De Haakclub, deel II

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Amethist, 6 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Wat een werk zeg! :)
    Heb tijd terug met datzelfde garen een sjaal gemaakt voor dochterlief.
    Supermooi! (en heerlijk garen) maar welnecht veeeeel werk.
    (maak dezelfde sjaal normaal in volwassen maat met dikker garen... Dat scheelt een berg :)

2. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.268
    1.031
    113
    Zuid-Holland
    Ja daar heb je wel gelijk in, maar wilde echt een voorjaarsshawl maken en daarom de keus voor dit dunne katoen. En ach op de bank thuis haakte het heerlijk weg ;)

3. Saskia78

hier dun katoen omdat dochterlief gewoon niet van dikme sjaals houdt. Deze past tenminste zonder morren onder dr jas.

4. Nicolientje

Nicolientje Bekend lid

18 mei 2012
    625
    31
    28
    Bunde
    Ik heb even een vraagje aan de dames die ook knuffels haken: hoe maken jullie het hoofd vast op het lijf? Ik heb er altijd veel moeite mee en krijg het nooit goed vast omdat ik geen grip erop heb als ze allebei gevuld zijn.

Hopelijk kunnen jullie mij tips geven!:)

5. mamavane

mamavane Bekend lid

27 jan 2011
    687
    21
    18
    Hoi haaksters,

ik heb even een vraagje. ik wil voor de baby zelf een omslagdoek en dekentje haken, maar welk garen kan ik daar het beste voor gebruiken? katoen of acryl?
    ik vind acryl zo pluizig (heb een kussen gemaakt, maar wordt zo snel lelijk vind ik), maar lijkt me wel warmer dan katoen.
    Of zou het veel verschil uitmaken als ik wat duurder acryl koop ipv dat van de Zeeman?
    Wat zijn jullie ervaringen en wat gebruiken jullie het meest? (en welk merk?)

Bedankt alvast!

6. Fleur1984

Fleur1984 Niet meer actief

persoonlijk zou ik niet voor acryl gaan omdat het synthetisch is. Vooral niet voor een baby. Ik heb voor mijn kleine toen ze net geboren was een dekentje gehaakt van katoen.
    En bijna alle acryl gaat pluizen op den duur.

7. Danielle1987

Danielle1987 Fanatiek lid

13 jan 2015
    1.437
    46
    48
    Vrouw
    Persoonlijk begeleider verstandelijkgehandicaptenz
    Amersfoort
    Ik vul het stuk wat erop komt meestal niet helemaal strak af. Dat doe ik als ik het hoofdje (of zo) bijna vast heb. Dan vul ik hem helemaal af. En maak ik hem helemaal vast.

8. Nicolientje

Nicolientje Bekend lid

18 mei 2012
    625
    31
    28
    Bunde
    Dank je wel Danielle:)

9. Saskia78

Mja ik heb vanalles geprobeerd.. Maar het blijft een rotklusje.
    Ik naai meestal de buitenste draadjes van de steken aan elkaar...
    Dan weet ik tenminste ook zeker dar ik niet een stukje over hou op het eind.

10. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.268
    1.031
    113
    Zuid-Holland
    Aan elkaar naaien is altijd een lastige klus, zeker niet mijn favoriete! Ik vul ze wel beiden strak op maar of dit nu de beste manier is?

voor baby spullen haak ik altijd met katoen, vindt ik veel fijner materiaal en inderdaad het pluist niet. Ik gebruik bijna altijd phildar coton 3.

11. Saskia78

Ik vind phildar coton 3 ook echt fijn haken...
    Helaas is de euroland vestiging hier om de hoek weg...
    Heb nog geen nieuw favoriet garen gevonden eerlijk gezegd.

De opties zijn katia en pinguino ofzo.
    Beiden met minder keuze dan ik bij euroland had :(
    En ik heb een hekel aan een draadje dat niet overal even dik is :)
    Zou bijna zeeman-katoen nemen.. Dat ziet er zo op het oog goed uit maar qua kleur is de keuze hier nogal beperkt :(

12. Nicolientje

Nicolientje Bekend lid

18 mei 2012
    625
    31
    28
    Bunde
    Bedankt voor jullie reacties dames!! Ik ga maar eens oefenen!

Voor babyspullen gebruik ik ook altijd katoen omdat dat niet pluist. Ik haak zelf heel graag met Catania, bij Creamijn heb je veel keuze.

13. Nicolientje

Nicolientje Bekend lid

18 mei 2012
    625
    31
    28
    Bunde
    Wat vroeg, maar je kunt het maar alvast klaar hebben:)

Een moederdag cadeautje....

Bijgevoegde bestanden:

14. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.268
    1.031
    113
    Zuid-Holland
    Leuk moederdag cadeautje!

Ik haal phildar coton 3 vrijwel altijd op de markt in Vlaardingen, €1,80 per bol :-D. Enkele keer ook wel oneline als dat beter uit komt, genoeg goede webshops te vinden. Dan maar iets duurder want persoonlijk vindt ik het garen van de zeeman, wibra ect maar niets!

15. Saskia78

Ben ik ook geen fan van inderdaad.
    Het is zo dun altijd. En niet altijd overal evendik (evendun?)

Euroland verkoopt het voor 2€ per bol maar heeft elke paar weken een actie van 3 bollen voor 5€.
    Dat vond ik prima :)

16. mamavane

mamavane Bekend lid

27 jan 2011
    687
    21
    18
    Phildar Cotton 3 is inderdaad fijn, misschien dat ik dan toch dat maar ga gebruiken voor de baby, in ieder geval voor het dekentje. Maar is dat voor een omslagdoek/cape wel warm/zacht/dik genoeg? Ik vind het wel een fijne draad, qua structuur dan zeg maar, ik zie daar nog niet echt een lekker warme omslagdoek van voor me.
    Met dubbele draad haken of Cotton 4 gebruiken? Of de cape voeren met bijv flanel aan de binnenkant?
    Ik heb zoiets in gedachten:
    Steek voor steek: babycape

Er is trouwens ook nog een nieuwe katoen, maar die is wel duur. Van ByClaire (die van de Haken en Kleur boeken), 2,45 per bol dacht ik, wel erg mooie kleurtjes! (heb er geen ervaring mee hoor, misschien is t wel niks haha)

17. shiirley

shiirley Bekend lid

7 jul 2014
    525
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    abbo :D goede morgen dames wat onwijs motiverend om te zien wat sommigen al kunnen na een korte tijd :D ik ben sinds maandag begonnen met haken ik heb de losse de halve vaste en de vaste nu aardig onder de knie vandaag ga ik de stokjes en het rond haken oefenen ik wil graag beginnen aan een klein simpel project gewoon om tussen door ook wat resultaat te zien :p waar kan ik beste mee beginnen ?

18. Saskia78

Eigenlijk gewoon met iets wat je leuk vind.
    Veel mensen zeggen: beginnen met granny squares.
    (maar ikzelf vind dat echt vreselijk.. Enorm demotiverend dat allemaal vlakjes moet maken voor je er wat aan hebt. Maar je oefent wel allerlei verschillende steken meteen)

Ik ben zelf begonnen met amigurumi en vind dst nog steeds erg leuk om te doen. As we speak ligt er een bijna-compleet konijn in pyama op de bank. Alleen 1 pootje nog en zn oren.

Voordeel van meeste ami's is dat ze vooral bestaan uit vasten.
    Nadeel is dat je je suf telt en dat het in het begin onmogelijk lijkt goed te tellen :)
    Mocht je gaan voor een ami.. Schroom niet en geef de eerste steek van elke tour aan met een steekmarkeerder (een hippe uit de winkel kan.. Een paperclip werkt minstens zo goed.)

19. Saskia78

Oh en als allerallereerste ooit maakte ik zo'n pakketje van de zeeman.
    Alles zit er in en je haakt enkel de voorkant.. De achterkant is van vilt.
    Daarna kocht ik direct een andere haaknaald trouwens.. Die zat er ook bij maar dat is echt dramatisch :)

20. shiirley

shiirley Bekend lid

7 jul 2014
    525
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    thanks saskia voor de tip ! ik denk dat ik maar begin met een ami klinkt heel leuk dus ga zo even google :D paperclips had ik idd al gehaald zal die zeker gebruiken :p ik heb nu 2 haaknaalden van de wibra maat 4 en 4,5 ik wil vanmiddag eigenlijk nog wat bij halen aan spulletjes wat kan ik nog meer het beste halen kwa maten of kan ik beter gewoon van alle maten wat halen :D

Deel Deze Pagina