Homo's met hiv besmet op Groningse seksfeesten

Discussie in 'De lounge' gestart door marline1983, 30 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    Uitgegeven: 30 mei 2007 13:23
    Laatst gewijzigd: 30 mei 2007 22:48

GRONINGEN - Een onbekend aantal homoseksuele mannen is tijdens seksfeesten in Groningen gedrogeerd, misbruikt en geïnjecteerd met hiv-besmet bloed. Begin mei zijn vier verdachten gearresteerd. Twee hebben een bekentenis afgelegd. Dat maakte de politie woensdag bekend.

Vijf slachtoffers (homoseksuele mannen tussen de 25 en 50 jaar oud) hebben zich inmiddels bij de politie gemeld, vier hebben aangifte gedaan. De slachtoffers spraken via chatboxen af op de seksfeesten.

Daar werden ze gedrogeerd met de drug GHB, soms in combinatie met xtc, waarna ze met een injectiespuit besmet bloed kregen ingespoten. Het is niet bekend hoeveel slachtoffers daadwerkelijk besmet zijn geraakt met het hiv-virus.

Verdachten

De verdachten, allen besmet met hiv, zijn twee 48-jarige mannen uit de gemeente Slochteren en twee mannen (33 en 34 jaar) uit Groningen.

De 34-jarige man werd samen met een 37-jarige vrouw aangehouden op verdenking van handel in soft- en harddrugs. De vrouw is later weer vrijgelaten.

Kick

De politie zegt dat de verdachten tot hun daden zijn gekomen, omdat het hun een kick gaf en omdat ze onbeschermde seks 'puur' vinden.

De verdachten hebben verklaard dat ze ook elkaar met hun besmette bloed injecteerden. De seksfeesten vonden plaats in privéwoningen van verdachten en slachtoffers. .

Gaykrant-hoofdredacteur Henk Krol noemt de zaak "schandelijk, walgelijk en verschrikkelijk". "Dit heeft niets met seksfeesten of homoseksualiteit te maken. Die mensen zijn gedrogeerd, dus dit zijn pure verkrachtingen."

Krol kreeg vorig jaar zomer al signalen over de feesten. Daarop zijn in de Gaykrant en op de website waarschuwingen geplaatst. Bewust besmetten is volgens de hoofdredacteur niets nieuws

:confused: :confused: :confused:

2. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Nou nou nou... in wat voor wereld leven we eigenlijk? :evil:

3. Mandarijn

Mandarijn Bekend lid

3 feb 2007
    760
    0
    16
    gatver, stelletje zieke geesten! :x
    mensen worden steeds gekker in hun hoofd, echt waar!

4. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    het zal je zoon maar zijn die afspreekt op zo'n sexfeest,brrr moet er niet aan denken.

en hij is gewoon getrouwd?

5. mvamberenkeenan

mvamberenkeenan Fanatiek lid

29 mrt 2007
    3.135
    0
    0
    Assistent-aangiftemedewerkster
    Assendelft
    Ik hoorde gisteren al op de radio dat er arrestaties waren verricht in verband met een zedenzaak, en dat het heel erg zou zijn.... Nou, dit is inderdaad TE erg voor woorden, afschuwelijk !

6. jolien

jolien Fanatiek lid

23 jan 2007
    1.223
    0
    0
    echt verschikkelijk!Hoe ziek kun je zijn om iemand bewust met hiv te besmetten? te krankzinnig voor woorden dit!Laat die mensen die dit doen maar een hele hele hele hoge straf uitzitten!

7. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    Echt heeeeeel gestoord dit!

Hoorde het gisteren op het nieuws al.. Echt te vreselijK!

Liefs kiss

8. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    tja de straffen hier in nl zijn nou niet echt denderend.

tja en dat het steeds gekker word in nl, blijkt, en sexfeesten? via mail afspreken? drogeren? dan inspuiten?

ik snap al niet waarom je via internet afspreekt, en dan een besloten sexfeest? hoe veel risico wil je nemen?
    maar dat neemt niet weg dat ik het diep ziek vind dat mensen tot zulke dingen in staat zijn.

9. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    hier zeg ik wederom de wereld wordt gebrain washed :(

10. Nemo

Nemo Niet meer actief

Was net op het nieuws. Er zijn ook mannen die zich met opzet laten besmetten. Ze vinden dit geil :(
    Hoe ziek kun je zijn ?

Ik denk wel eens; waar moet dit heen met de wereld :confused:

11. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Dat is echt ziek bleh

12. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    echt verschrikkelijk.....heb er geen woorden voor.

13. jolanda1976

jolanda1976 Bekend lid

29 dec 2006
    919
    0
    16
    Telemarketing
    Arnhem
    Ja zag het gisteren ook op nieuws die vent zei het is gewoon een geil idee dat het in je lichaam wordt gespoten :confused:
    Echt walgelijke zieke gasten :(

14. kreeftje1984

kreeftje1984 Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL
    :pale: Zieke mensen! Blehhhh

15. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    En dan vraagt heel Nederland zich af waarom die zorgpremies zo hoog zijn.... door dit soort ongein dus. Weet je wat iemand met HIV kost voordat hij het loodje legt? (sorry dat ik het zo zeg, maar deze opmerking heeft alleen betrekking op mensen die zichzelf moedwillig besmetten)

16. lucie

lucie Actief lid

13 mrt 2007
    335
    0
    0
    Gisteren bij 'Knevel en huppeldepup' hadden ze het idd over mannen die zich met opzet laten besmetten.
    'Bevruchten' noemen ze dat. :confused: :confused: :confused:
    Ik vond dat echt shocking om te horen.
    Er bestaan zelfs sites waarin ze elkaar opzoeken (besmette en niet besmette mannen die elkaar willen 'bevruchten').
    Ze vinden het niet erg om besmet te zijn, zien het als een chronische ziekte waar ze gewoon medicijnen voor slikken.... :confused:
    Men, wat walgelijk en shocking!

17. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    deze mensen zijn echt ziek in hun hoofd :( hoe kom je er op zeg. en het lijkt mijn ook dat ze onbeschermde sex hebben met manne die hier niks van weten en zo alsnog besmet worden, ja je moet maar een regenjasje omdoen dat is natuurlijk ook zo maar toch onbeschermde sex als je hiv hebt vind ik poging tot moord ook al keurd de ander het goed. en ongewilt mensen inspuiten met hiv nou nee dat is nou echt poging tot moord en zo moet het ook bestraft worden.

18. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik zei gisteren al tegen mijn vriend: die mensen moeten ze uit het ziekenfonds gooien. Ik bedoel die zieke gedachte's/actie's hoeven wij toch niet te sponsoren ?

19. jessie33

jessie33 Actief lid

2 apr 2007
    332
    0
    0
    Ja ik heb dat gisteren ook gehoord dat ze dat als bevruchten zien?

Hoe ziek kan een mens zijn :rolleyes: :thumbdown: [-X Ik kan dit echt niet snappen en vindt het walgelijk

Groetjes Jessie33

20. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    dat zeiden mijn man en ik ook. en dan het argument, dat ze dan nietmeer bang hoeven te zijn om het te krijgen :( en de kick die het geeft dat ze weten wanneer "het" gebeurd

nou ja..... het is echt om misselijk van te worden. :( en dan dure medicijnen en onderzoeken krijgen, met de nadruk op krijgen. want ik vind eigenlijk dat dit soort mensen geen recht erop hebben, laat ze maar ondervinden wat het voelt om ziek te zijn. en dit alles vanwege de kick

moet je nagaan dat er landen zijn waar mensen doodgaan omdat de medicijnen daar te duur zijn.

bah wat vind ik dit smerig

Deel Deze Pagina