Jezus wat ondoordacht allemaal van haar zeg!!! Ik heb zelf 2jaar geleden een abortus laten doen, was toen 20 had een vriend die gevangenis in gevangenis uit ging en had zelf geen ruimte/financiele mogelijkheid om zelfstandig voor het kind te kunnen zorgen dus heb ik toen zelf besloten zonder overlego m het weg te laten halen. nu 2 jaar later heb ik een andere vriend met een vaste baan, we wonen samen etc en ga ik "echt"' voor n kleintje..
^^ helaas is de wet niet zo. Ik weet dat ivm illegale abortussen (en alle risico's van dien) het beter is om abortus te legaliseren. Het punt is dat je dan blijkbaar meteen het RECHT hebt om dat te doen, in alle gevallen. Je recht gaat uiteindelijk terug op zelfbeschikking, wat ook wenselijk is ivm ongewenste seks en daar uit volgende zwangerschappen, vrouwen die in afschuwelijke situaties zitten en echt geen kind kunnen krijgen. Maar ja, je kan dan wettelijk denk ik heel moeilijk een grens gaan trekken, zo van 'deze situatie is idd vreselijk, u mag abortus laten doen' en 'nou mevrouw, had u maar eerder moeten nadenken'. Het is een nare discussie, maar wordt zoiets vergoed eigenlijk? Ik bedoel voor anticonceptie moet je tegenwoordig bijbetalen of bijverzekeren, dat geldt ook voor IVF pogingen.
Eigenlijk vind ik dat heel erg. Als je zelf verantwoordelijkheid neemt en anticonceptie gebruikt, is het op eigen kosten, en als je abortus wilt laten plegen is het gratis? Wow. Bijna omgekeerde wereld. Tuurlijk gaat het met anticonceptie ook wel eens mis, maar wie seks heeft (kiest te hebben, laat ik het zo zeggen) weet hoe dan ook dat daar een kind van kan komen.
tsss...kan me je gevoel heel goed voorstellen hoor!! ik maak me hier zelfs kwaad... hoeveel meiden moeten niet tijden wachten op een kleine? en hoeveel mensen maken het helemaal nooit mee?.. en dan iemand die zomaar zo'n wondertje weg laat halen... onvoorstelbaar en zeker de reden erbij, die natuurlijk helemaal geen reden is... liefs
Ik heb zelf dan abortus gedaan maar in haar situatie kan ikm e echt niet vinden wat een belachelijke rede!
Wat een vreselijke reden om abortus te laten plegen. Ik vind een heleboel redenen gerechtvaardigd om abortus te laten plegen, want wat heb ik daar over te zeggen als ik niet in iemands schoenen sta? Alleen dit geval gaat mij zelfs te ver en wordt er misbruik gemaakt van het recht wat vrouwen generaties eerder voor ons verworven hebben. In mijn ogen staat het plegen van abortus wel compleet los van het hebben van vruchtbaarheidsproblemen. Ik zal er geen kind mee krijgen of iemand wel/niet abortus pleegt. Maar dat is mijn mening en gevoel erover Ik wil hier even op reageren. Een abortus is in principe hetzelfde als een curretage na een miskraam met het enige verschil dat vanwege emotionele redenen dit laatste onder narcose wordt uitgevoerd. Mits een curretage/ abortus goed wordt uitgevoerd heeft dit geen invloed op de vruchtbaarheid. Ik heb zelf 4 curretages ondergaan i.v.m. herhaalde miskramen en mijn baarmoeder heeft zich elke keer weer snel hersteld.
Jeetje mina, wat erg!! Zeker inderdaad als je denkt aan stellen die niet of heel moeilijk zwanger worden. Belachelijk.