Is dat wat dan!

Discussie in 'De lounge' gestart door Jade, 19 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jade

    Jade Lid

    1 mrt 2005
    99
    0
    0
    Hai allemaal...

    Moet even wat kwijt hoor!

    Loop ik gisteren op ons winkelcentrum, staat er een meisje, jaartje of 12/13 samen met haar vriendinnetjes op de muren te schrijven. (met vette stift). Dus ik zeg tegen haar: Wat ben jij nou aan het doen...?'

    Krijg ik me toch een grote bek, zeg. Ze zou haar vader wel even gaan halen! Die wist wel raad met al die K* Nederlanders ! En nog wat gebla bla bla...

    Ehhh :confused: ... heb ik iets gemist?

    Nu ben ik niet op mijn bekkie gevallen en sta ik zelden met een bek vol tanden... maar wat moet je hier nu mee? Is dit 'normaal'? Mag je tegenwoordig niets meer zeggen? En wat zeg je terug? Zeg je eigenlijk wel wat terug?

    Ik geloof dat ik heel erg boos op Jake zou zijn als hij zo tegen iemand spreekt! Ik zal er dan ook alles aan doen om dit te voorkomen!!!

    Ben er nog helemaal perplex van...

    Groetjes
    :confused: Jade :confused:
     
  2. Chrisje

    Chrisje Fanatiek lid

    23 nov 2005
    1.484
    1
    0
    Brabant
    Echt niet te geloven hoor, krijgen die kinderen gewoon geen fatsoen meer bijgebracht?
    Ik geloof zeker dat je dan met een mond vol tanden staat als zo'n kind een grote muil heeft.
    Ik weet af en toe niet meer wat ik aan moet met deze maatschappij hoor.
    Zucht...
    Ik hoop dat je er een beetje overheen bent Jade..
     
  3. Jade

    Jade Lid

    1 mrt 2005
    99
    0
    0
    Ja hoor :D dank je ... alleen maar totale verbazing...
     
  4. Jade

    Jade Lid

    1 mrt 2005
    99
    0
    0
    Ja hoor :D dank je ... alleen maar totale verbazing...
     
  5. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Jeetje, dat is niet normaal meer, zij is zelf die ene K* nederlander die zijn fatsoen niet kan houden door niet op andermans eigendommen de kladden met een dikke stift.
     
  6. b-tje

    b-tje Actief lid

    2 aug 2005
    453
    0
    0
    bejaarde helpende in een verpleeghuis als vaste na
    lent (nijmegen)
    Tja, tegenwoordig hebben ze geen fatsoen meer,zou jasper mij niet hoeven te flikken :evil: Je kunt tegenwoordig niets meer zeggen voor je het weet komen ze met meer of wordt je mishandelt :(
    Wel knap van je dat je iets gezegt had,ik had dat niet gedurft denk ik :(


    groetjes bianca
     
  7. Mriek

    Mriek Actief lid

    1 dec 2005
    344
    1
    0
    Pff jeetje.. ik kan me helemaal voorstellen dat je even sprakeloos was!
     
  8. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    ja daar schrik je wel ff van he
    hier net zo hoor
    en dan mag je niets zeggen want dan discrimineer je
    jaja
    en hun dan????
     
  9. Vlinderkind

    Vlinderkind Niet meer actief

    Afschuwelijk inderdaad dat veel kinderen het fatsoen voor andermans eigendommen en het respect voor andere mensen niet meer aangeleerd krijgen! De ouders realiseren zich denk ik niet dat die kinderen met dat gedrag in de toekomst juist alleen maar last zullen ervaren.
     
  10. Jade

    Jade Lid

    1 mrt 2005
    99
    0
    0
    Ben blij dat ik niet de enige ben met nog wat waarden en normen :D
     
  11. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    zal het ze intresseren? (die ouders)
    dat vraag ik me wel eens af
    vrije opvoeding noemen ze dat
    nou die van mij hebben dat niet te flikken idd want dan zwaait er wat
     
  12. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Tis toch niet normaal dat je daar niet eens wat van mag zeggen?! :confused:
    Weet ook niet wat ik had gedaan in jou geval, maar raar vind ik het wel. Waren dus geen "nederlandse" kids begreep ik........ :rolleyes:
     
  13. Nala

    Nala Fanatiek lid

    29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Ik denk en hoop dat onze generatie (en daarmee bedoel ik de generatie die nu in jonge kinderen heeft/krijgt/maakt) goed geschrokken is van de zogenaamde "vrije" opvoeding en dat wij onze kinderen gewoon weer normen er waarden gaan bijbrengen.

    Het is namelijk niet iets wat vanzelf gaat. En ook is het geen taak voor de school om kinderen dit bij te brengen. Daarvoor ben je naar mijn mening ouder. Om het kind dat je op de wereld te zetten klaar te stomen voor de maatschappij. Te leren dat hun daden gevolgen hebben.

    Mijn uk is nog niet eens 2 centimeter, maar ik weet al wel dat ie dit soort dingen niet hoeft uit te vreten! Mijn ouders hebben mij best heel vrij gelaten vroeger, maar ik wist wel wat de grenzen waren. En tuurlijk was dat niet leuk vroeger, maar het was niet voor niets!
     
  14. Chrisje

    Chrisje Fanatiek lid

    23 nov 2005
    1.484
    1
    0
    Brabant
    Je kunt een kind best redelijk vrij opvoeden denk ik zolang je ze maar RESPECT bijbreng voor anderen en andermans spullen.
     
  15. Jade

    Jade Lid

    1 mrt 2005
    99
    0
    0
    Ik kom nog uit de generatie van kinderen van hippie ouders (hoe vrij wil je zijn...) maar daar heb ik juist geleerd om respect te hebben voor anderen... maar dan verwacht je dat toch ook terug...

    Het ergste is ook nog dat je eigenlijk niets terug kunt zeggen... wat KUN je (nog) zeggen...?
     
  16. Nala

    Nala Fanatiek lid

    29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Je moet zo goed uitkijken met wat je zegt. Ik vind het heel goed van je om er wat van te zeggen als je ziet dat kinderen een muur vol kladden, maar het is toch (hoe belachelijk ook) best een risico. Voor hetzelfde geld, weten ze ook niet ze om moeten gaan met hun agressie en krijg je een paar rake meppen... Ik heb een paar jaar geleden eens een paar jongens aangesproken omdat ze keiharde sneeuwballen naar mensen op de fiets aan het gooien waren. Nou, toen was ik zelf het bokje, heb er een keihard tegen mijn hoofd gehad...

    Maar... ik heb ook eens een paar kinderen aangegesproken die steentjes gooiden naar auto's en die waren gelukkig wel voor rede vatbaar. Ze zagen het als een leuk spel en beseften gewoon niet dat ze daarmee schade aan konden richten...

    De wereld is nog wel te verbeteren :D
     
  17. Molly

    Molly Fanatiek lid

    4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Het is inderdaad belachelijk dat je zulke dingen eigenlijk gewoon moet laten gebeuren, omdat je anders met je eigen veiligheid speelt. Laten wij ervoor zorgen dat we onze (toekomstige) kinderen beter opvoeden!
     
  18. ElviraR

    ElviraR VIP lid

    28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Sprakeloos :confused: Waar gaat Nederland naar toe :(:
     
  19. Natas26

    Natas26 Bekend lid

    2 dec 2005
    504
    0
    0
    prov. Utrecht
    :x echt niet te geloven zeg!
     
  20. Karola

    Karola Bekend lid

    22 nov 2005
    531
    1
    0
    Helemaal mee eens dat dit heel erg en belachelijk is,en kan mij voorstellen dat je perplex stond.

    Moet er ook bij zeggen dat je als ouder je best doet het natuurlijk niet altijd wil lukken.
    Ik ben vooral een moeder van respect voor alles/omgeving e.d. maar ook mijn zoon stond het woord kut op de muur te schrijven,hij was toen net 7 en trots dat die kon schrijven :oops:
    Waarom??
    Maar hij heeft het daarna nooit meer gedaan,geloof me!!
     

Deel Deze Pagina