De Haakclub.

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Jsvlinder, 5 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Danip, ik ken je uit het vruchtbaarheidsbehandelingsforum of niet? En... Keizwanger! Hoe voel je je? Gaat alles goed? Begin je al lekker te groeien? Beebje te voelen bewegen?

2. MySe

MySe Bekend lid

14 jun 2010
    608
    0
    0
    ergenst in zeeland...
    Hahaha Danip ik ook niet!!! Wij hebben 19 mrt de echo! Mn eerste echte wens is n gezond ukje maar ben verdorie zo benieuwd! De weken kruipen nu maar voorbij haha. Ook lekker kan k voor de laatste x echt goed genieten!
    Ik voel me aardig ok. Beetje moe op t moment, bekken die opspelen, ischias en stijver dan stijf. Klinkt klagerig maar zo bedoel ik t niet.
    Geniet met volle teugen van die druktemaker :) heerlijk gewoon!

En bij jou? Zijn de bewegingen gebleven? Verder alles ok? En toch niks ergs met je man hoop ik?

3. danip

danip Niet meer actief

@Miiir: Ja ik ken je naam in ieder geval wel, dus ik denk dat we inderdaad bij de vruchtbaarheidsbehandelingen met elkaar geschreven hebben :) Ik voel me prima, en ik begin inderdaad al lekker te groeien :D En jij ook al mama zie ik! Wat super!

@ Myse: Haha, dus nog zo'n geduldig typje? Het maakt me echt niks uit of het een jongen of meisje is, maar ik wil het gewoon zo graag weten! Ik kan al weken amper wachten op die 20 weken echo. Sowieso, niet alleen vanwege het geslacht natuurlijk, maar ik heb heel vaak overwogen toch een pretecho te gaan doen. Maar dat doen ze hier pas met 18 weken (geslachtsbepaling) dus dan is het ook nog maar 2 weekjes. Die inderdaad voorbij kruipen. Ben ook heel benieuwd wat jullie krijgen :)
    Ik heb trouwens ook ischias! Ben al doorverwezen naar een bekkentherapeute. Dat is inderdaad wel erg vervelend! Zo erg als jij heb ik het volgens mij niet hoor, heb niet echt last van mijn bekken. En als je dan al kinderen hebt is het wel erg onhandig! Maar inderdaad dat getrappel, dat maakt alles goed! Ik geniet er zo van. Heerlijk die bewegingen. Ik voel me verder ook heel erg goed, dus ik geniet met volle teugen van alles. Zo nu en dan koop ik wat leuke spulletjes, en dan zit ik alles wat we al hebben te bekijken. Dan kan ik me bijna niet voorstellen dat het echt zo is, dat dat straks van ons kindje is :) (o ja emo word ik ook al hoor, door al die hormonen :cool: ) Mijn man had een dubbele hernia, dus niks ernstigs ;) Nou ja, wel vervelend natuurlijk haha, maar het is niet iets verschrikkelijks. Hij hersteld al goed, en kan steeds meer.

4. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Hey meiden,
    wat een geklets, kan jullie amper bijhouden hoor....

@ Danip, leuk dat je er weer eens bent.... Spannend hoor die 20-weken echo!!! Jij gaat ook al weer hard qua tijd....:D

@ Boney, ook goed bezig met haken dus!!!!

@ Myse, balen zeg van je klachtjes. Maar dat getrappel maakt een hoop goed toch? ;)

Sorry, verder ben ik het even kwijt....
    Hier vandaag even druk met de was, en dan hopelijk morgen weer verder aan de sjaal.....:)

5. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    sorry dat ik jullie een beetje verwaarloos maar hier is het even druk met zorgen maken en zorgen voor mijn man

6. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    foto's van de 2 tsjes en sjaals komen eraan

ik ben nu voor mijn jongste dochter een dekentje aan het maken in veel mooie en felle kleurtjes (heel simpel met stokjes)
    als dit mooi wordt dan waag ik me aan 3 dekentjes voor mijn schoonzusjes
    eentjes krijgt een 2ling en de ander 1 beebje
    van de 2ling weten we al dat het 2 jongens gaan zijn
    bij ander schoonzusje is het nog een verrassing

welke kleur zou ik voor de verrassingsbeeb kunnen nemen
    hebben jullie een idee of tip

o ja aan de achter kant van de dekentjes wil ik een fleecedekentje aan vast maken of een andere zachte stof (afhankelijk wat ik vind of mooi vind passen)
    beebjes zijn voor eind juli-augustus (2ling) en 1tje voor september

7. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Wat is er met je man, zuurtje? (heb wel terug gelezen maar niet alles onthouden. Sorry...).

Wat dacht je van.grijs, groen of paars, of alledrie? Vond il mooie neutrale kleuren. Oranje kan ook mooi zijn, bij. met grijs samen? Wit kan natuurlijk ook. Wit met antraciet vind ik ook mooi...

8. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    @ Zuurtje, dus je hebt het nog druk de komende tijd hahaha
    Persoonlijk vind ik paars met wit altijd wel heel mooi, ook voor jongens!! :)

9. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Hoi Danip! Ben blij dat het goed met je gaat. Ik was ook echt super nieuwsgierig en was ook in staat om vlak voor de 20w echo een pretecho te laten maken.

Zuurtje, voor een neutrale kleur zou ik voor wit/creme gaan. Zodra het dan geboren is, of zodra je het weet kun je daarna met roze of blauw er een rand omheen haken. Zo heb ik het ook een keer gedaan. Ik had alle witte 4kantjes klaar liggen. M'n nichtje was geboren en ik heb me 3 dagen opgesloten ;) Heb ze met verschillende tinten roze aan elkaar gezet en daarna weer met een andere tint een rand er omheen.

10. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
  11. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Ik heb het patroon niet in het nederlands...
    Maar je kunt het wel vertelen in google vertalen. Als het niet lukt wil ik het wel doen voor je, heb het geprobeerd en lukt goed...:)

12. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Ik heb 'm al, is al vertaald :)

13. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Leuk patroon, Joyce!

Ben je al begonnen?

Hier bijna een wokkelsjaal af en ook alweer een stuk gevorderd met het voeren van de babycape. Moet ook wel want vriendin is over twee dagen uitgerekend...!

14. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    #2034 mmiiiiir, 8 mrt 2012
    Laatst bewerkt: 8 mrt 2012
    De nieuwe babycape, bijna af!

Bekijk bijlage 228840

Vanavond is het volle maan, dus ik mag wel opschieten! Hij is dus voor een vriendin die op 9 maart uitgerekend is...
    Ik moet hem alleen nog voeren. Het vervelendste klusje... Onderin (links onderin op de foto) zit de voering er al in, maar de zijkanten en het mutsje moeten nog gevoerd worden. Vooral het mutsje is lastig omdat dat verschillende stukken fleece zijn...

Wat wel weer fijn is, is dat ik draadjes alleen maar naar de andere kant hoef te trekken. Omdat de cape gevoerd is hoef ik ze niet weg te werken, dus dat scheelt enorm!

Nog een vraagje: ik wil wat meer gaan experimenteren met het combineren van haakwerk met stofjes. Ik zag dat ook bij die konijntjes van het patroon dat jij wilt gaan doen, Joyce!
    Nu heb ik wel bij pippoos wat vilt gekocht laatst, maar ik vind die winkel belachelijk duur. Loop er alleen naar binnen om evt. inspiratie op te doen... Op de markt heb ik de fleece gekocht, maar dan zit je meteen vast en best grote lappen. Weten jullie waar ik, behalve mijn eigen oude kleren, leuke kleine lapjes stof kan vinden?

15. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    mmiiiiir
    Bij de action hebben ze ook vilt..
    Bedankt! Ja zo leuk! Ik mail je nog hoor, sorry maar nog niet aan toegekomen, nu weer druk in huis..
    Ik vlieg nu ook weer dr vandoor..

16. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    mooie kleurtjes in de babycape

hier nog steeds druk bezig met het dekentje voor mijn dochtertje

ik moet alleen nog even uitzoeken of ik alle kleuren 2x of 3x ga doen
    ben nu met de 2de x wit bezig en dan moet ik nog 1x blauw en 1x wit doen en dan meten of 2x alle kleuren genoeg is

17. MySe

MySe Bekend lid

14 jun 2010
    608
    0
    0
    ergenst in zeeland...
    Wat n lief knijntje joyce!!

@babydeken, ik zou gaan voor wit, licht grijs en donker grijs. Evt gecombineerd met n knalkleur!

Leuke babycape! Lekker vrolijk!
    Lapjes stof? Evt marktplaats? Ik recykleer ook meestal haha.

Ik MOET mezelf ff n halt toeroepen. Zo had k ff nikd en zo ben k weer met 5 dingen bezig haha.

Danip fijn te horen dat t zo lekker gaat ook!
    Ik vind t ook niet opschieten. Vorige x wisten wr pas bij de echo of we t wilden weten en nu hebben we die keuze al gemaakt hihi.
    En zo erg erg is t niet hoor. T doet wel superveel zeer maar laat mn lol er niet vanaf hangen. K kan t nu goed incalculeren en rekening mee houden :) wel lastig soms met 2 kids maar t is miet anders! Kan er wel mee zitten maar daar gaat t ook niet mee weg toch?

T is wel n flink druktemakertje hoor! Heerlijk :).
    K ga me lekker met mn haaknaald op de bank installeren!

18. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Doen jullie ook nog eens een fotootje van een project of iets dat af is meiden? Ben zo benieuwd....

19. MySe

MySe Bekend lid

14 jun 2010
    608
    0
    0
    ergenst in zeeland...
    Welke van de 5 hahaha.

20. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395