Dat is het leuke van crochet. De beginsteken heb je vrij snel in de vingers, en dan kun je al best veel De Olaf die ik gemaakt heb is helemaal in single crochet gedaan.
Ik wil simpel beginnen met een dekentje misschien ofzo? Maar uit eindelijk wil ik dingen voor me dochter haken. Knuffels enzo! ( geen kleding ) mutjes ofzo
Nouja knuffels zijn op zich niet extreem moeilijk.. Vaak is het maar 1 of 2 steken en dan steeds meer of minder steken (al is het zeker in begin wel HEEL goed tellen geblazen.. Voor je het weet klopt het niet!) Een dekentje heeft wel meer oefening maar vereist ook wat meer geduld
https://www.youtube.com/channel/UCfVgl7WuEMyv2feEwxQEVQw Deze dame heeft veel filmpjes die goed te volgen zijn. Verder vind ik de crochet crowd heel goed te volgen: https://www.youtube.com/channel/UCVbbBdiTKMCx5VII4IKDU7A Hun hebben ook filmpjes voor linkshandigen, voor mijzelf erg fijn.
Het lukt aardig. Alleen had ik acryl wol gehaald. Dat pluist erg en gaat uitelkaar... Dus morgen even katoen wol halen
Deze kwam op pinterest en fb voorbij. Zo leuk! Ik wil hem graag maken. Toevallig stond op de plaatselijke fb groep deze lamp te koop dus joepie dacht ik....kan ik gauw beginnen. Maar wat blijkt, heb de grote variant van de lamp gekocht van 80 cm doorsnede, past deze niet op de slaapkamer van mijn dochter.... Veels te groot. Nu nog maar verder zoeken naar de kleinste lamp. Het Is de Makros lamp van de Ikea. Op de blog van according to matt Vindt je het patroon en werk wijze. Iemand die toevallig de kleinste lamp hiervan thuis en die hem kwijt wil??
Hoi fanatieke haaksters. 😉 Hier een beginneling die sinds gisteren is begonnen met haken. Ben nu een mandje aan het maken om te oefenen. Gisteren alle basissteken geleerd. 😆 Ben begonnen omdat het me zo leuk lijkt om zelf van alles voor de kleine te kunnen maken. 😊
Even een snackje tussendoor Eens kijken waar de andere monsters liggen.. Kan ik een nieuw familieportet maken
Het is al beter dan woensdag maar nog steeds niet echt helemaal juist. Ik mis nog een aantal steken en heb grote gaten op sommige plaatsen. Morgen heb ik brei les en dan ga ik nog eens hulp vragen aan die mevrouw. En maar blijven oefenen. Al ben ik nu een beetje gefrustreerd moet ik bekennen . Bekijk bijlage 439232
Zo, mijn eerste haaksel is af. Is me alles meegevallen en ging voor mijn gevoel best vlot. Binnen 2 uurtjes was mijn mandje klaar. 😊 Ben best trots. @Saskia: Leuk monster!
ik vond nog een incompleet monster in de kast ook... had wel een lijf maar nog geen karakter dus vandaag een hoedje voor gemaakt en oogjes... zit alleen te twijfelen of hij vriendelijker zou kijken met een mondje er nog bij... zal zo even foto uploaden maar die moet ik even vanaf mn telefoon doen dan.
Het lijkt of je bij de gaatjes aan het begin van de toer je eerste steek overslaat, daardoor word de ruimte heel groot. Zelf eindig ik de toer ook nog wel eens door een halve vaste (als je vasten haakt) of een half stokje te haken. Zelf heb ik net een giraffe gehaakt als cadeautje voor iemand die zwanger is.