De grootste onzin-/misleidende producten

Discussie in 'De lounge' gestart door Nina Sanders, 2 aug 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.399
    21.793
    113
    22 jaar geleden hadden ze allang vleesvervangers hoor! Ik kan me niet anders herinneren dan dat ze in de jaren '90 vleesvervangers verkochten. Het aanbod was zeer beperkt en ze waren nóg smakelozer dan nu, maar het was er wel.

En idd vlees van de supermarkt zit vol met water :confused: Gelukkig kocht ik nooit vlees in de supermarkt! Nu eigenlijk ook niet, maar tenminste zit er hier geen water in.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  2. Palomino

Palomino Actief lid

18 mei 2021
    203
    329
    63
    Vrouw
    #222 Palomino, 3 aug 2021
    Laatst bewerkt: 3 aug 2021
    Nou, ik leefde op omelet, kasssoufflee en peulvruchten totdat de eerste vegaburger kwam. (De groentenburger, die idd behoorlijk smakeloos en droog was)
    Maar wij woonden in een dorp met een kleine supermarkt. Kan me voorstellen dat het er bij de grotere winkels/in de stad al eerder was. Ik weet nog dat mijn moeder de eerste vegaschijf meenam! Ik hoefde in ieder geval nooit bang te zijn dat ik een stukje van mijn ‘vlees’ moest afstaan haha! :D

- Edit
    Ik heb het even opgezocht, je hebt gelijk dat het al bestond toen ik vegetariër werd (1997)
    Grappig om zo te lezen! Wat de tijden gauw veranderd zijn… tegenwoordig is het heel hip om (deels) vegetarisch te eten. Toen ik net vegetariër werd, heb ik vooral veel gelach en gehoon gehoord :p

quote:
    Voeding uit 1979, kortweg ‘Gezonde voeding’ geheten, ontbreken de vleesvervangers. In de eerste voorlichtingsfolder van hetzelfde Voorlichtingsbureau die specifiek op vegetariërs was afgestemd (Eten zonder vlees, dat kan!) uit 1987 hebben tahoe en tempé inmiddels hun intrede gedaan, evenals de sojabrokjes, omschreven als ‘gedroogd te koop in diverse smaken: hamsmaak, rundvleessmaak en naturel’. Nog weer acht jaar later, in 1995, verschijnen kant-en-klare vleesvervangers in de folder Eet bewust, ….minder vlees. Het gaat dan om producten die we ook nu nog kennen – vegetarische schnitzels, worstjes, gehakt, carrés etc

citroenrasp vindt dit leuk.
  3. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.183
    10.738
    113
    Ik ben al zo'n 33 jaar vegetariër, maar fooi regelmatig een vleesvervanger in de pan of gebruik vega gehakt. Ik vind eieren en peulvruchten lekker hoor, maar hoef geen van beide meerdere keren per week als hoofdbestanddeel van de maaltijd. Vaak "vervang" ik het vlees niet eens, maar zeker als de maaltijd is ingericht met een stuk vis, of de rest eet een broodje hamburger, dan wil ik ook graag ergens in prikken. En het vult ook beter dan alleen groente, zo'n dosis eiwitten. En het is, toegegeven, gewoon makkelijk en lekker. Ik vind de tijd die je kwijt bent om zelf een linzen- of bonenburger te koken, kruiden, prakken niet in verhouding staan tot het eindresultaat.

Het hoeft van mij dan weer niet per se op vlees te lijken. Die dingen die dat teveel doen, vind ik maar vies. Die megadure Beyond burger vonden zowel ik als de vleeseters niet te pruimen, en met kipstuckjes hoef je bij mij ook niet aan te komen. Ik heb namelijk ook een afkeer van vlees. Maar zo'n doorsnee niet zo gelijkende vega burger doordeweeks, een bakje vegetarisch gehakt om de lasagne wat meer te vullen, hanteerbare dingen op de bbq, of heel af en toe van dat kneedbare vegetarisch gehakt om dat gerecht met gestoofde balletjes vegetarisch tw maken... ja hoor!

4. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.399
    21.793
    113
    Bij onze AH hadden ze redelijk veel keuze, en het was ook heel vaak met zo'n 50% korting sticker omdat maar weinig mensen het kochten natuurlijk.

Ja, in de jaren 90 was er weinig animo voor idd! Ik was vaak de enige vegetariër als ik ergens was, enige uit mijn klas ook (ik werd al gepest en dat ik vegetariër was maakte het er zeker niet gemakkelijker op!). Al met al heel anders dan tegenwoordig vegetariër of veganist zijn.
    Nu is het wel zo dat ik veel vegetariërs binnen mijn familie had, dus wat dat betreft was het geen probleem. Toen ik op mijn 20e ging samenwonen met mijn man en ik dus eigen keuzes mocht maken op dit gebied ben ik dan ook bewust (af en toe) vlees gaan eten, dus eigenlijk het omgekeerde van verreweg de meeste vegetariërs. :D

Palomino vindt dit leuk.
  5. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.694
    18.775
    113
    Vrouw
    Niet ieder kind is een snot fabriek e.
    Onze oudste was ook zo geen snotterig kind en nog niet eigenlijk.
    Maar er bestaan andere gevallen:roflmao:

Nina Sanders vindt dit leuk.
  6. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.399
    21.793
    113
    Ik vraag me wel af waarom dat is? Als flexirariër doe ik dat dus wel (m.n peulvruchten dan). Het is goedkoop, lekker, niet erg belastend voor het milieu en je kan er heel erg mee variëren (ik maak er dus ook veel meer mee dan alleen burgers; dat doe ik misschien 3x per jaar ofzo).
    Of is het puur een kwestie van smaak?

Saartje33 vindt dit leuk.
  7. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Onzinprodukt: een blender. Er is niets dat een blender kan dat ik ook niet met een staafmixer kan en die neemt veel minder ruimte in.

8. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Het stomme is dat die maandbox luiers voor de nacht gewoon de vervanger is van de plusmaat. Die je dus ook overdag gebruikt. Ik weet niet hoe ze erbij zouden komen dat een kind per se ALTIJD enkel in de nacht meer zou plassen maar het is natuurlijk wel zo dat ze langer droog ‘moeten’ blijven. Dan zou je dus feitelijk 2 soorten luiers moeten hebben. Ja dikke doei. Ik gebruik gewoon maat 5+ voor dag en nacht en koop ze altijd in de aanbieding. Gisteren nog een maandbox 5+ bij wehkamp kunnen bestellen. Ze zijn er dus nog wel, maar gaan er wel geleidelijk uit.

En over het gebruik van een neuspeer. Zo deed ik het ook maar werkt niet. Wellicht wat vaker oefenen haha. @Vero0504 heel erg bedankt voor je lange uitleg, het is me duidelijk zo!

9. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Oeh dit vind ik niet helemaal. Ik heb dus een food maker voor het bereiden van babyvoeding en dat vind ik eerlijk gezegd wel heel makkelijk. Je gooit alles erin (eventueel bevroren), hij stoomt alles gaar, daarna draai je de kan om en kun je blenden. Echt ideaal hoor.

10. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Lekker onderwerp. In de ene post lees ik over snot en de andere over bacon :roflmao:

hummeltje5 en citroenrasp vinden dit leuk.
  11. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.399
    21.793
    113
    Hier geen babyhapjesmaker, maar vind een blender toch wel heel handig. Voor sommige dingen iig handiger dan een staafmixer.

11131618 en Nina Sanders vinden dit leuk.
  12. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik vond het vooral handig bij de tweede. Toen was ik gewoon druk - ook met werk - en kon ik dat ding gewoon aanzetten zonder er omkijken naar te hebben. Op een vast moment in het weekend sneed ik groente en deed ik het in porties in de vriezer. Ik zorgde ook voor voldoende pasta, rijst etc en vlees(vervangers) zodat ik altijd wel wat had. En na bereiding ook die bakjes hup weer invriezen. Ideaal. Ik ga het toch zeker niet allemaal zelf koken, bakken en pureren? Sorry maar daar heb ik een dagtaak aan.

13. Summerbelle

Summerbelle Niet meer actief

Onzin: een prachtig gehaakt aankleedkussenhoes voor 40’euro of meer. Ik snap niet dat iemand dit koopt aangezien je na de eerste poepluier al kunt wassen of er ligt een hydrofiele overheen.

TotalBella, Vergeten, hummeltje5 en 3 anderen vinden dit leuk.
  14. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Hier ben ik het volledig mee eens!

15. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.080
    17.053
    113
    Eens! Hier de Avent babyvoedingmaker véél gebruikt tussen de 4-7 maanden bij alle drie:thumup:

Vanaf een maand of 8 wel “gewoon” koken en met de staafmixer erdoor, omdat dan de porties te groot worden voor de babyvoedingmaker én ik meer controle wil hebben over hoe grof ik ‘pureer’.

Gewooniemand en Nina Sanders vinden dit leuk.
  16. Jinxx

Jinxx Fanatiek lid

12 jan 2014
    2.022
    1.037
    113
    Er gaat hier een wereld voor me open. Ik heb dus echt nog nooit gehoord van een neuspeertje, laat staan dat ik er ooit 1 gebruikt heb ;) Bij mijn kids veegde ik het snot gewoon weg als het uit de neusjes kwam, en that's it. Nooit aan gedacht ook om verder te gaan dan dat.

femkes vindt dit leuk.
  17. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Omdat je niet perse geen vlees wilt vanwege de vorm of de smaak, maar omdat je geen dieren wilt laten lijden voor wat je eet.

Chayammy vindt dit leuk.
  18. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Dieetproducten gericht op afvallen vind ik pure onzin. Als dat werkelijk iets zou doen, dan zou er niet zo veel van op de markt zijn.

19. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.900
    5.861
    113
    Vrouw
    Mijn kinderen aten gewoon vanaf 6 mnd mee met wat wij aten a la rapley. Bij sterk gekruide dingen haalde ik een portie er uit voor het kruiden en als dat niet mogelijk was dan deed ik dezelfde ingrediënten in een apart pannetje maken. Koste geen extra tijd. Ik heb nooit iets gepureerd of geblenderd voor de kinderen

Gewooniemand, Ysabella, amdaa en 4 anderen vinden dit leuk.
  20. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    Je moet er melk aan toevoegen...
    Dan kun je toch met gewone bloem ook jouw koemelk vrije melk toevoegen?:)

Deel Deze Pagina