De Haakclub.

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Jsvlinder, 5 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MySe

MySe Bekend lid

14 jun 2010
    608
    0
    0
    ergenst in zeeland...
    Pruts, ah ok volgend mij had ik die eerst ook. Patroon is delen door 16 st? En dan 6 st, 3 in 1 st, 6 st en 3 samen?
    Die van attic 24 is net wat zachter van punt.
    Hoeveel st heb jij voor je ledikant? Ik 238 oid met impact 3,5 van phildar en nld 2,5

Hoeveel hexagonnetjes maak jij dan in de breedte? K wil m voor zowel in wieg als ledikant nl haha

Wilma, welkom en wat n grappig popje :) ik ken ze ook niet haha

Zuurtje klinkt als n leuke combi!!!! Ben benieuwd

2. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Oh nee..... pffff wat een heftige periode voor jullie allemaal! Heel erg veel sterkte en kracht gewenst. Dikke knuf!!!

3. MySe

MySe Bekend lid

14 jun 2010
    608
    0
    0
    ergenst in zeeland...
    Dank je nettie! Lief van je!

4. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    @pruts: stuur je me even je mailadres via pb? Dan krijg je de linkjes en patronen ook! ;)
    Wat een mooie projecten heb je zeg!! Vooral die hexagons vind ik super! Heb t idee dat die hier nog es gemaakt gaat worden…. Kussentjes op de bank zijn aan vervanging toe dussss…. Hihihihi
    Ik denk dat ik wel begrijp wat je bedoeld met de kleuren… kan je niet helpen heb geen idee war die te krijgen zijn maar zal aan je denken als ik ze tegenkom ;)

@wilma: welkom hier, gezellig dat je komt aanschuiven :p Prachtige creaties!! Nog nooit gehoord van de pop maar vind t wel erg leuk zeg!!!

@zuurtje: welk patroon had je bedacht voor je dekentjes? (of heb je dat al es gezegt…. Ben t ff kwijt… sorry) De kleuren klinken goed, ben benieuwd hoe ze gaan worden!!

5. MySe

MySe Bekend lid

14 jun 2010
    608
    0
    0
    ergenst in zeeland...
    O ja Pruts dat wilde k nog zeggen, je hebt drops delight garen ( van garnstudio) en die zijn wel errug leuk voor bv n omslagdoek.
    Paar pagina's terug volgens mij op 64 ( maar de mijne staat op 40 reacties pp dacht k haha) zie je daar n deken van mij met dat garen gehaakt met nld nr 5.
    En als je m niet vind gil ff dan zoek k de foto even foor je of de link

6. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Even een vraagje... ben nu bezig met de oogjes van Pip de pinquin (van Christel) en kom er even niet echt uit...
    Bij toer 4 staat er: 2x 2 st in de volgende v, 1v, 1hv, hecht af
    Hoe moet ik dat lezen.... eerst 2 stokjes, dan in de volgende steek die vaste en weer de volgende de halve vaste? Want volgens mij klopt het niet als ik dat zo doe...

7. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Volgens mij heb ik het... 2st, 1 losse, 2st. in 1 steek, dan n vaste in volgende steek en dan halve vaste in weer de volgende steek... dan lijkt het iig op wat er op de plaatjes staat....

8. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    @MySe: Klopt! Patroon is per 16 steken. Heb nu 10x16+2 steken gedaan met naald 4 1/2, dat is zo'n 90cm breed. Kan altijd nog een randje omheen als het iets breder moet zijn :D.
    Van de hexagon moet ik nog even kijken. Wil ook ong. 80 of 90cm breed maken.
    Ik heb de foto niet gevonden. Ben wel nieuwsgierig! Had de wol wel gezien op Garnstudio (en erg veel leuke patronen ;)), maar daar stond naald 3 1/2 bij. Maar jij hebt met naald 5 gemaakt?

@Nettie: Kan je niet helpen helaas met de pinquin.

9. MySe

MySe Bekend lid

14 jun 2010
    608
    0
    0
    ergenst in zeeland...
  10. MySe

MySe Bekend lid

14 jun 2010
    608
    0
    0
    ergenst in zeeland...
    O en pruts, haak je de hexagons ook ineens aan elkaar of dat niet?

11. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.275
    0
    0
    Kampen
    @MySe: Ja ik haak ze gelijk aan elkaar. Ik ken mezelf dat ik het anders laat liggen :D.

Heb nou leuk garen gevonden! Magicline van van Anchor! Wel duur, maar errug leuk :p.

12. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Pruts: Je hebt mail!!!;):)

13. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    mn moeder had er van de week een website voor hobbywol of iets.. In iedergeval kwam wol voor in de naam en die heeft het een en ander in de uitverkoop.. Weet helaas de site niet meer :(

14. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.275
    0
    0
    Kampen
    Ja ontvangen. Super :D. Ga gelijk van het weekend proberen :).

15. Lilotje

Lilotje Bekend lid

28 aug 2011
    541
    0
    0
    Hey meiden,
    Ik wil ook graag weer beginnen met haken, Heb het een tijdje gedaan maar is een beetje verwaterd zegmaar. Nu ik weet dat ik zwanger ben wil ik het graag weer gaan oppakken. Ik kan het niet heel goed hoor maar wil het wel beter leren. Heb een leuk patroon gevonden van een beby dekentje gehaakt van vierkantjes, erg leuk en daar ga ik vandaag even wol voor zoeken zodat ik kan gaan beginnen!
    Mag ik hier een beetje meekletsen?

Liefs Lilotje

16. MySe

MySe Bekend lid

14 jun 2010
    608
    0
    0
    ergenst in zeeland...
    Lilotje, welkom!! Natuurlijk mag je meekletsen!
    En gefeliciteerd met je zwangerschap!

17. lea

lea Fanatiek lid

Leuk lilotje, welkom hoe meer zielen hoe meer ( haak)vreugd!

18. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hoi meiden, al heel lang een abbo op dit topic maar hier een foto van mijn proef dekentje. Heb nog nooit eerder gehaakt dus beschouw dit als een proef :D
    Wat vinden jullie? Zie zelf nog wel wat verbeterpuntjes hoor!
    Hij is uiteraard nog niet af hoor, er moeten nog heel wat vierkantjes aan en uieindelijk een rand geheel rondom het dekentje.

19. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    Welkom Lilotje !

Mooi proef dekentje Joekie !

20. Boney

Boney VIP lid