Ik ben nu bezig dit kleed aan elkaar aan het naaien. Het is gehaakt van katoen. Het moet een boxkleed worden maar nu zit ik met het volgende: Ga ik dit eerst wassen? En zouden de kleuren kunnen afgeven? Ik zou echt balen als bijv. het rood zou afgeven op het wit. Zouden dan van die kleuropnemende doekjes helpen? Was ik het op 30 of koud misschien? En ik wil het kleed nog voeren maar hoe zal ik dat doen? Lakenkatoen er achter naaien met de naaimachine? En dan een vulling en dan weer een lakenkatoen er achter zou dat werken? Of is het beter om niet te voeren met vulling? Hoop dat jullie even met me meedenken
Ik ben een meelezer, en geen actief schrijver, maar mooi boxkleed sientjes! Ik zou het inderdaad vullen zoals je aangeeft; dubbele stof erachter naaien en dan vullen. Voor de vulling bij mijn boxkleed heb ik en Ikea dekbed van 4 euro gebruikt (dubbele laag), is een aanrader! Je kan evt ook een goedkoop dekbed overtrek van Ikea gebruiken om je Squares op te naaien en het dekbed in te doen. Succes!
Bedankt voor je reactie. Dat dekbed heb ik inderdaad al in huis gehaald. Witte lakens heb ik nog wel liggen denk ik.
@ Sientje: Supermooi zeg! De hartjesdeken die ik aan het maken ben ga ik toch lekker zelf houden . Voor de vriendin waarvoor ik m eigenlijk ging maken ga ik een andere deken haken.
Leuk! Ik ben een beginnende haker. Hoop snel wat te kunnen laten zien. Ben nu eerst nog even bezig met mutsen maken met de breiring
Superleuk! Wil ik ook nog een keer gaan maken. Wat doe je met de achterkant? Ook gehaakt, of naai je er stof op. Dat laatste lijkt me zo'n gedoetje namelijk .
Hai meiden! Ik heb net mijn allereerste haaknaald aangeschaft en ga proberen met filmpjes van You tube te leren haken. Hebben jullie tips ed. waar ik op moet letten?
Wat leuk dat je wilt beginnen met haken, toen ik begon met haken heb ik eigenlijk eerst gewoon een lapje gehaakt met wat verschillende steken, de uitleg heb ik ook veel van youtube gehaald, ging prima. Soms is de eerste baan haken lastig als je de "opstart"lussen te strak maakt, ik haak die altijd iets losser, een vriendin zet soms op met een iets grotere haaknaald zodat ze meer ruimte krijgt. Verder zou ik gewoon beginnen en je info op internet zoeken, is goed te doen op die manier Succes!
Hier begonnen met zo'n "haak je eigen knuffel"-pakket van de zeeman Al was de haaknaald die erbij zat verschrikkelijk.. Daar kon ik echt niks mee. Een setje van 2 haaknaalden voor 1 (ook van zeeman) ging al een stuk beter. Omdat ik daar kramp in m'n polsen en handen van kreeg overgestapt naar een ergonomische haaknaald en sinds die tijd ziet het er veel gelijkmatiger uit Maar mijn eerste poesje... Blijft toch leuk om die tegen te komen op dochterliefs kamer
De you tube filmpjes van Handwerkles vind ik zelf erg fijn. Rustig en duidelijk uitgelegd. Daar heb ik het van geleerd!
Ik ben begonnen aan een omslagdoek/deken voor de baby. Kwam er dus ahter dat niet ieder bolletje even veel wol heeft. Kon met mn vorige bol tien toeren haken en had echt ruim over. Nu drie boogjes voor het einde van de tiende toer was het op. Ach ja. Vind alleen aanhechten van een andere draad en dan het wegwerken zo lastig. Als de doek klaar is wil ik er ook een mooie rand omhaken maar hoe ik dat moet doen weet ik niet. Aan de zijkant zie je namelijk niet echt steken als bovenop je toer? Edit: hij draait de foto een kwartslag
Het is me tot nu toe niet echt gelukt, krijg er stijve handen van. Van de week maar even een goede haak aanschaffen.
Ik ben ook weer volop aan de haak. Vind myboshi fijn garen en het is heerlijk warm! Iedereen in mijn omgeving loopt alweer met mijn mutsen en sjaals haha. Ben nu met een omslagdoek bezig en wil straks weer voor de baby beginnen. Mutsje, slofje, dekentje etc.
@ Nijntje: Mooi zeg! Ik heb dat helaas ook al een paar keer gehad, dat op de ene bol minder zat dan op de andere. Lekker handig...NOT . Ik ben inmiddels aan een nieuwe deken voor de baby van mijn vriendin begonnen. Een granny stripe deken met offwhite, licht- en donkerroze. Met wol van de Wibra deze keer, dat scheelt me toch een hoop geld met al die dekentjes die ik moet gaan haken voor al die broedende vriendinnen en (schoon)zusjes .
Ik haak gewoon met acryl van de handwerkwinkel. Zit 200 meter op een bol voor 2 euro nogwat. Bij de wibra maar 100 meter voor 1,79 dacht ik. Maakte per saldo niets uit in ieder geval. De omslagdoek voor de baby wordt van katoen. Dat was 2,20 per bolletje van 50 meter dus wel aardig prijzig. Maar vooruit is voor de beeb haha. Helaas kan ik geen tutorial vinden over randjes haken. Ze bestaan wel maar dan beginnen ze bovenop de laatste toer. Dat snap ik wel, het gaat me om de zijkanten.
Ik heb bollen van de Wibra van 1,00 en daar zit 260 meter op. Maar als je begint met het haken van een rand op de bovenste toer kan je toch gewoon doorhaken het hoekje om? Ik heb dat ook zou gedaan bij de sjaal voor mijn zoontje. Werkte prima. Hier is een voorbeeld van een rand rondom haken. Rand rond hartjesdeken