De grootste onzin-/misleidende producten

Discussie in 'De lounge' gestart door Nina Sanders, 2 aug 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Palomino

Palomino Actief lid

18 mei 2021
    203
    329
    63
    Vrouw
    Ik heb deze aflevering nog niet gekeken, maar misschien wel toepasselijk voor sommige mama’s hier.
    Flesvoeding.

https://www.npo3.nl/keuringsdienst-van-waarde/25-02-2021/KN_1725001

Qua keukenapparaten heb ik er maar 1 waarvan mensen wel eens zeggen: wat moet je daar nou mee?
    De rijstkoker (I love him!)
    Wij eten gok ik zo’n 70% van de tijd iets indisch/Thais. Rijst erin, water erbij, knop aan en wachten tot het klaar is. Heb ik alle tijd om alles voor te snijden en te wokken zonder op rijst te letten. Kook dan ook vaak 3 porties rijst en kan dan de hele week gerechten maken.

consider, Zuul en 11131618 vinden dit leuk.
  2. YaelStone

YaelStone Fanatiek lid

5 aug 2019
    2.441
    4.368
    113
    Um ja, want baby’s hebben al knieschijven…

Sowieso 90% van de baby producten zijn onzin: sterilisators, aerosleep matrasjes, noem maar op.

Elsss vindt dit leuk.
  3. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Mijn kinderen gingen beide spontaan lopen toen de lente begon. Dat kruipen met blote knietjes over grove tuintegels vonden ze niet zo fijn. Als ik die dingen om had gedaan waren ze denk ik blijven kruipen.

Saartje33, Beausecret en Nina Sanders vinden dit leuk.
  4. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Dit idd. Die vochtige washandjes zijn ook echt ideaal voor de ochtend- en avondspits. Mijn moeder was laatst verbaasd. Die dacht dat ik serieus een teiltje met warm water en wasgel maakte. Was echt bijna beledigd. Eh hallo mam, hoe dan straks met 3. Even serieus. Zelfs nu met 2 is het al hectisch op werkdagen en nee natuurlijk doe ik het niet alleen, maar een van ons is vaak ook al beneden om toch even ontbijt te maken etc.

Hoe verwacht je dat ik straks 3 kinderen dan in de ochtend klaar ga maken (en mezelf ook en een fles geven) voor de opvang als ik zelf ook werk. Ik snap dat tijden vroeger anders waren maar:
    - jij werkte toen niet;
    - jij had er toen geen 3 onder de 5 jaar en;
    - zowel jij als kinderen hoefden niet de deur uit.

Dus: kom maar op met die vochtige washandjes en broekjes, dat kan in principe ook wel beneden al staand met in de ene hand een tandenborstel en in de andere hand een baby. Denk ik. :p
    Je schijnt er handig in te worden. :roflmao:

bluedrake, Mop81 en Neuzeke vinden dit leuk.
  5. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hier ging mini O ook lopen toen ik een jute kleed kocht.. :eek::D

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  6. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.255
    12.631
    113
    Vrouw
    Ergens verbaast me niet dat jij ze hebt niet raar bedoelt hoor!
    Maar hier lijkt me ook soms wel handig, als bv iets wat langer ligt in kast ff inspuiten en uithangen

citroenrasp en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  7. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.503
    8.425
    113
    Hier net zo :roflmao:
    En recept staat er op, hoeveel je van wat nog toe moet voegen etc. Kind kan de was doen! (Ondertussen staat dochter met een vriendinnetje zo'n pak mix om te toveren tot heuse koekjes :D)

Nic1976 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  8. YaelStone

YaelStone Fanatiek lid

5 aug 2019
    2.441
    4.368
    113
    Wist je wel dat kinderen pas met een jaar of 2 knieschijven ontwikkelen, en dat het dan pas echt oncomfortabel wordt voor hen om te kruipen. Daarom leren de meeste kinderen ook lopen voor hun tweede levensjaar ;)

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  9. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Superhandig om te voorkomen dat er elke dag gaten in de spijkerbroek gekropen worden in de tuin

Gewooniemand, hummeltje5, Liefje91 en 5 anderen vinden dit leuk.
  10. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Nooit geweten. Vermoed wel mijn kinderen die harde schurende stenen aan hun knie huid ook niet fijn vonden.

Vero0504 en Lumihiutale vinden dit leuk.
  11. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.255
    12.631
    113
    Vrouw
    Hier trouwens wel een flessenwarmer.. gebruiken niet heel vaak maar soms wel handig als ik er niet ben en H krijgt dan gekolfde melk.
    En in begin kreeg ie beetje kv erbij

12. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.686
    18.762
    113
    Vrouw
    Ik vind van die sneltempo zaken ook niet echt onzin ofzo.
    Tijdelijk kunnen ze echt ideaal zijn en goed van pas komen.
    Dat er mensen zijn die iedere keer water nemen, washandjes en handdoekjes is ook prima natuurkijk , maar daar pas ik voor.
    Ik had al was genoeg :roflmao:

13. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.899
    5.858
    113
    Vrouw
    Ik denk altijd zo: gemak kost geld. Ik heb weinig geld dus doe alles op de ouderwetse manier (behalve wassen, dat doet m’n machine, en een stofzuiger heb ik gelukkig ook :p) minder gemak, maar ik vind het prima allemaal.
    Maar hier dus geen auto, vaatwasser, wasdroger, 100 elektrische apparaten in de keuken, snoetenpoetsers of eten uit zakjes

Vero0504, Zuul, Eefje00 en 3 anderen vinden dit leuk.
  14. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.477
    6.092
    113
    Vrouw
    Kunnen billendoekjes niet ook door als snoetenpoetsers? Zoals die van Waterwipes bv. Zit toch geen verschil in, op verpakking na.

15. Lomo

Lomo Fanatiek lid

17 jan 2019
    1.182
    1.540
    113
    Vrouw
    Oh die heb ik en vind ik heel handig haha. Het is grote stukken groenten er in gooien en je soep is met 20 minuten klaar zonder dat je nog iets moet doen. Voor pompoensoep etc vind ik dat heel handig.

hummeltje5 vindt dit leuk.
  16. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.393
    21.775
    113
    Hier kan ik me wel in vinden :) Behalve dat ik het niet echt (meer) voor het geld doe. Stofzuiger hebben we trouwens wel maar gebruik ik alleen voor de banken/tapijt. Ik kan ivm tinnitus heel slecht tegen dat soort geluiden.

Wegwerpbabydoekjes, voornamelijk voor als we niet thuis waren, maakte ik zelf van kwaliteitskeukenrol, water en kokosolie. Uiteindelijk alsnog wegwerp maar met minder schadelijke ingrediënten. Dat kon dus voor zowel gezicht als billen gebruikt worden :thumup: Thuis gebruikte ik wasbare doekjes (billen- en gezichtsdoekjes in afzonderlijke kleuren en werd uiteraard nooit bij elkaar gewassen).

17. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.393
    21.775
    113
    Is het dan niet gewoon een soort snelkookpan?

hummeltje5 vindt dit leuk.
  18. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.271
    25.742
    113
    Ah zo, dan zou ik het misschien ook wel handig vinden.
    Maar ik heb eigenlijk geen enkel soeprecept waarbij ik niet bv eerst een uitje en knoflook moet fruiten oid. Of specerijen die ik ook fruit (beter voor de smaken).
    En voor veel soepen rooster ik de groentes voor smaak. Etc
    Dus die soepmaker zou ik echt niks mee kunnen :roflmao:

Maar is toch mooi dat andere mensen er wel blij van worden :D

owly vindt dit leuk.
  19. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.132
    1.830
    113
    Hahahaha met drie is het wel handig ja
    Ik heb er een dus dan kon het wel makkelijker.
    En deed ook doekjes hoor maar gebruikte de washand wel als het te erg was anders bleef je pakken.
    En die broekjes iediaal zeker als ze niet stil willen liggen.

Maar denk wel dat je wat makkelijker word bij meerdere kinderen in de luier.

Nina Sanders vindt dit leuk.
  20. Lomo

Lomo Fanatiek lid

17 jan 2019
    1.182
    1.540
    113
    Vrouw
    Ja met blender er in. Dus je hebt echt een gladde pompoensoep. Ik heb hem als student van mijn vader gekregen en we gooide er altijd onze restjes groenten in voor soep. Nu gebruik ik hem alleen nog voor een gladde tomaat of pompoensoep. Scheelt gewoon werk vind ik. En met kleintjes in huis is dat handig.

GossipGirlxoxo, citroenrasp en Adje vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina