De Haakclub.

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Jsvlinder, 5 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MySe

MySe Bekend lid

14 jun 2010
    608
    0
    0
    ergenst in zeeland...
    Hey blont en zwanger joyce!! Hihi ik vind dat heel leuk hoor patroontjes wissen, :p, maar k heb niet zo heel veel :(
    Degene die gratis zijn hier en evt andere bv van jezelf of betaalde die iemand wel wil delen via pb?

2. MySe

MySe Bekend lid

14 jun 2010
    608
    0
    0
    ergenst in zeeland...
    Is t je eerste projectje giraf? Pas dan maar op. Voor je t weet benje compleet hooked!

3. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Ik ben wel benieuwd Giraf! Hoe ver ben je al? Wanneer post je even een foto?

4. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Wat hebben jullie zitten kletsen vandaag....:$
    Ik zag weer leuk dingen voorbij komen :)

Vandaag kreeg ik de hobbyhandig, staan leuke patronen in van een gehaakt servies en een tas. Binnenkort maar even kijken wat ik ervan kan gaan maken....
    Eerst de lopen projecten afronden en dan nog het dekentje voor mijn nichtje maken.... Pffff, waar kan ik extra tijd krijgen ;)

5. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Goedemorgen,

Lekker gekletst hier! Gezellig. Ik ben nog steeds super saai bezig, maar ik mag van mezelf echt niks anders maken dan granny's. Moet er 127 totaal en zit nu rond de 60 denk ik. Kan me er niet altijd toe zetten om te haken. Ben vooral druk met voorbereiden van de babykamer. Ook opruimen en uitzoeken enz enz enz.
    Daarbij heb ik m'n verplichte bedrustuurtjes. Soms haak ik dan wel, maar echt handig is het niet.

Meikie, de hobbyhandig had ik ook al gezien. Ik ga dan altijd naar de bieb en kopieer wat ik wil hebben.

Mmiiiir, wat leuk om jou hier ook weer te zien. We hebben wel eens meer samen gezeten in een ander brei/haak topic. Toen zat je nog volop in de mmm. En nu heb je een prachtige dochter! Super zeg! Gefeliciteerd. Zwangerschap en bevalling goed verlopen? Vind het echt stoer dat je het alleen doet. Heb er echt respect voor.
    En voor vulling gebruik ik ook een oud kussen. Je kan op de markt zakken fyberfill kopen. Niet echt duur en gewoon goed wasbaar. Met watten lukt dat volgens mij niet zo goed ;) Je ziet bij kruidvat of action wel eens van die aanbieding bakken met kussentjes voor 1 euro of zo. Ideaal vulmateriaal.
    Ami's maak ik ook wel af en toe, maar ben ook meer van de 'niet tellen projecten'
    En saaie kleding versieren doe ik ook. Het staat vaak erg schattig, ook al maak je er maar 1 of 2 bloemetjes op. Vond nog een wit babymutsje. Erg saai, maak er een klein bloemetje en een vlindertje op.

Verder erg leuke dingen gezien. Mis Danip een beetje. Lea weer beter?

6. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Ja dat bedoel ik ;)

7. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Thnx :) Ja, enorm gepriegel! Zeker de pootjes en alles in elkaar zetten. Maar desondanks vind ik het wel heel leuk (en maar goed ook, want ik ga er nog een paar maken in andere kleuren voor mijn zoon)
    Het enige grote nadeel is dat je heel goed moet tellen constant, dus het is niet erg gedachteloos haken ;) maar wel lekker om je hoofd leeg te maken.

Ik zie echt enorm mooie creaties voorbij komen, zeg! Ik hou het voorlopig maar op de amigurumi. Zo'n sprei zou ik echt nog geen puf voor hebben, hoe mooi ik het ook vind.....

8. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Niet gevonden, maar we hebben er nog 1 dus misschien dat ik daar nog kom het weekend..

9. polkadot

polkadot Actief lid

2 mrt 2010
    476
    0
    0
    Engeland
    Dit is een erg leuke bloem onderzetter. Ik heb er erg veel gehaakt hihi.

The Yvestown Shop

Het is gratis. Naar beneden scrollen voor patroon, voorbij de bollwtjes garen.

10. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    #2010 mmiiiiir, 2 mrt 2012
    Laatst bewerkt: 2 mrt 2012
    Boney: Ik dacht al dat ik jou herkende..! En Danip ook....
    Waarom is ze hier niet meer actief?

Én jij hardstikke zwanger, gefeliciteerd, gaaf hoor!!

Zat toen idd nog volop in de MMM, maar met geweldig resultaat. Hele goede zwangerschap en bevalling (voor zover dat kan) achter de rug. Fee is een wolk, nee ze is de zon maan én sterren. Én een regenboog.... Ik vind het ook helemaal niet zwaar met haar ook al ben ik alleen. De mmm was zwaarder. Kinderloosheid is veel veel zwaarder....

Inderdaad wél saai, granny's. Daarom mocht ik er altijd projectjes naast. Maar dan wél pas een nieuw project beginnen als er zus én zoveel bollen op waren. Heb wél uitgevogeld hoe je ze "draadjesvrij" kunt maken én de vierkantjes aan elkaar haken scheelt ook....
    Hoe groot wordt je sprei, Boney? Welke kleuren, hoeveel toeren? (ik vis naar foto's!)

Ik zal ook eens foto's van mijn andere granny's uploaden.

MvS im ben nu dus pas net aan het oefenen met ami's.

Ik heb gisteren geteld dat ik nog 5 hallf afgeronde projecten heb!! Mag nu dus niets nieuws meer starten van mezelf. Maak ook wel dingen af, hoor... Maar sommige dingen liggen nu echt te lang....

Ik ben héél nieuwsgierig naar foto's!

11. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Mmiiiiir
    Volgens mij heeft Danip het te druk met zwanger zijn en de dingen daar om heen ;)

12. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Dat halve werkjes ken ik.. Ik heb eindelijk de sjaal af, de bloemkussen ben ik nog niet over uit of die nog een paar toeren krijgt of zo groot genoeg is, en begonnen met granny die ik al 2x heb uitgehaald omdat ik erniet uit kom :(

13. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Hier een granny expert, dus als je hulp nodig hebt....

Heb er ook eentje gemaakt met hexagons en verschillende andere patroontjes voor de vierkantjes...

Dat Danip zwanger is had ik even gemist!

Boney: vergeet ook helemaal te vragen hoe het met jouw zwangerschap is?!

14. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Heb danip een pb gestuurd. Ze is druk met werk en thuis. Komt niet aan haken toe, leest wel mee ;)

Mmiiiir, ik heb nog geen foto's van de granny's. Het lukt mij niet om ongezien de draadjes mee te haken. Ik haak 3 toeren met 3 verschillende kleuren en dan 2 toeren wit. Dus 8 draadjes per granny. Na elke granny werk ik ze weg. Als ik dat op het laatst moet doen dan is het een vreselijke klus. Alle granny's zijn dus klaar om aan elkaar gehaakt te worden. Ik wil ze niet met alleen vaste aan elkaar. Wil een soort zigzag van losse er tussen doen en dus haak ik ze pas aan elkaar als ze allemaal klaar zijn.
    Hij word iets groter als een ledikant deken. Een hele klus, maar heb nu al zin in het eind resultaat.

15. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Ik heb het boek granny squares haken en daar heb ik een partoon tekening en een tekst uitleg bij, maar kom er niet uit. Zou je mij je email willen sturen, dan mail ik je het partoon even zodat je kan zien..

16. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Joyce, dan moet je wel nog vertellen waar het mis gaat?

17. MySe

MySe Bekend lid

14 jun 2010
    608
    0
    0
    ergenst in zeeland...
    Stelletje mauwkousen! Haha gezellige boel hier!

Niet zo heel veel puf om alles even terug te lezen. Ben verschrikkelijk moe de laatste dagen blegh!

Joyce lijkt mij heel leuk! Patroontjes wissen :p

Meikie ik heb de HH ook gehaald :) heb jij n abo?
    Ik kijk meestal of ik er wT mee kan. De rest vh blad gaat naar mn moeder haha.

18. danip

danip Niet meer actief

Precies! Ik lees wel mee hoor! :D Mijn man is een paar weken terug geopereerd en kan me even niet assisteren bij de huishoudelijke klusjes, en ik werk momenteel wat meer. Dus ik kom even niet meer toe aan haken. Maar er ligt zoveel op stapel dat ik er aan zit te denken maar te stoppen met werken (;)) Ik wil zoveel voor de babykamer haken!! Mijn moeder heeft in ieder geval al een mooie deken voor me gebreid. En een moeder van een vriendin heeft een patroon voor me geschreven van een plaatje die ik zo mooi vond. Heel lief!

Ik ben jullie niet vergeten hoor :) Ik zal mijn best doen wat vaker weer langs te waaien!

@Mmiiir: welkom hier! :) Leuk dat je hier ook meeschrijft!

19. MySe

MySe Bekend lid

14 jun 2010
    608
    0
    0
    ergenst in zeeland...
    Danip al kom je ff zeggen hoe t gaat hahaha k maak me elke x gewoon zorgen! Tot ik van boney las. K had je zelf ook even kunnen pb en hahaha eh blont!
    Hoe is t verder? Groeit t ukkie goed? K wil ook zo veel maken :) maar eerst even wachten tot we weten wat t is hihi.
    Willen jullie t weten?

20. danip

danip Niet meer actief

Aah dat was niet mijn bedoeling! :) Sorry! Alles gaat goed. Voor zover we weten natuurlijk met ukkie ook. We willen ook weten wat het is. Ben gewoon zo benieuwd, en ik ben ook niet gezegend met engelengeduld, dus ja! We willen het weten! :D 14 maart hebben we de 20 weken echo. Wanneer jullie? Hoe gaat het verder met jou? Alles goed?

Deel Deze Pagina