Ben benieuwd! In het boek van de Action stonden een paar gebreide en ze waren mooi!! Maar als je ze ook kunt haken lijkt me leuk! Ik ben nu met een poppenjurk bezig, als hij af is even showen Vraagje over rond haken, dat krijg ik niet voor elkaar nl. In de link zie je kuikens die ik een paar keer geprobeerd heb, ik strand bij 3 en 4 enz. Hoe kun je in elke 2e en de volgende keer in elke 3e 2 haken? dan wordt het na 4 toeren zo klein dat je vinger er niet eens meer in kan. Lijkt me niet de bedoeling.. Dan hou je geen steken over?! Grietjekarwietje: Haakpatroon: Bertje het kuiken
Als ergens staat dat je in elke tweede vaste er twee moet haken betekent dat dat je in de overige steken gewoon 1 vaste haakt. Snap je?
Haak 2 in elke 3de (24) Of moet je in de 1e en 2e 1 vaste doen, in de 3e 2 vasten en in de 4e en 5e weer 1, 6e weer 2? Wat een gepuzzel dan..
Het went... Je doet dan 1 vaste en die erna doe je vaste 2+3 Dan doe je vaste nr 4 en in de volgende 5+6. Dan nr 7 en in de volgende 8+9 Tot je op het einde bent bij 22 en daarna 23+24 Her zijn net de tafels... "In elke 3e 2 vasten" betekent dat je alle getallem uit de tafel van 3 in de vaste doet waar je al een vaste in hebt gemaakt.