nog nooit zo'n neus peertje gebruikt. Hoe werkt dat eigenlijk? Zuig je het snot dan in die balg? Of trek je de neus vacuüm zodat het snot er uit loopt? Ik heb te veel horror films gezien, zou direct bang zijn dat de hersenen mee komen