De grote opruiming

Discussie in 'De lounge' gestart door Mamafiets, 14 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.974
    7.903
    113
    Vrouw
    Wat heerlijk om een speelkamer te hebben :)
     
  2. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ja kijk er echt naar uit. En een aparte wasruimte komt er.

    Maar vooral die speelkamer. Heerlijk om straks bijna al het speelgoed van de kids daar naartoe te doen.
     
  3. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.974
    7.903
    113
    Vrouw
    Ja dat kan ik mij voorstellen. Bijna alle spullen die hier nog in de woonkamer staan is speelgoed van de kinderen. Onze spullen zijn verbannen naar de zolder. Als we het op de slaapkamer zetten dan gaan ze midden in de nacht spelen...
     
  4. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Oei dat is ook niet handig.
    De oudste heeft een la onder haar bed, die ligt vol met duplo. Maar gelukkig blijft die gewoon netjes in bed liggen.
     
  5. Sokkie87

    Sokkie87 Fanatiek lid

    1 dec 2016
    1.044
    688
    113
    Vrouw
    Leuk topic!!

    Dat opruimen en weggooien/weggeven is echt een proces heb ik gemerkt. Ik ben er nu een maand of 8 mee bezig en nu gaat het zó goed! In het begin toch nog van alles bewaren met dit idee:
    "Vanaf nu ga ik t echt dragen"
    "Komt nog wel van pas"
    "Net gekregen, kan ik niet meteen weggooien"
    Bij ronde 2, 3 of 4 doe je het dan alsnog weg. Wij hebben inmiddels meer opbergruimte dan spullen: heerlijk!
    Ik koop ook bijna geen prullen meer. En als ik cadeautjes krijg die ik niks vind dan gaat t meteen door naar iemand anders.

    Tip:
    In je kledingkast een doos voor 'twijfel'. Als het er na een paar maanden nog inzit kun je wel concluderen dat je het niet meer gaat dragen!
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  6. aappie20

    aappie20 Fanatiek lid

    19 feb 2012
    3.214
    492
    83
    Ik heb gespijbelt!!!
    Kinderen naar school vol goede moed naar boven en toen dacht ik waaaaar ben ik mee bezig! Dit moet mijn tijd zijn, dus hup naar beneden, bakkie koffie, goed boek erbij en even zen. Hihi sorry woensdag nieuwe poging want het is wel echt een doorn in mijn oog aan het worden
     
    AvdY vindt dit leuk.
  7. Elisje

    Elisje Fanatiek lid

    18 jun 2006
    3.919
    927
    113
    Over sommige kleding doe ik ook een paar opruimrondes voor het weg gaat. Maar dat mag van mezelf.

    Ik zit nu een beetje vast. Ik moet een kast leeghalen want bedoeling is daar alle handdoeken en beddengoed inkomen. Het is zo'n halkast waar we telkens alles ingooiden waarvan we niet goed wisten waar te zetten of nog geen vaste opbergdoos en plaats voor hadden. Ik kijk er niet naar uit eerlijk gezegd.
     
  8. Sokkie87

    Sokkie87 Fanatiek lid

    1 dec 2016
    1.044
    688
    113
    Vrouw
    Oooh ja dat zijn de vervelendste plekken. Je hebt altijd spullen zonder logische plek he. Net als zo'n rommellade in de keuken.
     
  9. goblins

    goblins Fanatiek lid

    27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Lekker toch?

    Als je hier behoefte aan hebt is dat juist ook goed.
    En dat opruimen komt vanzelf wel weer. Je moet er juist goede moed voor hebben anders wordt het ook niks.
    Ik heb ook erg veel me-time de laatste tijd. Burn out dus ik moet wel...
     
  10. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.381
    5.648
    113
    Hier was de trapkast een verschrikking. We hebben veel voorraad. Niet veel van 1 ding, maar tig soorten pasta, kruiden en meel bijvoorbeeld. We hadden al mandjes, maar die puilden uit. We hebben nu bredere planken gekocht. Nu nog grotere mandjes.
     
  11. Amaranthas

    Amaranthas Fanatiek lid

    29 nov 2013
    3.456
    3.806
    113
    Ik moet toegeven. Heerlijk dat opruimen. We moesten een kamer leegmaken voor de baby straks en dat betekende een nieuwe grote wandkast op onze kamer voor meer opslag. (Wij hebben geen zolder) Dus dat werd van alles uitzoeken en man man.. wat ik heb weggegooid, gegeven, verkocht en ga zo maar door. Je vergist je echt snel wat een troep je eigenlijk in huis hebt. Deze week nog wat dozen uitzoeken.
     
  12. AvdY

    AvdY Niet meer actief

    Heerlijk topic :)

    Ik heb ook opruimwoede, alleen mijn man niet, dus hij mag zijn werkkamer boven volstallen met troep, zolang de rest van het huis troep vrij blijft.
    Tijdens m'n zwangerschap heb ik veel dingen aangepakt, na de bevalling is het tempo minder geworden.
    Ik probeer zo min mogelijk in huis te laten komen, want dan hoeft het er ook niet uit. Mijn pijnpuntjes: de kasten in de bijkeuken, want die zitten eigenlijk overvol met dingen die we wel vaak gebruiken. Mijn kledingkast, want het is veel, maar ik draag weinig, en ben heel slecht in dat wegdoen. Ik heb nu ook een systeem dat als ik m'n kledingkast opruim, dat ik het op een aparte stapel leeg wat weg zou kunnen, en dat pas de volgende ronde daadwerkelijk doe, zodat ik tijd heb om me eventueel te bedenken (doe ik zelden, maar heb wel eens spijt gehad van een trui die ik had weggedaan). En het speelgoed van de kinderen. De oudste vind ongeveer alles leuk, we hebben best veel vind ik (cadeautjes....), en de jongste is nog te klein om ermee te spelen, maar gaat dat wel doen, dus ik wil ook niet van alles echt weg doen. Hoewel ik nog wel een derde (of vierde) zou willen, lijkt het me heerlijk om alle spullen waar ze te groot voor zijn of niets meer mee doen weg te doen. De zolder is nu een opslagplaats van luiers, ledikant, campingbedje (2x), speelgoed, kinderkleding etc.

    Wij hebben ook een goede weggeefhoek op Facebook, kringloopwinkel zit in de buurt en Marktplaats gebruik ik alleen als ik verwacht dat het makkelijk verkoopt en minimaal 10€ opbrengt.
     
  13. Kuki

    Kuki Fanatiek lid

    12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Hier ook kwestie van bijhouden. Ben wel veel kritischer geworden hoor! Als het stof ligt te verzamelen en ik me ook niet kan herinneren dat het in het afgelopen jaar is gebruikt, weg ermee.

    Ik verkoop ook veel op Marktplaats of Marketplace, maar inderdaad alleen als ik de indruk heb dat iets makkelijk verkoopt. Anders zet ik het op de weggeefhoek of breng het naar de stort.
     
  14. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.290
    7.851
    113
    Gelderland
    Hier moet ik ook echt weer doorpakken. Er komt veel binnen maar wel echt bewust uitgekozen spullen. Het oude gaat meteen weg..

    De keukenla met plastic spul is echt een doorn in het oog, idem met de spelletjes/knutsel en boeken kast in de woonkamer.
    Laatst al alle oude stiften/pennen en potloden uitgezocht. Nu wil ik de spelletjes en boeken uitzoeken want die liggen nog overal en nergens..
    Ik merk dat we met de verhuizing veel dingen een plek gegeven hebben die nog geen fijne vaste plek hebben. Ook komen we nog kastruimte te kort in de woonkamer. :confused: Vandaag met mijn jongste de spelletjes maar eens uitzoeken! Hij is ziek thuis maar kan vast even helpen wat wel en niet weg mag.
     
  15. edelweiss

    edelweiss VIP lid

    24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Pfff ik heb het mij dit jaar opgelegd. Nou we zijn nog geen maand verder en man wat een spullen.

    Ik ben begonnen met de woonkamer gelijk na oud en nieuw. Kerstmeuk eruit niks er meer in. Verder veel uitgezocht (wat moet een mens met 4 dienbladen vol waxinelichthouders....)
    Veel op weggeefhoeken gezet of naar de stort gebracht.

    De woonkamer is nu klaar en ik ben er heel gelukkig mee. Volgende is mijn slaapkamer. Daar eerst al 3 zakken kleding uit de kast getrokken wat veelste groot was. Naar de kleding container. Ook daar alle prullaria en overbodige spullen weg gehaald en daar nu tevreden alleen moet ik de kast van het beddengoed nog.

    Nu op zolder aan de gang. Vol goede moed begonnen. Maar jeetje ik kom er dus niet doorheen..... Teveel spullen teveel nadenken bij spullen. Terwijl het al zeker 2 jaar niet gebruikt is....
     
  16. Sokkie87

    Sokkie87 Fanatiek lid

    1 dec 2016
    1.044
    688
    113
    Vrouw
    Nog een tip die voor mij goed werkt: niet teveel kasten hebben. Als je overal kasten hebt prop je ze ook vol met spullen die je anders misschien wegdoet omdat er de ruimte niet voor is.
    Wij hebben laatst 3 kasten verkocht en ik kan mn spullen nu ook kwijt gewoon door heel kritisch te kijken en logisch in te delen.
     
  17. Elisje

    Elisje Fanatiek lid

    18 jun 2006
    3.919
    927
    113
    Wij willen juist meer kasten bijkopen. Toen we hier pas kwamen wonen had ik zo'n pakket met een 2 deurskast met drie lades, een ladekast en een nachtkastje met 3 lades. Die kleerkast hangt half uit elkaar, de ladenkast is uit elkaar aan het vallen. Enkel het nachtkastje is nog in goede staat.
    De kinderen hun kleding ging eerst allemaal in de ladekast. Maar ze worden groter en de kleding dus ook. Met de 3 lades van de kleerkast die onbruikbaar zijn en 2 van hun ladenkast is het nu echt behelpen.

    Ik had een poosje terug een nieuwe kast gekocht (weer 2 deurs maar wel steviger dit keer). Mijn man zei te wachten met het in elkaar zetten omdat we toch van kamer gaan wisselen met de kinderen (dat is ook een jarenplan hier). Nu bedacht ik dat ik die kast dan beter voor de kinderen hou en er weer een ladenkast bijkoop en dan voor ons een 4 deurskast.

    Vorig jaar ook een kastje gekocht voor in de woonkamer, dat hadden we nog niet. In het kastje staan nu onze dvd's. Die stonden eerst in bakken in het halletje en de ps1 en ps2.
    In de ene lade liggen hamstervoer en knabbels. De hamsterkooi staat op dat kastje en in de andere lade wat acessoires van de switch, de spellen, een externe dvd speler en de kleurpotloden en stiften van de kinderen.

    Mijn man zijn playstation 4 stond op een schapje dat was opgehangen aan de muur. Daar heb ik nu ook een ladenkastje voor waar de ps4 precies op past en in de lades liggen dan de spellen. Voordien lagen die gewoon op de schoorsteenmantel.

    Hier dus moeten bijkopen om het ordelijker te krijgen, vooral in de woonkamer. Want hoewel het hier niet vies is ziet het er toch chaotisch uit. Nu is het meer een geheel en oogt het groter omdat niet alles overal ligt.
     
  18. Sokkie87

    Sokkie87 Fanatiek lid

    1 dec 2016
    1.044
    688
    113
    Vrouw
    Oja dan is een extra kast juist weer handig. Losse spullen kijkt heel rommelig inderdaad. En sommige spullen ontkom je nou eenmaal niet aan he!
     
  19. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.544
    3.780
    113
    Overijssel
    Leuk topic! Hier ook al aan het opruimen en het gaat best goed, mijn man krijgt het voor elkaar om werkelijk waar elk stuk zooi te verkopen op marktplaats....maar helaas krijg ik ook extra zooi erbij die hij van zijn ouders mag verkopen :confused::confused::confused: ( die vinden het niet erg..:rolleyes:)
    Vandaag komt er iemand ons oude peuterbedmatras ophalen voor gebruik huisdieren ( had ik zelf aangeboden via een weggeefhoek terwijl diegene er niet om vroeg :))
    Vanmorgen kleertjes weggebracht die iemand geeft aan gezinnen die het echt kunnen gebruiken.
    Weet iemand nog of er vraag is voor een losse kinderwagenbak op mp? Of willen kringloopwinkels ze ook wel hebben?
     
  20. rums

    rums Niet meer actief

    @Theezeefje je kunt het altijd op marktplaats proberen . Als dat niet wil kun je hem nog op een weggeefhoek aanbieden.

    Ik kijk meerdere youtube kanalen die over opruimen gaan. Heel leuk om te kijken.
    Maar wij hebben ons huis qua spullen aardig op orde. Soms wel jammer als ik dan naar zo'n filmpje heb gekeken wil ik graag opruimen
     
    Theezeefje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina