De grootste onzin-/misleidende producten

Discussie in 'De lounge' gestart door Nina Sanders, 2 aug 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.006
    113
    Nope de mijne moest t echt niet, stukkie broccoli en je zag echt de gruwel bij dr. Dat moest wel geprakt worden, apart van de aardappels dan he?

Overigens wil ze wel apart groente vlees aardappels en dan zelluf besluiten of ze dat in de appelmoes doopt. Ga t nou niet door elkaar prakken want dan eet ze t ook écht niet. Ze moet wel zien wát ze eet.

Zolang t er verder met smaak in gaat vind ik alles best.

2. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.399
    21.793
    113
    Dan ben je iig heel ruimdenkend vergeleken met mijn familie! :) Ik moet het ook altijd aanhoren van ze dat ik zó veel vlees eet :rolleyes: Gemiddeld eet ik het 1x per week...

spruitje80 en LisbethSalander vinden dit leuk.
  3. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hier met fases echt zeer moeilijk etende kinderen. Sowieso met mini O momenteel wat aan het klungelen. Die eet gewoon niet. Helemaal niet. Gaat kokhalzen en weigert. Totaal niets. Dus ja, voor hem wil ik nog wel eens lekker een bord pap maken in de avond. Laatst viel het me op dat hij best is afgevallen. Zo’n smal koppie heeft ie gekregen. Tsja. Dan ben ik al lang blij dat ik er een zoete mueslireep in krijg. Bij hem is het echt heel erg kijken wat op dat moment goed gaat. Vreselijk maar hij flikt het serieus wel eens om dagenlang avondeten te weigeren en dan overdag ook weinig te eten. Ook niet zo goed van mij om dan toch weer pap of de zoveelste boterham met pindakaas te geven. Maar soms denk ik echt: alles beter dan helemaal niets.

4. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.006
    113
    Ik zit nog in dubio voor wasbare luiers. Aankomende knul is de laatste. Restafval wordt hier betaald, luiers en incontinentie materiaal zou aparte bak komen die is nog in geen velden of wegen te bekennen. Sneller zindelijk spreekt me ook wel aan, ecologisch is een bonus, financieel rendabel + extra arbeid is meer t struikelpunt. En of t die mega plassers hier een beetje in toom houdt...Dochter me ook de schompes zitten zoeken naar een goede luier (wegwerp).

Aan de ene kant zeg ik jaaaaa en aan de andere kant zie ik een onweerswolk bij mn man over "gedoe" plus wat ik zelf nog op mn nek erbij haal terwijl ik ook nog niet de mobielste ga wezen. Wordt dan wel parttime wasbaar.

Billendoekjes stappen we wel over op wasbaar, gemaakt van reststukkies stof die ik heb liggen en handdoeken aan elkaar. Met onze dochter is dat wel zo veilig (al eens een zwitsal muur gehad in de ochtendgloren dat dr hele kamer vol lag met doekjes uit een gloednieuw XL pak)

citroenrasp vindt dit leuk.
  5. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.835
    5.567
    113
    Tja weet je. Ik vind dat je de keus om vegetariër te worden voor jezelf maakt en ik houd er niet van om hierin mijn mening op te dringen aan een ander. Net als dat ik het vervelend vind als mensen tegen mij gaan zeuren dat ik geen vlees eet. Heb gewoon respect voor een ieder zijn keus.

Mijn kinderen mogen als ze wat ouder zijn zelf de keus maken of ze vegetariër willen worden. Tot die tijd eten ze vlees zodat ze ook makkelijk bij vriendjes kunnen mee-eten. Gewoon dat broodje knak kunnen eten op een kinderfeestje enz.

spruitje80, NiVa0230, Ysabella en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik ken ook genoeg mensen die vleesvervangers onzin vinden voor zichzelf, juist omdat ze heel anders koken nu ze vegetariër zijn. Die maken gewoon heel ander soort maaltijden en hoeven dus niet 1 stukje te vervangen. Dan is een vleesvervanger gewoon dure zooi. Maar voor de groep mensen die wel vlees lekker vinden, maar tegen de wijze van productie zijn, dan is een vleesvervanger toch logisch?
    Net als dat ik genoeg mensen ken die zijn gestopt met alcohol drinken en dit niet vervangen (en ik ken ook meerdere mensen die nooit gestart zijn), ken ik ook genoeg mensen die niet of minder alcohol willen drinken en dit wel vervangen door de alcoholvrije variant. Ik ben daar zelf 1 van. Ik hen niets principieels tegen alcohol, maar ik reageer er erg sterk op en vind het ook geen probleem om het te laten staan. Daarom ben ik ook vaak de Bob. Maar dat had altijd als gevolg dat ik een hele avond alleen spa of sinas kon drinken. Ik ben dus best blij met de mocktails en dergelijk omdat ik dan iets speciaals/feestelijks kan drinken zonder alcohol. Ik vind het prima als andere daar niets mee hebben, maar ik vind dat zelf wel leuk.
    Ik vind het zelf trouwens heel fijn als ik stoere hangjongeren zie met alcoholvrij bier, scheelt vaak een heleboel overlast.

amdaa, hummeltje5, Neuzeke en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.006
    113
    Probeer eens eerder in de avond te eten, was hier met guppy ook een issue. Of ik gooide er een warme lunch in of snack groente. Smokkelen smoothies en een shitton aan groente er doorheen gooien werkte ook prima. Vervolgens leuk rietje en een parasolletje ofzo erbij en t doodleuk een milkshake noemen...;)

Geen spinazie, rode biet met cacao recept volgen...echt, de horror...Gelukkig proefden we t zelf eerst de avond ervoor. Als ik t tegen mn man roep wordt hij gelijk kotsmisselijk.

8. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Allemaal al geprobeerd. Maar bedankt voor het meedenken!

9. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Mijn middelste heeft een half jaar geen avond eten gegeten. Daar heb ik best wat stress van gehad :( Maar gewoon alles aan blijven bieden, extra vitamine in de ochtend gegeven en in de gaten gehouden dat hij niet te veel af zou vallen.

#hetiseenfase

Wel een zenuwslopende fase :roflmao:

Nu eet hij bijna alles, met smaak. Ik heb het los gelaten. Ze krijgen vanzelf honger. Dat is mijn tip :D

NiVa0230, Ysabella, hummeltje5 en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.399
    21.793
    113
    Daar geef ik je zeker gelijk in!

W.b vleesvervangers, wij eten eigenlijk nooit AVG, ik kan me voorstellen dat je dan als vegetariër wel iets mist. Als wij het al ooit eten, is het gewoon AG :roflmao:
    Er zijn overigens wel bepaalde "vleesvervangers" die ik eet maar die zijn dan zelfgemaakt (seitan, tofu). Hier worden vooralsnog geen kant en klare vleesvervangers verkocht, dus ook geen tofu. Al vind ik deze 2 vleesvervangers dus helemaal niet op vlees lijken, maar met m'n eiwitverrijkte dieet (medisch) is de afwisseling soms wel fijn.

11. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.399
    21.793
    113
    :roflmao::roflmao:

12. S2909

S2909 Fanatiek lid

14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    Net zoals hij hier geen 3 glazen cola krijgt, krijgt hij ook niet onbeperkt fruit of koeken, enkel groenten mag hij eten wat wilt. Beter nog hij drinkt hier enkel water of amandelmelk (vanwege kma en de ongezoete versie).

En van die vezels, er zit nog een verschil tussen een hele sinaasappel opeten of er zes uitpersen en daar het sap van opdrinken. 6 keer de suikers maar niet 6 keer de vezels.

En ik leg bewust de nadruk op de suikers. Omdat velen nog steeds denken dat vetten ongezond zijn, maar suiker, ook uit fruit, niet zo een ramp is. Terwijl diabetes net zo goed kan bij iemand die steeds "gezond" fruit at en onbeperkt want het is toch fruit.

Het topic gaat over misleidende producten en dus gaf ik aan dat ik fruitsap en zo juices misleidend vind omdat het een gezonde keuze lijkt, maar niet zo is.

Liekje81, hummeltje5 en citroenrasp vinden dit leuk.
  13. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.899
    5.859
    113
    Vrouw
    Dat klopt! Maar dat is met meer dingen in dit topic.

Nina Sanders en citroenrasp vinden dit leuk.
  14. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.036
    2.900
    113
    't Gezellige Brabant
    Voor onze volgende dan. In het huidige huis helaas geen houtkachel.

15. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Haha alsof je het over mijn zoon hebt, die wordt echt furieus als oma bijv. begint te prakken (met goede bedoelingen:roflmao:)
    En bij hem moet het ook echt iets van aardappels, sperziebonen en vlees zijn.
    Terwijl dochter daar juist echt enorm mee zit te knoeien en klieren en alleen maar pittige wokgerechten, pasta’s, ovenschotels etc. wil waar liefst niets meer herkenbaar is als groente of vlees:o:

Grappig hoe dat verschilt per kind.

Verder denkt mijn moeder ook nog steeds dat Optimel supergezond is omdat er 0% vet op staat:cool:

Vero0504 vindt dit leuk.
  16. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Oh ik ben zo blij dat ze dat verkochten (baby's only). Dat maakte in mijn ogen mijn babykamer juist af. Die mooie aankleedkussen hoezen en bijpassende knuffelbeer en muziek mobiel. En ik had er 3 voor als er 1 in de was zat dat de volgende er weer op kon. Nooit verstopt onder hydrofielen.

Ysabella, hummeltje5 en Paardenbloem vinden dit leuk.
  17. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.006
    113
    Zoon van vriend van ons schuift gewoon zn bord weg als t gemixt of geprakt is. Die eet bij voorkeur gesplitste macaroni he? Macaroni, groente, saus, kaas apart van elkaar.

dochter is met de chili con carne op volwassen sterkte de grootste container. Krijg dr nog niet gek genoeg voor roti helaas...maar oooit oooit

Paardenbloem vindt dit leuk.
  18. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.399
    21.793
    113
    Mijn moeder denkt ook dat wij erg ongezond ontbijten, omdat we vaak brood met olijfolie ontbijten. Vet, dus slecht!

19. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.477
    6.092
    113
    Vrouw
    Jaa, ik kan me dat bij Waterwipes alleen niet voorstellen aangezien deze 99% uit water bestaan en 1% fruitextract ofzoiets. :roflmao: Zit ook geen geur aan.

20. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.511
    13.799
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Misschien had ik het anders moeten verwoorden en kwam het er zo laat op de avond gister niet helemaal lekker uit. Maar wat ik dus bedoelde is dat ze het wat mij betreft niet na hoeven te bootsen qua uiterlijk, maar dat ik het wél fijn vind om m'n mes ergens in te kunnen zetten.
    Zo eten we tegenwoordig regelmatig een kaasburger. Tsja, in theorie kunnen we ook gewoon plakjes kaas afschaven en die opeten. Maar die kan ik ook gewoon los in m'n mond doen en hoef ik niet persé te snijden.
    Lang verhaal kort: ze hoeven het uiterlijk wat mij betreft dus niet persé na te bootsen, maar ik denk dat in de praktijk mensen -net als wij hier thuis- gewoon graag nog ergens hun mes in zetten en ze daarom dus automatisch uitkomen bij hetzelfde uiterlijk als een stukje echt vlees.
    Óf de bedenkers van vleesvervangers zijn gewoon weinig creatief in uiterlijke vormgeving, kan ook.

Hier eten we geen bruine bonen of witte bonen in tomatensaus, maar wel sperziebonen bijv.
    Dat zie ik toch echt als groente, net als snijbonen, doperwten etc.
    Leerde ik vroeger van m'n ouders al, uit onze moestuin. En zo liggen ze ook in het groenteschap bij de supermarkt.

citroenrasp vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina