Even mijn emoties kwijt...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Pindakoek, 18 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pindakoek

Pindakoek Fanatiek lid

11 feb 2010
    3.502
    0
    36
    Almere
    En elke maand loop ik weer die Kruidvat, Etos of Trekpleister binnen om zwangerschapstesten te kopen (schaam me soms wel eens hoevaak ik binnenloop :)), vaak negatief, soms een licht streepje (had vorige cyclus een vmk) maar soms doe ik ook wel midden in mijn cyclus een test om te kijken of hij misschien dan toch dat 2e streepje aangeeft..of mijn bloeding misschien dan een innesteling was ;) tja soms word ik gek van mezelf! Waarom lukt het bij ons nou niet :( Zo oneerlijk om dan hier te lezen dat er mensen zijn die al in een 1e ronde zwanger raken! Ben wel blij voor mensen en gun het hun natuurlijk ook maarja je word er zo depri van!

Zijn er meer meiden die zich in mijn verhaal herkennen? Ik weet dat wij dan nog niet zo gek lang bezig zijn, lees hier ook verhalen van mensen die pas na 2 jaar een kindje krijgen..misschien ben ik ongeduldig maar wil het zoooo graag :(

2. mama05

mama05 Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.142
    0
    0
    overrijsel
    pindakoek

ik snap je gevoel helemaal!! maar vergeet niet je hoort vaak mensen zeggen van ik ben?was zo zwanger maar van de mensen die er iets langer over doen gaan niet zeggen ik deed er 7 maanden over!!
    Vooral als je graag iets wil duurt het zo lang!!

Weet niet hoe lang jullie bezig zijn en anders gewoon een keer een afspraak maken bij de ha om te overleggen wat er mogelijk zijn..
    heb je al eens getemperatuurd of ovulatie testen gebruikt??

liefs mama05

3. Pindakoek

Pindakoek Fanatiek lid

11 feb 2010
    3.502
    0
    36
    Almere
    Hoi Mama05,

Ja ik heb wel ovulatietesten gebruikt maar na een paar maanden heb je daar ook niet zo'n zin meer in (dit is ronde 10). Temperaturen heb ik nog niet gedaan dat is misschien wel een idee...

4. nairam

nairam Actief lid

8 okt 2008
    403
    0
    0
    oost-nederland
    He pindakoek,
    Ik weet hoe het voelt, we zijn voor de zwangerschap van ons zoontje ook ( schrik niet.. ) bijna 2 jaar bezig geweest.
    Tussentijd wel kort zwanger geweest, maar ook mk.
    En daar heb ik mijn 'moed' uitgehaald, we konden wel zwanger raken, maar we moesten wel geduld hebben :(
    We hebben op een gegeven moment wel de stap naar de ha gezet, omdat ik ook bijna 34 werd en we het wel tijd vonden worden, we hadden toen de papieren in huis liggen voor de afspraak bij de gynaecoloog, maar ... ik was toen zwanger.
    We zijn nu 'met de 2e bezig', ons zoontje is 'nog maar' 9 maand, maar we hebben zoiets van qua leeftijd van ons en dat het de vorige keer zo lang heeft geduurd, dat we nu dus alweer bewust bezig zijn.

Ik wil je 'succes' wensen en proberen de moed niet te verliezen !!
    En als het te lang duurt, toch naar de ha !

5. naad24

naad24 Bekend lid

22 sep 2008
    771
    0
    0
    Ik snap het wel hoor.....op zich valt het wel mee als je sinds januari bezig bent, maar je wilt het zo graag wat ik ook had hoor.

Ik ben in september 2008 gestopt met de pil en het duurde tot december 2009 voordat ik zwanger werd (dat helaas geëindigd is in een mk). Dat was wel eff zwaar maar voor ons wel de bevestiging dat ik zwanger kon worden.

Na 3 maanden was het alweer raak en ik ben nu 28 weken zwanger.

Ik ga niet zeggen heb geduld want dat is moeilijk, maar misschien temperaturen en als het over 2 maanden nog niet raak is aankloppen bij de huisarts. Dan kan je ook aangeven dat je ovulatietesten heb gebruikt en aan het temperaturen ben geweest want volgens mij vragen ze daar naar.

Nou succes meid.

6. Marjolijn

Marjolijn Fanatiek lid

22 aug 2010
    1.154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap je gevoel helemaal. Wij zijn net zo lang bezig.
    Mij helpt het wel om met meiden te kletsen die netzolang bezig zijn. Ik klets met deze meiden in 'Zwanger worden clubs: Oktober, ronde 10'.
    Misschien vind je het leuk om met ons mee te kletsen?

7. Joyce85

Joyce85 Lid

15 jul 2010
    96
    0
    0
    Mijn eigen reclamebureau!
    Emmen
    Hee meis,

Ook ik begrijp je gevoel. Heb er zelf af en toe ook wel last van. Heel vaak gaat het heel goed maar soms....GRRR!

Een "vriendin" van mij, is ook zwanger, maar per ongeluk, zeg maar. Het is uiteraard erg welkom maar ze is nog een stuk jonger dan ik ben en heeft haar school nét af gemaakt.

Ik gun het haar en alle anderen ook van harte maar als je dan inmiddels vanaf december 2009, bijna een jaar bezig bent, dan zakt de moed je soms wel in de schoenen. Je wordt emotioneel, schopt overal tegen aan en je vindt het gewoon oneerlijk.. Tjonge tjonge, wat een hormonen hebben wij vrouwen toch..

We worden ernstig op de proef gesteld! Ha, eigenlijk wel grappig, vandaag typ ik dit rationeel, kan ik er erg helder en reëel over nadenken en over 2 dagen voel ik waarschijnlijk alles wat ik nu met een glimlach typ..

Het is zo'n emotioneel (@UR^(@^$^!) gevoel wat soms opduikt en vaak ook vanzelf weer weggaat. Je staat er dus niet alleen voor, een giga_computer_hug voor jou! (ook dat helpt even niet veel, weet ik)

Liefs

8. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

27 aug 2010
    1.044
    1
    0
    NULL
    NULL
    herkenbaar!! Precies als jij ben ik ook in januari gestopt. Ik heb alleen een keiharde afspraak met mezelf: niet gaan testen voordat ik overtijd ben (overtijd = langer dan de meest langste cyclus die ik gehad heb). Dat scheelt mij een hoop gestress, tijd en geld!!!

ik gebruik verder ovu-testjes en ben al een expert geworden als eht gaat om bijhouden van mijn temperatuur;)......

mij helpt het erg om met lotgenootjes op deze site te praten die net als ik rond de 30 zijn en in of vanaf ronde 7 zijn......Ik zou zeggen: praat mee! (zie zwanger-worden clubs)

9. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ik snap je aan de ene kant wel en aan de andere kant niet....
    Wij zijn in april 2008 gestopt met de pil en mei 2010 was ik voor de eerste keer zwanger :$
    Helaas is dat een miskraam geworden met 9 weken... Toen werd ik eigenlijk pas ''bang'' dat het heel lang ging duren voor ik weer zwanger zou raken maar gelukkig maar gelukkig had ik na mijn miskraam weer een cyclus van 33 dagen en daarna weer zwanger...

Wat ons heel veel rust gaf dat wij zelf niet veel meer konden doen dan gemeenschap hebben en hopen dat we zwanger mochten raken wanneer geen idee??
    Maar alleen dat we veel geduld moesten hebben en niet te vergeten SAMEN heel erg genieten van de dingen die je nog makkelijk kan doen als je nog geen kinderen hebt. (spontaan met vrienden weg,uit eten enz enz)

Loslaten kan niet want het is iets wat je graag wil maar probeer er niet te ''overdreven'' mee bezig te zijn.
    Hopelijk mag het voor jullie ook snel raak zijn.

10. Pindakoek

Pindakoek Fanatiek lid

11 feb 2010
    3.502
    0
    36
    Almere
    Bedankt voor jullie lieve reacties meiden, dat doet me weer goed! Praten is idd de beste remedie als je je emoties kwijt wilt dat zeg ik ook heelveel tegen mijn clienten..waarom doe ik het zelf dan niet :(

Achja...moet misschien maar de gedachte voor me houden dat ik ooit WEL zwanger zal zijn...maar wanneer dat is natuurlijk de grote vraag ;)

11. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Je gevoel is zooooo herkenbaar!
    Toen ik ruim een half jaar bezig was begon ik me al zo te voelen... nu we alweer bijna 1,5 jaar bezig zijn is dat gevoel er nog steeds... wel ietsje minder aangezien we nu een oorzaak weten waarom t nog niet gelukt is en je iedere maand niet zo verheugd meer bent op een positieve test.... maar goed.
    Ik zit zelf nu in ronde 14 maand 16/17...

12. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    he meis.. natuurlijk snap ik wel dat je het graag wilt, maar ik denk dat het wel goed is om de rust te houden. PRobeer niet te testen voor nod en zeker niet in een cyclus (tenzij de kwaaltjes zo zijn dat je niet anders kan;))

Zelf zijn wij ook al even bezig voor een 2e.. maar we houden de moed er in;)

13. sannie1981

sannie1981 Bekend lid

25 nov 2009
    514
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

ik snap je verhaal heel goed en begrijp je situatie. helaas hebben we het zelf niet in de hand wanneer we zwanger raken en of het goed gaat. toen wij stopten met de pil hoopten we ook snel zwanger te zijn, dat is wat iedereen wil. en elke maand is het weer een teleurstelling als het niet zo is.
    wij waren na 3 maanden al zwanger, maar dit eindigde in een miskraam. daarna weer na 3 maanden zwanger en weer een miskraam. nu denk ik wel eens; ik heb liever dat het de eerste keer wat langer duurt en dat het goed gaat, dan snel zwanger worden en dat het elke keer fout gaat.
    momenteel zit ik ook in onzekerheid, mijn nod was 2 dagen geleden en ben nog niet ongi,maar door de miskramen ben ik zo bang dat wanneer ik zwanger ben het weer fout gaat en dus durf ik gewoon niet te testen.
    inmiddels zijn wij ook al weer een ruim jaar verder. de tijd gaat snel,maar voor je gevoel duurt het wachten elke maand enorm lang. de kinderwens is er nu eenmaal en die kan maar niet snel genoeg ingevuld worden.

Houd je taai meid en houd de moed erin. eens komt er bij jullie ook een mooi kindje en ik hoop voor je dat dit snel is.

liefs sannie

14. Beebiej

Beebiej Actief lid

2 mrt 2010
    402
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pindakoekkie *kus* Ik snap je heel goed, bij ons is het
    ook nog niet gelukt, en inmiddels in de MMM ivm medische
    achtergrond van mij!

Laat je koppie niet hangen!

15. Fayy

Fayy Niet meer actief

Ik dacht de vorige keer dat je zwanger was.. Of ik heb de verkeerde voor me.. en lees ook iets over een vmk?:(
    Volgens mij is dat t dan geweest waar ik dus aan denk nu.
    jeetje meis :( Wat heftig.
    excuses als je je afvraagt wie ik ben, want dan heb ik gewoon de verkeerde voor me neus.

wou je even heel veel sterkte wensen! echt heel veel.

ik heb in juli ook een mk gehad.. dat was na 13 a 14 maanden en nu in maand 2 weer opnieuw zwanger, het kan allemaal he!!
    Ik had het niet verwacht ik dacht, daar gaaaaan we weer.

Hoop dat het echt snel raak is!!
    je verdient het :)!!
    Liefs!! fay

16. Zonn

Zonn Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.170
    253
    83
    NULL
    NULL
    Ook ik zeg: HERKENBAAR!
    pfff dat zwanger worden zo'n 'ding' zou worden had ik nooit gedacht. Zitten ook in ronde 10 en heb t vorige week met mijn huisarts erover gehad. Had al drie maanden getempt en dat zag er normaal uit.
    Ze zei "als je tegen het jaar aanloopt heb je steeds iets meer kans." In januari kan ik een verwijzing naar de gyn krijgen als het nog niet raak is.

brrrrr hoop dat het zo ver niet zal komen;)

Ik raad je wel aan om te tempen, kan heel gemakkelijk via fertilityfriend.com.
    Ik heb het drie maanden gedaan en kreeg echt een bevestiging van de tekens voor de eisprong en mijn ei sprong afgaande op mijn temp ook echt.

Meestal vragen ze je na een jaar of je getempt hebt, dus er nu mee beginnen kan handig zijn.

Ik ben er na drie rondes wel mee gestopt omdat het een obsessie voor mij werd:$. En de Kruidvat, tja daar ben ik zooooo vaak binnengelopen voor een test hahaha:D
    doe dat niet meer, had twee rondes terug twee licht positieve testen maar werd toch ongi. Ik hoop stiekem dat er toen dus wel iets geweest is en het dus KAN.

Je schrijft dat je weet dat je een VMK hebt gehad, meid dan weet je in ieder geval dat je zwanger KUNT raken! (poging om je op te beuren;):)

Het zwanger worden is een hele happening en loslaten gaat simpelweg niet, bij veel vrouwen niet in ieder geval.
    Een paar procent van de vrouwen lukt het nooit om zwanger te raken....we hebben dus mega veel kans dat het wel lukt
    dat probeer ik mezelf voor te houden als ik in een after-ongi-dip zit;):p

17. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor mij is dit ook zeer herkenbaar, maar je moet jezelf niet helemaal gek maken. Voor iedereen staat er minstens een jaar voor om zwanger te raken, als je in de 20 bent telt het ziekenhuis vaak zelfs 2 jaar. Het is helemaal niet raar, maar wel heel vervelend. Je stopt met de pil in met de gedachten ik wil een een kindje, maar het liefst zosnel mogelijk. Geduld hebben we dan niet meer, maar moet je wel hebben.
    Zie dit niet als een aanval, maar probeer reeel te blijven en gun je lijf de tijd. Hoe meer je gaat stressen, hoe moeilijker je zwanger raakt.
    Succes

18. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0

heee lieverd

ik begrijp je gevoel helemaal alleen doe ik geen testen tussendoor alleen als ik overtijd zou zijn en dat ben ik nooit ik ben t altijd netjes rond 28 dagen maar wel tussendoor een bloeding en dan denk ik zal t een innesteling zijn???

en de verhalen die ik hier lees denk ik heel eigengereid had ik dat maar....ja sorry maar wij willen ook dat geluk voelen.

en ik werk ook nog met babys dus dat is soms even wat moeilijker maar ook weer genieten van de vreugde.

en dan denk ik weer oooh ik hoopdat wij ook ooit een mooie kraamtijd mogen meemaken...

ik ben ook in januari gestopt met de pil en in april een miskraam gehad....en t gevoel wat ik toen voelde IK BEN ZWANGER en alleen maar stralen van oor tot oor dat wil ik weer!!:x

dus meis ik snap je heel goed maar probeer toch niet te vaak onnodig te testen de vorige keer toen ik zwanger was voelde ik t al met 3 weken en toen ik niet ongie werd wist ik dat ik zwanger was dus deed een test en ja 2 streepjes!

dus toch op een bepaalde manier voel je dat t zo is sterkte meis hoopdat we beide snel mama mogen worden

19. Pindakoek

Pindakoek Fanatiek lid

11 feb 2010
    3.502
    0
    36
    Almere
    Wat fijn om te horen dat zoveel mensen herkenning vinden in mijn verhaal! Tja je moet het maar van je af kunnen zetten. Ben nu wel iets minder op ZP en toch krijg je dan onverwachts weer te maken met mensen die zwanger worden of zijn en word je weer op de feiten gedrukt. Client van mij is nu 3 maanden zwanger terwijl ze haar eigen leven nog niet op orde heeft...het is oneerlijk echt waar! Maar jullie hebben gelijk, ik hou de goede moed erin..ooit word ik zwanger via de normale weg of de medische molen. Mocht het niet kunnen dan bestaat er natuurlijk altijd nog adoptie..al moet ik daar nu nog niet aan denken..bedankt voor jullie reacties allemaal!!

20. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    @Pindakoek

Ik snap je volledig!

Ik heb altijd van ik wil ook die mooie roze dikke streep.. ruilen? haha! Maar dan probeer ik te denken van: er komt bij mij vast wel ook een dag ;)

Ik wordt ook snel jaloers als ik hoor of zie dat iemand zwanger is en dan wil ik ook zo graag! :( *zucht*

Deel Deze Pagina