Ik snap je hoor Ik heb wel es geprobeerd met afhechtdraadje maar vind t zo'n gepriegel, voor mij werkt de paperclip t beste, en dan na elke toer weer eruit en in de volgende, heb dus steeds maar 1 p.clip nodig. Vind het onhandig om om de p.clip heen te haken... Ieder zn ding natuurlijk! Gaat jou meisje ook op vrijdagmiddag joh? Hoe oud is ze dan? Mijn oudste is 6 en gaat op vrijdagmiddag niet, echt heerlijk zo'n vrije middag, helemaal als ze ook geen speeldate plant!
ben dr weer, ook ff boodschapje gedaan! Mijn dochter is 4, ze gaat op maandag een vrijdag een hele dag, en di wo do een halve dag. ( jenaplan) Ze is nu aan het spelen met jongetje in de straat. ach nog een uurtje en dan kunnen we weer aan het eten beginnen , maar als ik het allemaal zo lees, is iedereen reuze actief vandaag? Ik ben bezig met een blouse maat 116, tot nog toe wordt ie leuk, ben benieuwd hoe die blijft als ik bezig ga met de kraag, en knoopsgaten en knoopjes aanzetten...
Ja app had iker verdorie gewoon opstaan, weliswaar n andere hahaha wat lomp! Blont en zwanger :d Nettie dat mag jij! Ik net opgeruimd, bedden verschoond (d of t? Ben t ook kwijt geloof ik!) finn gevoederd, met Sem gespeeld. Nu pannekoeken bakken dan nog stofzuigen und dweilen. Hebben jullie daar nu ook last van? Zoveel leuke ideeen om te maken maar zoooo weinig tijd hahaha
Volgens mij heb je het goed geschreven hoor.... (en blond schrijf je ook met een d.... niet dat het mij wat uitmaakt maar als we dan toch met d's en t's bezig zijn.... hahaha ) Lekker bezig jij zeg!!!! Ik heb daar idd last van... ik kan soms ook gewoon mijn tijd volledig verdoen met me verlekkeren wat er allemaal op internet staat, zóveel moois word er gehaakt en voor ik het weet ben ik weer een uur verder... niet gehaakt alleen maar gesnuffeld.... vind ik ook wel es zonde @lea: Jenaplan? Nooit van gehoord... Maar is het wat? Lijkt mij lastig juist op vrijdag een lange dag... mijn ervaring is dat ze op vrijdag altijd extra druk zijn door moeheid vanwege de hele week op school enz. Maar miss komt dat ook omdat ze 3 hele dagen (ma-di-do) en 2 halve dagen (wo-vrij) gaat. Dan hebben ze op vrijdag écht hun "lampie wel uit"..... En ong. 1 keer in de maand heeft ze een vrijdag vrij, da's ook wel erg lekker! (mijn oudste is trouwens 6)
Goedemorgen dames! Gisteravond even heerlijk in mn eentje geshopt, ben in de wibra maar heel snel t schap met wol voorbij gelopen, heb al zoveel en mag écht niet meer halen, maar oei.... best moeilijk hoor! Die kleurtjes lokken je wel... Wat gaan jullie vandaag haken?????? Ik ben bang dat het er bij mij niet van komt vandaag, vanmiddag weg (dagje met de familie, zusje komt ook, haakwerk mee is dus geen optie ), vanavond weg, op tijd op bed want morgen een ochtenddienst.... en daar ben ik zó niet van... ik slaap amper als ik ochtenddienst heb.... op de ene of andere manier ga ik erop liggen dat ik écht op tijd moet opstaan ofzo... heel gek... Dus ik kan pas morgenmiddag weer haken denk ik... Het koppie van mn tutlapje is ergens verkeerd gegaan.... bleh... kan ik weer gaan uithalen.... snap nu waarom sommigen hun markeringen allemaal laten zitten..... als je dan uithaalt hoef je het niet helemaal terug naar t begin.... Weer wat geleerd Fijn weekend allemaal!
even een teken van leven ben nog druk bezig met het haken van het dekentje voor mijn jongste dochter het is voor in het babybedje en groot genoeg zodat het nog kan ingestopt worden verder ben ik uit de kleuren voor de dekentjes voor de beebjes die op komst zijn voor de 2ling: groen, licht en donkerblauw wel telkens met een andere volgorde zodat ze niet hetzelfde zijn voor mijn ander schoonzusje: wit, geel en paars
Hey meiden, ik ben begonnen met deze: Shh, I'm counting!: Super Mario Invincibility Star crochet pattern Ik heb eventueel de vertaling voor de liefhebbers. Ik kom alleen even ergens niet uit... Eerte punt: Rij 1: 1 V, 1 vaste in de volgende 6 steken Rij 2: 1 V, 1 vaste in elke steek rondom (6stk) Rij 3: 1 V, 1 minderen, 1 V in volgende 2, 1 minderen (4stk) Rij 4: Herhaal rij 2 Rij 5: 1 V, 2 keer minderen (2stk) Rij 6: 1 V, 1 minderen, bind af Ik neem toch aan, dat je voor rij 2 toch eerst moet keren? Of niet??? Iemand die mij ffies kan helpen?
Vind het niet een super duidelijk patroon ff kijken...... Jij schrijft trouwens dat ze steeds met 1 vaste beginnen, maar ch is volgens mij losse. Je moet het idd keren, ik zie ergens in het commentaar, en daarop reactie, dat het idd in rijen is gehaakt dus dan moet je het keren wel een lief zonnetje trouwens! Wat ga je er van maken?( of gewoon een zonnetje, kan natuurlijk ook)
Ow ik heb steeds vast gedaan... Ik kwam al steeds niet uit, maar 't rondje is inmiddels een feit hahaha, dus dan ga ik nu gewoon verder met een losse en dan keren.... (vroeg me al af hoe ik hier zo moest keren LOL...)
Een fotootje komt zeker! . Opzich valt 't priegelwerk nog wel mee, maar je moet 't ff doorhebben... Dit voor mij de 1e keer dat ik een dingetje ga maken dat gevuld moet worden, dus ik ben heel erg benieuwd hihihihihi...
@mamavanjoshua: leuk! Misschien ooit, later, als ik al het andere dat nog op de planning staat eindelijk af heb, dat ik deze ook eens ga proberen, haha! Ik ben nog steeds bezig met Konijntje 2 (zelfde konijn, andere kleur). Ik heb tussendoor wel het bloemetje geprobeerd waar ik het laatst over had en ik heb 'm door! Ik had het wel verkeerd gedaan, maar toch snap ik 'm nu wel, dus ik ga 'm binnenkort echt ff maken. Dan moet ik ook mijn aapje nog afmaken en heb ik nog een paar bollen wol liggen voor een paar sjaals (breien) voor een vriendin, dus ik heb nog zat te doen
minderen doe ik meestal draad door 1 steek naar voren halen, dan draad door 2e steek naar voren halen, en dan draad door 2 lussen op de naald halen. Je kan idd ook een steek overslaan, maar weet niet of dat mooi wordt ( wordt wel eens gedaan)
@ Lea: maar zo staat het er wel toch? Of lees ik 't dan nu verkeerd? Ik heb nog nooit geminderd, dus heb nog geen idee wat het is en hoe ik het het beste kan doen... @ MvS: hahahaha, ben benieuwd meid, naar al je projectjes... Als deze af is, zal ik waarschijnlijk gaan beginnen met een beertje of een tuttellapje, voor een soort van bestelling
volgens mij is het wel mijn manier. sc 2 tog is 2 samenhaken, en dat is wat ik bedoel, en niet 1 overslaan.
ow ok.. Nou ik heb overslaan gedaan en ik kom precies uit, zoals het er staat . Moet nu afbinden . Ik zal zo bij de volgende punt eens even kijken hoe het eruit ziet op jou manier. Dus dat is in 2 steken lusje erdoor, dan draad door de 3 lusjes heen doen?