Ik heb een mri gehad en ken je angst. Ik ben daarom naar een open mri gegaan. Moet je even google of ze die in je ziekenhuis ook hebben of anders naar een ander ziekenhuis gaan. En ja gedachten op iets anders richten is waar maar best moeilijk weet ik uit ervaring. Als ik weer zou moeten zou ik wel een pilletje nemen van te voren. Liefs en sterkte
Aanstaande maandag heb ik de scan. Vind het heel spannend. Moet er een half uur inliggen en krijg een spuit en rectaal gel ingespoten. Ze zei wel dat hij aan de hoofdkant ook open is, maar ik waarschijnlijk nog net niet erbuiten kom...
Er is echt niks engs aan. Het klopt en bonkt ja, maar ach. Doe een koptelefoontje met muziek op en vraag een dekentje, ik had het echt ijskoud een keer, dat is niet prettig.
Euh, ja, je met je er niet op focussen ofzo. Maar eng is het niet. Gewoon niet leuk. Ik had een MRI van ruim een uur en ik had overal pijn van dat stil liggen, dat vond ik het ergste!
ik heb een keer een mri scan van mn hoofd gehad. tsja heel erg is het niet hoor. ja je moet lang heel stil liggen, ja het is een veel gebonk om je heen maar verder gebeurt er niets....... ik heb aan van alles en nog wat liggen denken...... k was banger voor wat ze gingen vinden dan de mri zelf. En bij mij viel het mee, nou ja had een mega grote bijholte ontsteking waardoor mijn oog helemaal mee ging ontsteken en bijna uit zn kas viel Maar gelukkig was dat met heeeeeel veel antibiotica goed te bestrijden!
Ik heb meerdere mri's gehad de afgelopen jaren. Het is idd. een pokke herrie, maar als dat het ergste is....nee toch?! Het is geen dicht apparaat, meer een soort koker. Je kan ook praten tegen de laboranten. Misschien helpt dat idee je iets?? Ik ben tot 2x toe in slaap gevallen in de scan. Was vaak het eerste rustmomentje van de dag....ligt daar heel stil....oogjes dicht en daar ging ikZZzzzz...... Maak je er niet te druk om meid! Sterkte!
Ik heb er maandag een gehad, van m'n hoofd. Het is veel lawaai, dus ik had van die foamen oordoppen in, en daarover een koptelefoon. Maar dan nog is het geluid hard, vond ik dan. Ik heb er 20 minuten in gelegen, maar het leek echt veel korter. Hou je ogen lekker dicht en denk aan leuke dingen. In mijn hand had ik een alarm, dat geeft ook een prettig gevoel. Maak je niet te druk, ieder ervaart het weer anders, succes vast
Gewoon een infuusje in je elleboog, waar ze tijdens de scan wat contrastvloeistof doorheen spuiten. Voel je niks van.
contrastvloeistof voel je idd niets van, is alleen raar de keren dat je daarna naar het toilet gaat haha je plas geeft dan bijna licht succes!!
Ieuw! Wanneer moet je nou? Ik heb alleen inwendig onderzoek gehad, ben blij dat me dit tot nu toe bespaard is gebleven!
ik voelde de contrast vloeistof wel.... je lichaam wordt bloedheet.. alsof je een opvlieger krijgt en t voelt alsof je in je broek piest .. wel geestig gevoel
ik denk dat die gel is om je baarmoeder goed in beeld te krijgen. waat de gel zit is dus je darm. Maar probeer echt ee beetje te relaxen. Er zijn harde geluiden, maar als er een f16 overkomt is er ook herrie. Doe je ogen dicht, doe een ontspanningsoefening. Ben ook wel eens bijna in slaap gevallen tijdens een mri.
Maandag heb ik de mri scan. Probeer rustig te blijven, maar zie er wel tegen op. Kan namelijk helemaa niet tegen kleine ruimtes en ook niet tegen harde geluiden.
niet alle reacties gelezen. wat bij mij hielp met mri-scan: op het getik wat je hoort, een liedje verzinnen. Het heeft een bepaald ritme nl. En je ogen dicht doen
Ik doe tijdens de mri gelijk al mijn ogen dicht voordat ik erin geschoven word. Heb het ook niet op kleine ruimtes en harde geluiden. En net als gezegd is concentreren op je ademhaling en proberen ergens anders aan te denken. Veel succes.