Mijn eerste was een sterrenkijkertje, maar uiteindelijk toch nog een vrij vlotte bevalling voor de eerste. Binnen 12 uur (vanaf de eerste wee tot het einde), maar 2 uur vanaf het breken van de vliezen, en maar 15 minuten geperst. Nu vraag ik me af, als de tweede straks geen sterrenkijkertje is (gaan we vanuit eigenlijk), en een tweede bevalling gaat sowieso wat sneller, zal de tweede bij mij dan veel sneller gaan? Vooral de eerste cm's gingen bij de eerste heel langzaam, vanaf 5 cm ontsluiting heeft het nog geen uur geduurd! Oftewel, ik zit me een beetje druk te maken om het feit dat het wel eens heel snel zou kunnen gaan. Fijn natuurlijk, maar ook wel heel spannend. De VK heeft in mijn dossier gezet dat ze na 5 cm niet meer bij me weg mogen gaan, dus dat is wel een prettig idee... Iemand meer ervaring??
Ik lees even mee. Mijn eerste was ook een sterrenkijkertje, en de totale bevalling duurde slechts 5 uur. Ik vraag me ook af hoe dat dan straks met de tweede gaat als het nog sneller gaat. Ik hoop dat er mensen zijn die hun ervaringen met ons kunnen delen.
Mijn 2e was een sterrenkijker. Dus ik kan je wel vertellen (en hopelijk snel!) hoe het bij een 3e gaat
Mijn eerste was ook een sterrekijker en is na 2 uur persen met vacuümpomp toch gehaald met een spoedkeizersede. Van eerste wee tot geboorte duurde ongeveer 14 uur. De tweede is via de natuurlijke weg gekomen (met tang). Deze bevalling duurde maar 3!!! uur vanaf de eerste wee.
Mijn eerste en tweede waren allebei een sterrenkijkertje maar de eerste bevalling duurde ruim 30 uur (uiteindelijk ks) en deze bevalling ging een stuk sneller maar uiteindelijk ook ks. Ik had eerst het gevoel dat deze goed lag omdat de ontsluiting zo snel ging. Maar helaas was dat niet zo.
Nou mijn beide meiden waren sterrekijkers dus dat kan ook hahaha... Wel ging het de tweede keer gelukkig een stuk beter op het eind....ik heb er dus ook iets korter over gedaan...maar de bevallingen waren ook wel anders!
Mel05, zo'n verhaal bedacht ik me inderdaad... Ik hou m'n hart vast tegen die tijd! Enneh, verhalen over 2 sterrenkijkertjes horen we liever niet natuurlijk Ontkenningsfase
Eerste was ook een sterrekijkertje, in totaal 28 uur waarvan 3uur persweeen. (en ook nog behoorlijk gescheurd). Vannacht 5uur lang goeie weeen gehad en nu weer niks. Had ook hoop dat het vlotter zou gaan deze keer. Misschien als het echte werk begint dat het dan ook zo achter de rug is?
haha gentle is ook wel erg bijzonder hoor.... Maar je weet dan wel al wat je te wachten staat!! Een tip...ga op je knieen zitten! Mocht ik de eerste keer dus niet maar de tweede keer gewoon gedaan en wat een verlichting!!!