Blik op oneindig, kijk naar één bepaald punt of doe je ogen dicht. Je gedachten helemaal uitschakelen en je volledig concentreren op de muziek: op de tekst en op de melodie. Niet nadenken, want dan schiet je misschien in de paniek. Of zeg tegen jezelf: Dit is nu eenmaal nodig, het is zo voorbij! Tijdens de scan wordt er tegen je gepraat. Hier werd steeds aangegeven hoeveel minuten elke verschillende sessie duurt. Maak je van tevoren niet te druk. Het is een vervelend onderzoek, maar geen drama. Je kunt eventueel een uur voor het onderzoek iets rustgevends nemen, zoals 10 mg Oxazepam. Dit kun je op recept krijgen van de huisarts. Alvast succes!
Hoi Minny Ik heb afgelopen maandag een (hoofd)MRI gehad. Inderdaad, het geluid is echt een flinke herrie. De koptelefoon dempt het behoorlijk, maar je blijft het evengoed wel horen. Tenzij je de muziek nóg harder laat zetten, maar dat is ook niet bepaald prettig. Ik vond de herrie vooral gewoon irritant, ik deed m'n ogen dicht zodra ik erin geschoven werd (dat raadde de verpleegkundige ook aan) en heb ze dicht gehouden. Af en toe deed ik ze even open (gewoon omdat ik nieuwsgierig was waar ik nou eigenlijk in lag ), maar verder ging het prima. Het was van binnen ruimer dan ik verwacht had eigenlijk. Als ik me had mogen bewegen had ik m'n armen omhoog kunnen uitstrekken zeg maar, tegen de bovenkant aan. En naast me was ook nog wel wat ruimte. En ik ben zelf behoorlijk groot haha. Anyways, probeer je niet al te druk te maken, laat het over je heen komen. Sterkte!
Mijn man heeft al een leuke cd samengesteld met muziek waar ik vrolijk van word, zelfs een K3 liedje, haha... Volgens de vrouw die me belde voor de afspraak is ie aan 2 kanten open en zal ik waarschijnlijk nog net met mijn hoofd erin liggen. Maar het idee dat ie ook bij mijn hoofd open is vind ik wel heel fijn. Iemand zei dat er tegen je gepraat wordt tijdens de scan? Hoor je dat dan wel als je muziek op hebt?
toen ik in de mri scan ging gaf ik de cd bij hun af en zij speelden hem af. Als ze dan iets tegen me zeiden ging de muziek zacht en kon ik horen wat ze vroegen. Ik vond het ook een vreselijke gedachte dat het dicht zou zijn, maar het viel me uiteindelijk erg mee. Vond het wel benauwend omdat het zo om je heen zit, maar het hoofdeinde was open en mijn man mocht daar zitten. Ik lag er wel helemaal in, maar door mezelf te ontspannen en lekker van de muziek te genieten was het goed te doen. Heel veel succes vandaag.
Mijn moeder gaat mee. Dus als ze wil mag ze wel bij het hoofdeinde zitten? Dat is wel een geruststellende gedachte...
Bij mij mocht dat wel, dus ik zou het iig vragen of het mogelijk is. Ik vond dat namelijk erg prettig.
Bij mij heeft er nooit iemand bij mogen zijn hoor. Dus wees niet teleurgesteld als het niet mag. In ieder geval sterkte. Het viel mij telkens mee en veel mensen zijn bang, hier gaan de mensen die erbij zijn erg goed mee om.
Mijn dochter heeft er ook in gelegen, gaf geen krimp. Tis maar een apparaat en er zijn gewoon mensen bij.
Yes heb het gehad!!! Kreeg eerst rectaal een heleboel vloeistof in mijn darmen gespoten, deed wel een beetje pijn. Toen nog een infuus. Heb ongeveer 40 minuten erin gelegen. Wel een kabaal, maar het viel me mee gelukkig. Ik lag bijna alweer met mijn hoofd erbuiten en dat vond ik een heel fijn idee. Anders zou ik snel claustro worden denk ik.... Ben zo blij dat ik het gehad heb en ook best trots dat ik het balletje niet heb ingedrukt Nu 2 weken wachten op de uitslag bij de gyn. Bedankt voor al jullie lieve berichtjes...
fijn dat het achter de rug is en het mee viel. Nu heel veel succes met het wachten op de uitslag en ik ga duimen dat alles goed is.
Nu idd nog 2 weken wachten op de uitslag. Ik weet al dat ik endo heb, maar niet hoe erg. Wel spannend want heb net ontdekt dat het ook gevaarlijk kan worden....
Nou heb dat meer van dit forum, meiden waarbij de darm zo was aangetast dat er een stuk af moet. Of datze door de endo kanker hebben gekregen.
Ze hebben trouwens mijn darmen helemaal volgespoten met een soort gel. Ze zei dat het de hele middag wel zou rommelen, maar heb amper las gehad. Op zich fijn natuurlijk maar nu zit het allemaal nog in me. Hoop niet dat ik straks weer mijn qdarmen van slag heb....
Ik snap dus nooit dat je altijd zo lang moet wachten tot de officiële uitslag! Hij is al bekend en daar kan niks meer aan veranderd worden. Twee weken vind ik echt lang voor een vervolgafspraak!