ja maar vergeet niet dat mijn man als zelfstandig ondernemer werkt en dat er van hetgeen wij "netto" per maand hebben 1x per jaar een gigantisch bedrag afgedragen moet worden naar de belastingdienst he (pakweg 14-15.000 euro) .... wilde er enkel mee aangeven dat wat wij destijds "kwijt" waren aan vaste lasten in guldens met ons gulden inkomen dat dat nu omgedraaid is naar de euro met dat verschil dat we ook nog eens een hoop geld moeten afdragen aan de belastingdienst, en dat hadden we toen natuurlijk niet, en toen konden we nog sparen, dat lukt nu gewoonweg niet meer... lang leve de euro
Ik heb ook meegedaan, maar dan omdat ik de belgische frank best wel terug zou willen. Ook veel belgen vinden dat alles te duur is geworden door de euro
Gulden! Alleen denk ik wel dat alles sowieso duurder zou worden, ook als de gulden gebleven was... Maar ik had echt liever de gulden gehouden, want nu reken ik alles nog steeds om naar guldens!
Vond pasgeleden een bonnetje van boodschappen van 7 jaar geleden in een oude jas...de enige prijs die hetzelfde was gebleven was de prijs van silvo-gehaktmix! De rest was nagenoeg dezelfde getallen, alleen is dat dus nu in euro's! Wij hebben zelf een winkel en ik kan me nu soms nog rotschamen om het feit dat een gewoon wenskaartje 3.95 moet kosten! En dat zijn gewoon vastgestelde prijzen, daar kunnen wij ook niks aan doen! En Smoekie: idd als zelfstandig ondernemer heb je op maandbasis wat meer te besteden, maar 15.000 euro terugbetalen aan de belasting is hier ook meer regel dan uitzondering hoor! En dan werk je ook nog eens gemiddeld 75 uur in de week! En je maakt geen aanspraak op bijzondere bijstand of pensioen o.i.d. Het enige voordeel is dat je inderdaad eigen baas bent, niemand vertelt je hoe jij je werk moet doen en dat is heerlijk! Doe mij maar de gulden...
veel mensen zeggen: voor de prijzen hebben ze het guldenteken verwijderd en het euroteken ervoor in de plaats gezet ik denk dat dat wel klopt groetjes jose
Ik kan dat rottige euro muntgeld nooit uit elkaar houden. Moet altijd nog kijken of het nu 10,20 of 50 is. En het is lelijk geld. En ik mis de charme van het omrekenen in het buitenland. Ja, ik mis de gulden wel....
ik heb ook liever de gulden ik denk niet dat een bakker 7 gulden zou vragen voor een brood, toch liggen ze er voor 3,75 euro ! reken maar om