De grote opruiming

Discussie in 'De lounge' gestart door Mamafiets, 14 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Als je een tijd en datum van de pintransactie hebt dan willen ze het iig bij Intertoys en andere winkels vaak terugnemen
     
  2. Anan

    Anan Fanatiek lid

    10 mei 2013
    2.839
    2.254
    113
    1e dag van de vakantie en ik heb vandaag de kamers van beide kinderen volledig uitgemest en schoon gemaakt en de badkamer alle bakjes en kasten opgeruimd. 1 vuilniszak vol met troep en een stapel kleding die weer verkocht kan worden. Vanavond nog even de hal en wc onder handen nemen en dan morgen verder met de rest.
     
  3. CrazyMom

    CrazyMom Niet meer actief

    Ik ben van mezelf een heel opgeruimd en georganiseerd persoon, moet meer opletten dat ik niet te veel opruim. Maar t s een soort van hobby van me! Ik voel me heerlijk in een huis met minimaal aantal spullen en genoeg ruimte. Anyway, met de komst van de kinderen vond ik het best lastig om hier een weg in te vinden omdat je er zoooooveel spullen bij krijgt!

    Hier uiwat tips die ik vaak gebruik:
    - Zorg ervoor dat 95% van je spullen een vaste plek heeft en train jezelf erin om de spullen die je gebruikt, zsm weer terug te brengen. Zo voorkom je opgestapelde rommel.
    - Ga regelmatig door een laatje of kastje. Als je een basis opgeruimd huis hebt en regelmatig even een klein plekje pakt en uitzoekt dan houd je het ook opgeruimd. Plus, wees heel kritisch met wat je weer terug in huis neemt. Dit kost even trainen, maar op een gegeven moment weet je wat je wel en niet gebruikt :)
    - Spullen die ik niet meer gebruik gaan naar familie/vrienden als ze daar behoefte aan hebben, anders naar de kringloop en kleding/speelgoed naar de kledingbank van onze kerk. En natuurlijk kapotte ed dingen in de kliko.
    - Ik heb een vast bak waar spullen ingaan voor de kringloop etc, zo slingert dit niet rond en als deze vol is dan breng ik het weg.
    - Opslagplaatsen zoals zolders etc zo goed mogelijk organiseren door spullen te sorteren in dozen met stickers + beschrijving. Zorg ervoor dat je dozen niet volpropt. Als je dan bv een shirt maat 80 wil opbergen past het niet en gaat t rondslingeren en zo krijg je troep.

    Misschien heeft wel helemaal niemand hier iets aan maar ik vond het heerlijk om er even over te schrijven, haha! Als iemand nog tips oid wil dan hoor ik het graag :)
     
  4. goblins

    goblins Fanatiek lid

    27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Hier ook best moeite met opruimen. Mijn moeder zei altijd, vind je dat niet zonde om weg te doen???..... zucht

    Afijn, ik ben redelijk bezig.
    Ik ben begonnen met de schuur/tuinhuis. Daar heel veel weggedaan zodat ik ruimte kreeg.
    Vandaar naar de bijkeuken. Spullen uit de bijkeuken naar de schuur. Spullen als bloempotten en plantenspul als kweekbakken.

    Nu is de bijkeuken redelijk aan kant, moet alleen nog geverfd worden. 1 deel al gedaan, alleen eergisteren gevallen op werk en nu zwaar gekneusde vinger. Dus verven zit er even niet in.
    Dus dat stokt op dit moment nog wel even. Wel erg balen.

    Maar als de bijkeuken klaar is, kunnen we ook weer langzaam verder.
    En zo weer stap voor stap verder. Maar het is oooh zo lastig.

    Wel ben ik kerstspullen aan het weg doen. Ook erg lastig. Maar ik heb niks aan twee grote koekjespotten, dus 1 weg. Maar beide ontzettend mooi. Maar toch 1 weggedaan.
     
  5. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    Ik heb er heel lang moeite mee gehad, en nog steeds gaan het niet mega makkelijk, maar het wordt wel beter naarmate ik er langer mee bezig ben.

    Goed zo! :)

    Ik ben vandaag aardig bezig geweest. Heb de knutselbakken en de gekleurd papier la uitgezocht. Het puilde redelijk uit, nu past het weer netjes. Verder de gangkast uitgezocht/opgeruimd, kunnen we de spullen gewoon weer vinden. ;) En wat keukenlades opgeruimd. Deze vakantie ook proberen het eea aan te pakken, dan kunnen we opgeruimd het nieuwe jaar in. (y)
     
    CrazyMom vindt dit leuk.
  6. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    Vandaag weer een hele lading weggebracht naar de kringloop. (y) Groot deel ‘helaas’ van de vliering, dus dat zie je niet direct, maar toch. Komende dagen nog wat spullen weg die naar vrienden moeten.

    En nog mag er van mij meer weg. :|
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  7. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.933
    7.855
    113
    Vrouw
    De psp is inmiddels verkocht aan een vriend. Ik heb hem er gelijk een prop volle shopper met dvd's bij gegeven. Ik heb nog een shopper vol voor de kringloop staan. En ik ben nog lang niet klaar.

    Onze tv ombouw heeft zijn beste tijd gehad. Ik ben rustig aan wat nieuwe kasten bij elkaar aan het sparen. Bij het overzetten doe ik gelijk weer wat spullen weg die met de tijd vervangen zijn voor betere spullen. Zo ben ik weet druk bezig met de beneden verdieping en de berging.
     
    CrazyMom en NiekeKris vinden dit leuk.
  8. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Minimalist game. Bijv dertig dagen lang elke dag iets weg doen. Of elke dag een beetje meer. Dag 1 één ding, dag twee twee dingen. Ik vond dat geweldig.
     
  9. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.933
    7.855
    113
    Vrouw
    Maar dan ga je dingen weg doen om het weg doen ipv omdat het overbodig is. Of je laat spullen die je later weer vergeet staan omdat je aan je dag aantal zit. Dat is denk ik meer een methode voor mensen die niks weg kunnen doen.
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  10. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Nee hoor. Het kan ook een stok achter de deur zijn. Als je elke dag even nadenkt over of er overbodige spullen zijn wordt het langzamerhand overzichtelijker.

    Als je het niks vindt, moet je het niet doen. Maar bij ons was dit een gigantische eye opener. Het creeert bewustwording.
     
  11. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.933
    7.855
    113
    Vrouw
    Het uitzoeken van de spelletjes tijdens de feestdagen was trouwens wel een leuke bezigheid. We zijn de spellen die we nooit gespeeld hadden gaan spelen om te kijken of het wel wat was. Er bleken een aantal hele leuke tussen te zitten en een deel dat weg kon.

    Zo weer een shopper vol met weggeef dingen. En 1 met rotzooi. Groot bord dat weg kan.
     
    Mamafiets vindt dit leuk.
  12. rums

    rums Niet meer actief

    Wij doen schifting aan de poort. Wij hebben drie jongens en recent was de jongste jarig. Mijn schoonfamilie legt het geld bij elkaar en koopt dan een groot cadeau dit jaar is een deel naar zijn spaarrekening gegaan.

    Wij zijn heel makkelijk heel veel wat wij niet meer gebruiken dat gaat ook weg. Bijvoorbeeld babyspullen, te kleine kleding, speelgoed waar niet mee gespeeld word etc.

    Heel veel die ik meteen naar de kringloop. Ook al zou het nog een paar euro waard zijn. Alleen de waardevollere spullen gaan op marktplaats.


    Opruimtip heb ik niet echt. Ik ruim graag op want van rommel worden wij heel onrustig van.

    Recent weer flink opgeruimd en vier plastic zakken met spullen naar de kringloop gebracht.
     
    Zonnestralen en Mamafiets vinden dit leuk.
  13. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.605
    25.651
    113
    Vrouw
    Pfff. De feestdagen zijn voorbij. En er is weer veel meer binnen gekomen dan weg gegaan merk ik.
    Opa en oma's geven dan cadeautjes. Kerstpakketten.
    Ik had wel bij het opzetten van de kerstboom alle versiering Diever niet in ging meteen naar de kringloop gebracht. Dus bij het afbreken gisteren had ik maar 1 doos nodig voor alle kerst spul ipv 2.

    De rest van de kerstvakantie hadden we nodig om een beetje tot rust te komen. Wel gaan we een paar weekenden blokken waarin we verder gaan met de zolderkamer. Boeken weg doen. (Doet pijn!) Kleding uitzoeken en deels weg doen. En daarna een fijne werkplek inrichten.
     
  14. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.933
    7.855
    113
    Vrouw
    Ik heb echt te veel kerstballen. Ik kan de boom optuigen in vijf kleuren. Maar dat is net als de spellen iets wat waarde heeft voor mij, dus dat mag ik van mijzelf houden.

    Ik moet de kasten onder het zolder dak weer wegschuiven om de spullen die ik eronder wil leggen te plaatsen en om wat speelgoed te pakken. Maar ik verga nog steeds van de rugpijn... Ik kan er zo slecht tegen dat er nog spullen voor liggen.
     
  15. Elisje

    Elisje Fanatiek lid

    18 jun 2006
    3.916
    923
    113
    Vandaag het voorraad/opslagkastje aangepakt. Zat echt propvol en pluim voor mezelf dat ik er nog in slaagde om er dingen uit te halen en weer in te proppen zonder de halve inhoud over de keukenvloer te krijgen.

    Resultaat: een hele grote boodschappentas met dingen die naar een vriendin kunnen. Zij is er onverwachts alleen komen voor te staan met 2 kinderen.

    Maar ik zie ook een positieve evolutie. Waar ik pakjes en zakjes en blik volop gebruikte maak ik nu heel veel zelf. Natuurlijk zijn er nog wel enkele pakjes en zakjes maar echt stukken minder.
     
    Zonnestralen en rums vinden dit leuk.
  16. Loesje1988

    Loesje1988 Fanatiek lid

    24 nov 2019
    1.525
    1.563
    113
    Vrouw
    Ik kijk de kledingkast sowieso 2 x per jaar na. Alles wat ik deze winter niet aan heb(naja niet deze winter want ik pas nu al mn kleding niet meer) dat ga ik volgende winter al helemaal niet aan doen. Dus dat gaat allemaal weg. Met zomerkleding idem.. Sommige truien worden dan nieuwe 'huis truien ' en oude huis truien gaan dan weer weg.
    De kleding van mijn man kijk ik ook altijd na, en maak een stapeltje waarvan ik denk dat weg kan en wat huis/klus kleding kan worden en hij kijkt het altijd even na.
    Ik kan best makkelijk dingen in huis weggooien. Alles wat ik afgelopen jaar niet heb aangeraakt of heb gezocht, gaat allemaal de container in. Ik heb het dan niet over de duurdere items die je net 1 of 2x per jaar nodig hebt, maar over prullaria en oude accessoires.
    Ik kom sowieso niet in winkels zoals action,scheelt ook vaak een hoop.
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  17. Elisje

    Elisje Fanatiek lid

    18 jun 2006
    3.916
    923
    113
    Mensen nog aan het opruimen?
    Ik ben nog niet volledig klaar in de keuken, moet nog 2 kastjes en 5 lades. Ik ben wel met de kinderkleding bezig geweest. Mijn vriendin die er onlangs alleen voor kwam te staan liet vallen dat haar jongste wel wat kleding kon gebruiken.
    Ik ben vorig weekend aan de slag gegaan en had een grote shopper vol kleding/pyjama's en zelfs wat verkleedspul.
    Vandaag nog het laatste restje gedaan en toch weer een klein tasje dat naar vriendin kan.
    Man zijn kleding is ook uitgezocht en met die van mij ben ik voor 3/4 klaar.

    Ondertussen bedacht ik me dat we ook nog de doos van de oude tv in het halletje hebben en de doos van een stofzuiger waar de garantie van verlopen is. Die zal ik morgen wel even in stukken doen zodat ze meekunnen met het papier/karton en recyclage dat woensdag opgehaald wordt.
     
    CrazyMom en Zonnestralen vinden dit leuk.
  18. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.933
    7.855
    113
    Vrouw
    Wij hebben van het weekend vier beneden verdieping kasten uit elkaar gehaald om weg te doen. Ik vind het zo veel rustiger en gezelliger ogen :)

    Daarvoor moest ik weer wat spullen weg doen. Maar nog steeds niks wat ik echt ga missen.
     
    Elisje en Meisje93 vinden dit leuk.
  19. aappie20

    aappie20 Fanatiek lid

    19 feb 2012
    3.214
    492
    83
    Ik heb het plan voor morgen om mijn slaapkamer uit te mesten, staan spullen op mn kast in mn kast die daar echt niet horen. Dan wil ik gelijk de kledingkast meepakken, boekenkast en tv meubel in de slaapkamer.
    shit wat heb ik gezegd... nu moet het ook he:oops::rolleyes:
     
  20. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Momenteel met de zolder bezig. Er komt binnenkort een dakkapel erop.
    Dus moet even ruimte maken voor een toekomstige speelkamer. :)
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina