Ik heb dat ook nooit gedaan. Niet toen het geen moeite bij 1 kind was en ook niet toen het wel moeite zou worden bij 4 kinderen. Gelukkig maar, want met 4 kinderen en allemaal andere wensen en smaken… Daarbij is het maar net wat je belangrijk vindt mbt het eten. Ik vind het niet zo’n ramp als een kind een keer (of vaker) niet eet (mijn zoon eet sowieso zelden avondeten). Ik vind het wel belangrijk dat ze zich kunnen aanpassen en snappen dat ik niet door allerlei hoepels spring alleen maar om ze aan het eten te krijgen. Niet dat jij dat wel doet overigens. Maar apart koken, onderdelen van een gerecht apart houden, of voor vervangers zorgen oid valt daar voor mij wel onder. En als een ander dat wel doet om ervoor te zorgen dat zijn kind beter eet is natuurlijk net zo prima.
Wij koken niet apart, maar houden dingen wel gescheiden. Ik was er klaar mee toen maxi alleen nog maar huilend aan tafel zat. Ik vind niet eten totaal niet interessant, maar ik wil wel graag normaal aan tafel zitten, als ik dan de pasta in een aparte pan moet houden, dan heb ik dat er graag voor over.
Dat is toch prima. Iedereen doet het anders. Mijn zoon heb ik überhaupt geen strijd van gemaakt om aan tafel te komen zitten tijdens het eten. Dat vinden vast ook veel mensen heel raar. Maar hij zou echt niet beter gaan eten van wel strijd om aan tafel te komen of eten apart houden, oid. Dus dan maar niet aan tafel, en wij zaten gewoon gezellig te eten en hij zat met enige regelmaat te spelen met zijn autootjes. Toen hij 5 werd hebben we gezegd dat hij nu echt wel te groot was om niet erbij te komen zitten en dus komt hij er nu gezellig bij zitten, ongeacht of hij gaat eten of niet. En nu gaat hij ook steeds meer proeven. Dus komt ook zo helemaal goed. Er zijn wat mij betreft meer wegen naar Rome.
Meerdere onzin of misleidende producten te vinden of gaan we nog even door op het onderwerp vlees/vleesvervangers/goed-slecht eten/snot
Grappig detail. In mijn openingspost spreek ik over de Pamper night luiers. Belt mijn vader me daarnet op: ‘Hee ik zag toevallig dat Pampers nu speciaal voor de nacht van die broekjes heeft. Je doet O toch ‘s nachts voor de zekerheid nog een broekje aan? Ik heb een doosje voor je besteld. Misschien handig voor de overgang naar echt helemaal niets meer.’ De beste man denkt dat dat speciale zindelijkheidsbroekjes zijn ofzo. Maar wel enorm lief en meedenkend natuurlijk! Goedbedoeld. Dus morgen wordt hier een doos bezorgd. Ik zal aan hem denken als ik ze gebruik bij de jongens
Maar een vaginale douche kan toch ook alleen met water? Niet dat ik er verstand van heb ofzo maar is dat inwendig? Ik associeer dat ook met na de bevalling maar wellicht is dat een hele verkeerde associatie. Ik spoelde altijd gewoon met flesjes met lauw water en ik vrees dat ik er binnenkort weer aan moet geloven
Ze krijgt ook niet het beste voorbeeld van dr moeder, ik eet mn avg ook allemaal apart van elkaar Mn macaroni gewoon als 1 prut trouwens. Eet zelf bij een ander wat de pot schaft en dochter ook. Voor mij heeft het nooit gevoeld als moeite of extra. Ik wilde gewoon pertinent niet iets anders geven of apart koken. Toevallig trouwens, vandaag heeft ze de spaghetti wel als 1 prut op
Die van de kruidvat zijn trouwens ook goed, bespaar je de huggies kosten. Ze houden mijn dochter ook tegen en dat is de lopende nachtmerrie van elke luierfabrikant. Huggies dry nights...geen succes.
Hier eet mijn jongste met het avondeten eigenlijk nooit, behalve de beroemde P's...... de fase duurt hier wel erg lang, nu al een jaartje of 5 gok ik. Van alles geprobeerd, diëtiste en al. Maar het gaat zo erg dat zelfs de diëtiste het niet meer wist. Kinderarts geweest en die zei ons dat zolang ze groeit er niks aan de hand is. Altijd klein geweest en nog altijd de kleinste van de klas maar ze groeit wel. Overdag eet ze goed aan brood ed, fruit vind ze ook erg lekker, maar alles wat ze niet kent eet ze niet
Die speciale zeep kan je ook voor de binnenkant gebruiken. Mja redelijk funest dus hier ook gewoon water spoelen (buitenzijde, de rest regelt mn lijf zelf maar). Vergeet je arnica (of was t carniflor...?) tabletjes en evt gel niet voor downunder na oplevering. Geneest t wat sneller mee. Die gel mag uiteraard niet OP de evt wond. Maar sodemieter was ik blauw...Alsof een paard me afgestempeld had, 20-30 cm zo beurs dat t donkerblauw/bijna zwart was. Is van A. Vogel of VSM geloof ik. Maar helpt bij herstel.
Zou je verwachten, tot ik van kruidvat een reclame zag.. en vergeet lactacyd niet. Doet echt veel meer kwaad dan goed. Inderdaad, goed spoelen na de bevalling!
Die van het kruidvat vind ik voor newborns wel heel fijn omdat die wat kleiner vallen en elastiek op de rug hebben. Bij tengere beentjes bijv blijven die goed zitten. Maar vanaf het moment dat ze echt meer gaan plassen, pak hem beet vanaf maat 3, zijn de babydry variant van pampers echt de enigen waarbij ze echt de hele nacht droog bleven / blijven. Die zijn ook gewoon lekker dun. Eigenlijk meer uit automatisme pak ik nu de maat 1 mee van Pampers. We sponsoren ze wat af
Oh joh tabletjes ja? Ik heb eigenlijk nooit iets anders gedaan dan gewoon rijkelijk spoelen met lauw water. Gewoon na elk toiletbezoek. Dat voelde gewoon heel prettig aan en ik vond het soms ook fijn om te koelen met een koude vochtige washand (of water wipes!). Gewoon goed vochtig. Blauw was ik gelukkig beide keren niet ondanks hechtingen. Heb ook nooit lang gevloeid thank God. Ik ben heel benieuwd hoe ik er dit keer vanaf kom
Ja zo baal ik dat Kruidvat nu dus alsnog zn oude luiers er uit heeft gehaald. Die deden t bij mij dochter gewoon veel beter dan de pampers qua plas opvangen...Hopelijk valt t met deze knul dan weer mee. Als die dezelfde talenten heeft MOETEN we wel naar wasbaar, er is dan gewoon geen alternatief meer.
Volgens mij ben je met pampers altijd het duurste uit. De luiers van Aldi en de Lidl zijn griezelig hetzelfde en een stuk goedkoper.
Met je eerste zin ben ik het eens. Met je 2e zin niet. . De prijs maakt me niet zoveel uit. Ik ga er niet de volle pond voor betalen en koop ze wel in aanbiedingen en maandboxen (ook daadwerkelijk berekend dat dat goedkoper is). ik heb namelijk ook wel eens een tijdje andere luiers geprobeerd. Etos eigen merk, ah eigen merk en KV / Huggies. Zo vind ik de AH en Etos reuze zacht, maar minder goed absorberen. Huid wat roder en geirriteerder. Zelfs met maïzena erin (en dat doe je niet meer bij je dreumes, enkel bij je baby tegen doorlekken van dunne poep om te voorkomen dat je de hele boel moet verschonen en het helpt tegen uitslag als de beste). Resultaat: eerder verschonen en je gebruikt dus beduidend meer luiers. Kv: goeie pasvorm, maar helaas ook bij meer plassen niet blijvend droog. Ik kreeg een keer een pak van de Lidl: direct luieruitslag! Huggies: waarom maken die luiers? Afschuwelijk. Jumbo redelijk oke, maar toch ook beduidend minder lang droog. Zwitsal luiers komen dan eerder in de buurt: geweldig zacht, goede pasvorm maar: qua prijs niet goedkoper dan pampers en: ze hebben geen broekjes. Helaas haha. Dus: ik blijf trouw aan babydry pants van pampers. Hier komt er echt niets anders meer in.
Misschien stom, maar als kind had ik vertrouwen in Magic Twisty...dat was een slang wat in een glas kroop en terug. Ik heb daar voor gespaard en geloofde hier dus ook echt in!