De grootste onzin-/misleidende producten

Discussie in 'De lounge' gestart door Nina Sanders, 2 aug 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.511
    13.799
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Klopt. Waterwipes vallen daar niet onder nee.

2. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.399
    21.793
    113
    Daar zeg je me wat, mbt (sommige) soorten peulvruchten. Maar je hebt natuurlijk zelfs nog pinda's.
    Dit zegt het voedingscentrum daarover: 20210803_131529.jpg

3. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

:D

4. Paardenbloem

Oh die macaroni splitsen begin ik echt niet aan hoor, maar als ik die optie aan zou bieden, zou mijn zoon het ook willen. Maar dan eet hij maar wat minder, hij eet verder gezond en genoeg.

5. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Ja precies waar is de misleidende informatie dat verse jus niet veel suiker zou bevatten of dat fruitsuikers gezonder zijn dan toegevoegde suikers? Ik zie daar helemaal geen informatie over. Dat mensen dat denken is meer hun eigen beperking.

Dubbelgeluk en Neuzeke vinden dit leuk.
  6. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik heb geen gewetensbezwaren tegen nepvlees, maar tegen echt vlees :) Ik vind het juist mooi dat er zo veel (en lekkerdere) alternatieven worden gecreerd. Dan wordt de overstap om geen vlees te eten ook veel makkelijker

Suzy85, Neuzeke en Paardenbloem vinden dit leuk.
  7. S2909

S2909 Fanatiek lid

14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    Het misleidende is dat fruit per definitie als gezond tussendoortje wordt bestempeld.

Denk dat we het eens zijn om oneens te te zijn.

citroenrasp vindt dit leuk.
  8. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.174
    23.255
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dochter eet ook zo. Alles apart. Dus met roti eet zij los boontjes, krieltjes, stukjes kip. Met macaroni of andere pasta ook los de saus en de pasta. AVG is alles op een eigen stuk op het bord. En geen sausjes of andere meuk erbij, haha.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  9. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.174
    23.255
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Das toch geen moeite? Voordat ik alles bij elkar gooi, schep ik voor dochter schepje macaroni en schepje gehaktmetsaus eruit en klaar.

11131618, Ysabella, Lumihiutale en 4 anderen vinden dit leuk.
  10. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.046
    14.743
    113
    Vrouw
    Ik heb voor mijn kinderen altijd billendoekjes van de Kruidvat gebruikt. Met 7 kinderen zijn dat heel wat poepluiers geweest.
    Ik associeer die doekjes echt met poep en vind ze serieus een poeplucht hebben.:$
    Ik heb op vakantie vaak wel een pak vochtige doekjes bij me, handig voor onderweg.
    Maar thuis gebruik ik gewoon een washand, vaatdoek of stuk keukenpapier.

11. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.399
    21.793
    113
    Dat vind ik dus ook :oops: Net zoals luchtverfrissers en van die dingen die je in de wc hangt etc. :roflmao:

Zxcvb vindt dit leuk.
  12. Paardenbloem

Volgens mij is de soort marinade achtige troep die ik ervoor gebruik veel te dun om het op die manier te doen, is niet echt saus. En dan nog, ik vind het geneuzel. Het is ook niet dat hij anders niet eet, het is gewoon niet z’n favoriete eten en dat zal het zo ook niet worden.
    Maar aangezien hij verder goed en gezond eet, maakt het me echt niet uit als hij een dag wat minder eet. En hem zelf ook niet. Dan eet hij een scheutje yoghurt of wat fruit extra als toetje.

Wel hilarisch dat ik me om zoiets onbenulligs zit te verdedigen hier, maar ja stel dat ik anders een luie, harteloze moeder gevonden wordt:roflmao:

NiVa0230 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  13. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.174
    23.255
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Je hebt gelijk ook, je hoeft je ook niet te verdedigen. Stom eigenlijk dat ik dan die post postte om mezelf te verdedigen :roflmao:
    Iedereen doet het anders en dat is prima. Hier houdt ze gewoon echt niet van dingen door elkaar. Dus voor mij kleine moeite het zo te doen, haha. Ik heb namelijk ook geen zin een alternatief te geven of apart te koken, haha.

11131618, Ysabella, GossipGirlxoxo en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Niet bedoeld om vervelend te doen, maar echt uit interesse, wat moet ik me hierbij voorstellen? Ik kook pasta en maak een saus en doe dan een en ander bij elkaar (of niet). Dat is dus heel makkelijk uit elkaar te houden. Maar jij hebt het over een soort marinade, bewerk je daar de pasta dan mee of wordt de pasta daarin gekookt?

hummeltje5 vindt dit leuk.
  15. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Het laatste hoeft echt niet, dat is puur afhankelijk van de manier waarop mensen koken en eten.

Mijn ouders houden van goed vlees, maar gaan dan niet naar de slager waar je per minilapje een fortuin betaalt, maar gaan naar zijn leverancier: direct bij de boer.
    Ze hebben zich echt ingelezen in vlees en mijn vader weet precies welke delen van het dier hij nodig heeft voor zijn biefstuk, ovenstoofschotels of voor het gehakt.
    En ze betalen veel minder.

Wij eten zelf bijna volledig 'vegetarisch'. Ik zet het expres tussen aanhalingstekens omdat ik vind dat juist dit soort termen iets duur en 'bijzonder' maken.
    Ik kook namelijk zonder vlees en gerechten waar van nature veel producten met vit B in zitten. Gerechten waar geen vlees in hoort. That's it. We proberen niet te koken alsof we wel vlees gebruiken. Want dat maakt het duur, en juist niet puur en natuurlijk.

Marsepein en Saartje33 vinden dit leuk.
  16. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Pasta kook je toch altijd af in de saus?
    Ik weet niet anders dan dat het zo hoort (al heb ik een Italianse oma, daarom misschien ;) ).

Bij dunne pastasoorten hoort dunne saus bij, hele lichte tomatensaus of puur gebaseerd op bijv knoflookolie.
    Alleen bij dikke pastasoorten eten wij wat dikkere sauzen, maar de pasta kookt daarin af zodat de saus goed wordt opgenomen.
    Anders krijg je toch alleen een homp gekookte deeg op je bord, en zou het pas op het bord de smaak uit de saus moeten opnemen?

Ysabella en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  17. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Nee, ik gooi graag de pasta bij de saus als ik alleen voor mezelf en man kook, maar voor de kinderen kook ik apart pasta en ik zet saus en pasta apart op tafel. Ik ben duidelijk te Nederlands:D

hummeltje5, GossipGirlxoxo en amdaa vinden dit leuk.
  18. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.399
    21.793
    113
    Ik zag het meer als een suggestie waar (kennelijk) een ander niet was opgekomen. Soms heb je dat, heel simpele dingen waar je door een ander "achterkomt". :roflmao:

Liekje81 en femkes vinden dit leuk.
  19. Loufoque

Loufoque Fanatiek lid

17 mrt 2021
    1.732
    4.881
    113
    Haha, margarine is veel gezonder uiteraard! Goed voor je cholesterol :roflmao:

20. Paardenbloem

Haha wat een post over macaroni al niet teweeg kan brengen. Gewoon waterige drap waar ik de gekookte macaroni door roer en het dan droog kook/roerbak in een wok/hapjespan.

femkes vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina