Werken in de thuiszorg

Discussie in 'De lounge' gestart door Niveah, 7 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Wie heeft ervaring? Ik ga binnenkort daar aan de slag. In rdam en ben heel benieuwd. Heb wel eerder in thuiszorg gewerkt maar lang geleden en dat was in een kleinere stad. Ben benieuwd of jullie verschil merken in mensen, de mentaliteit? Ik ben ook al best lang uit het werkveld dus vind het spannend!

2. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.656
    113
    Leuk! Ik werk als vpk in de thuiszorg.

Ik heb in een dorp gewerkt in overijssel, daar waren de mensen hartelijk maar wel enorm achter de ellebogen bah!. Ik ben vrij direct dat was enorm wennen daar. Werk nu in een grotere plaatst in noord holland en hier zijn de mensen ook lekker recht voor zijn raap. Rotterdam zou wel het laatste zijn

Hoeveel uur ga je werken?

Ik wil trouwens wel uit de zorg, korte diensten en onregelmatige diensten werkt voor mij niet. Maar qua band opbouwen met de mensen een super baan net als je weg vinden met alle regels. Alis het wel goed te combineren met schooltijd enz maar ik moet vaak 4 a 5 dafen werken voor 24 uur.

3. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Ja dat kan ik ook begrijpen! Wat bedoel je precies met rdam zou wel het laatste zijn?

Ik heb een contract van 3 uur en ga rustig opbouwen. Moet er ook echt weer in komen. Doe het puur omdat ik wat anders wil doen dan thuis voor m'n zoontje zorgen.
    Idd goed te combineren met schooltijden van de kinderen he.
    Wat wil jij dan gaan doen? Ik ga huishoudelijke ondersteuning doen dus wel wat anders wat jij doet.

4. Miracle79

Miracle79 Bekend lid

11 jul 2012
    781
    251
    63
    Ik ben wel heel benieuwd naar hoe je het gaat ervaren. Wil komende 6 maanden thuisstudie helpende doen en dan eind vh jaar ook de thuiszorg in. Ik woon in Rdam
    Zuid en wil ook graag hier aan de slag. Heb nog nooit in de thuiszorg gewerkt maar wel ervaring op zowel verpleegkundig, verzorgend en begeleidend vlak. Bij welke organisatie ga je werken?

5. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Ik stuur jou 'n pb!

Miracle79 vindt dit leuk.
  6. Mauzy82

Mauzy82 Niet meer actief

Heb 15 jaar in de thuiszorg gewerkt met heel erg veel plezier en liefde.
    Veel buiten en soort van vrijheid.
    En het mooiste bij de mensen thuis.

Vorig jaar omschakeling gemaakt naar verpleeghuis omdat ik de gespleten diensten van de thuiszorg niet meer wou.
    En graag wilde werken in nauw team verband. Geen spijt van overigens.

Niveah vindt dit leuk.
  7. maliro

maliro Niet meer actief

Ik doe huishoudelijke ondersteuning. Ik woon in het noorden dus de mentaliteit in r'dam kan ik niks over zeggen.
    Schoonmaken zal nooit mijn hobby worden en ik zou dit werk nooit fulltime willen doen (Ik werk de ene week 7 uur, de andere week 10 uur). Maar het contact met de cliënten vind ik echt heel erg leuk. Ze zijn allemaal weer anders maar allemaal ook heel aardig.

8. Mauzy82

Mauzy82 Niet meer actief

Dat is ook wel de diversiteit van de thuiszorg vindt ik. Houd het ook verfrissend.

9. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Dat vond ik toendertijd ook heel erg leuk dus hopelijk nu weer! En net wat je zegt, fulltime dat werk doen is niks maar zo'n paar uur wel.

maliro vindt dit leuk.
  10. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.656
    113
    Ik dacht dat je de zorg thuiszorg bedoelde:| maar jij bedoeld huishoudelijke hulp:). Laatate doel ik dat ze in Rotterdam vast ook recht voir zijn raap zijn.

Niveah vindt dit leuk.
  11. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Thuiszorg is idd breed en ik geef de mensen geen lichamelijke verzorging maar idd ondersteuning bij het huishouden bij hun thuis.

12. KleineMama15

KleineMama15 Bekend lid

27 feb 2019
    520
    218
    43
    Vrouw
    Gouda
    Ik doe huishoudelijke hulp. Prima te doen.

13. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Ik werk bij Fokus een stichting waar je makkelijk binnen kan komen zonder diploma’s en ook door kan leren voor wel diploma’s.
    Geen huishoudelijk klussen maar wel mensen uit bed helpen en wassen en hand en span diensten. De mensen roepen om en wij kunnen hun alle tijd geven die ze vragen. Dat laatste is echt een verademing omdat in een thuiszorg of verpleeghuis altijd de klok naar je kijkt omdat je vaak snel door moet naar andere mensen.

Deel Deze Pagina