Waarom gebruik je een magische ring dan? Ik heb gewoon 2 losse gehaakt en in de 2 losse vanaf de haaknaald 6 vasten gehaakt, dan zit je volgens mij altijd goed... misschien kun je es een foto plaatsen van hoe het eruit ziet zoals jij het doet? Mijn pip ligt even te mokken hihih Maar dat komt door Meikie... die stuurde me een mail en vroeg me hoe het ging met mijn uiltje.... dat kon mijn pinquin niet zo goed hebben hahaha Nee ik ben vandaag bezig geweest met een heel ander project... een poppenhuis pimpen!!! Zo cool!! Ik heb er een blog van gemaakt, wie mn linkje nog niet heeft mag me pb-en voor de link En ik heb ondertussn Pip al wel opgevuld maar ik krijg het dichtmaken niet voor elkaar... hou op de 1 of andere manier een vaste over aan het eind... dus ga ik zo even mee verder puzzelen... als iets me niet lukt dan ben ik er gauw klaar mee en kan het zo weer 2 dagen liggen tot ik weer e puf kan opbrengen om verder te gaan proberen @joyce: heb zelf ook wel zwart vilt maar heb een hekel aan vilt... ik krijg dat nooit netjes (lees: zoals ik het wil) aan mn werk vast... werk het liefst met katoen, gewoon hele beestje van katoen maken, geen kraaltjes, gee vilt... feit dat hij nu even op zijn oogjes moet wachten komt doordat ik nu het koppie aan het dichtmaken ben en de zwarte katoen dus nog "op de naald" heb staan... vasndaar dat de oogjes nu nog niet gemaakt kunnen worden... zodra ik het koppie heb afgehecht kan hij oogjes gaan krijgen @myse: oh die lijkt me dan ook wel handig... ik dacht laatst al... ik kan niet nog een project beginnen want heb niet genoeg "toerentellers" haha... dus andere app dowloaden, dan kan dat dus wel... Thanx! (oh en ik heb me suf zitten piekeren maar kom er niet achter... wat bedoelde je met ppd??? en met pnd bedoel je toch postnatale depr?)
Wat herkenbaar zeg! Dat is nou precies wat ik zo fijn vind aan haken. (en tekenen en kleien en en en ) Lekker bezig zijn met je handen en dan is het op de een of andere manier rustiger in je bol. Mijn kleine swap met een andere BJD eigenares: Bekijk bijlage 238939 Sjaal voor haar popje Vond hem zelf enorm leuk gelukt en kreeg bijna de neiging er een in het groot te maken voor mijn dochtertje. Maar dan moet ik er van mezelf ook weer een muts bij maken en sowieso is het niet het jaar getijde voor dat soort spul. Wil juist naar de zomer!
N leuk zomermutsje haken dan wilma! Hahaha Hij is leuk Nettie ppd is post partum depressie dus had t tijdens (de pnd) de zwangerschap en na de bevalling (de ppd) Had ook wel met mn verleden te maken en kan absoluut niet tegen hormoonschommelingen hahaha. Maar gaat nu prima gelukkig! Nergens last van nu!
@Wilma: Wat leuk! Zou het zeker maken voor je dochter . @Nettie: Heb het even aan de kant gelegd en ben maar weer met mijn ripple begonnen. Moet die eerst maar afmaken en dan eens goed kijken naar het patroon voor het tutpopje . @MySe: Fijn dat het nu goed met je gaat. Heb van dichtbij (schoonzus/beste vriendin) ppd meegemaakt en dat was niet leuk. @All: Net informatie opgevraagd voor een beginnerscursus haken. Kwam per ongeluk via google op een site van een dame hier in Kampen. Lekker dicht bij de deur .
@pruts is t zeker niet. Ben mijn omgeving ook ontzettend dankbaar. Ben ook aan de ripple nu haha Leuk zo'n cursus, maar heb je dat wel nodig?
Goedemorgen meiden, @ Nettie, wil je even sorry zeggen van mij tegen Pip.....Schaam me diep... En wbt dat haken en je gedachten... Dat is hier net zo hoor, heerlijk om bezig te zijn en alle gedachten lekker de loop te kunnen laten gaan.. @ Wilma, leuke sjaal zeg @ Myse, hoe is het met je? Krijg je al een lekkere buik? @ Danip, met jou ook alles goed? En hoe groeit jou buik? Hier begonnen met het dekentje voor mijn schoonzusje. Hij word echt onwijs leuk.... Als hij wat verder is maak ik even een fotootje!!!! Nu snel naar mijn werk voordat ik te laat kom....
dankjewel allemaal. Ik heb ondertussen de moed weer opgepakt om het vest dat ik voor Wendy aan het maken was weer verder te haken. Heb achterpand af en de strook grannysquares langs de randen af. Nu nog 2 mouwen en een granny square die ineens de verkeerde kleur had (of ik kan niet tellen of ik heb 1 blauwe teveel en ergens nog 1 witte...) maken of terug vinden (which ever comes first) en dan is hij klaar. Wat een werk zeg een vestje maatje 116. Wil niet weten hoe lang het duurt als ik ooit wat voor mezelf maak. Is maatje BJD toch beter te doen Ik denk dat als ze die kleuren nog hebben in de winkel ik die das ook nog wel zal maken tegen de winter. Durf er nu niet aan beginnen want zoals gezegd wil ik er een muts bij en die wordt dan tegen die tijd weer te klein (zal je net zien) dus durf ik nu niet te maken.
Haaai.. Hier niet veel gehaakt deze week. Ik wilde wel maar kwam er maar niet van. Het weekend wel weer gehaakt, 6 baantjes er bij en is m'n creme nu opeens weer bijna op en die heb ik nog mega veel nodig. Denk straks maar even 2 of 3 bollen van bestellen, duurde de laatste keer ook een week voor ik het binnen had.. ZUCHT! Dan kan ik afmaken..
hier nog steeds bezig met mijn kussen, nog een paar rondes en dan is de voorkant klaar. Ben benieuwd hoe zwaar het nu is..... voelt best zwaar aan al.
Ik ben na een druk maar erg gezellig weekend weer lekker aan het haken, maak weer een tutpopje, nu voor een vriendin die 4 weken geleden bevallen is van haar derde kindje. Lekker echt maandagochtend klusje. Iedereen weer weg, man aan het werk, kindjes naar school en psz, dus echt even lekker me-time!En de maandagochtend is dn ook écht van mij, dus geen huish.klusjes, wat een genot! Fijne maandag allemaal!
Mijn katoen was op ook bij de winkel. Nu heeft mn lieve mams net nieuwe gehaald op de markt en kan ik straks weer verder!!
Mijn kleine meisje zit naast me op de bank, wakker te worden van haar middagdut zegt ze: "Maak je nog een muisje?" na mijn bevestigend antwoord volgt een mega diepe zucht....... hihihihihihih Klonk zo grappig...kwam echt vanuit haar tenen. Moest het gewoon ff delen...
Voor de meiden die nog een patroontje zoeken voor een (lief) dekentje: op charami.com staat nu een patroon voor een hartjesdeken.... hij is écht super gaaf!! Moeite van het bekijken iig zeer waard... en volgens mij niet heel moeilijk... Deze komt zéker op mijn lijstje
Nettie ik ga zo ns kijken! Miss wat voor mn mede zwangere vriendin! Wat guitig dat je meis zo moest zuchten hahaha kleine donderstenen! Ik ben nu hard bezig met 1 deken af te maken, die in opdracht Ondertussen maak k nog n moos io. Voor n meisje van mijn leeftijd wat kanker heeft Meikie, ik ben nu net zo dik als bij sem op t eind haha. Nog maar n beschaafd buikje hoor, k ben zelf niet zo groot en verwacht ook niet dat deze knil boven de 3 kg komt hihi. We zullen zien! Voel me nu gewoon hoogzwanger hahaha. Voorover bukken met buik tussen mn benen We hadden hier trouwens 3 namen waaruit we niet konden kiezen. K heb gister lootjes gemaakt en t maar zo gedaan. (hoe mal he haha) Mn lief de 1e, maar dat was niet zijn favoriet, dus sem nog 1 geven aan papa. Weer dezelfde naam. Kwam sem vanochtend aangerend naar mij met n lootje en jawel..... Weer dezelfde! Dat het duidelijk moge zijn hahahaha.
O gossie! Dat dekentje is echt te lief zeg!!! Ik zat nog op haar oude weblog hahaha. T lijstje nog te haken wordt steeds langer hihi. Mvj we gaan er dan ook maar voor hahaha.
Meiden, voor de liefhebber: Dit boekje heb ik gekregen, maar ik vind het niet zo boeiend Ik haak liever knuffels of tassen ofzo. Als 1 van jullie het leuk vindt om te hebben: tegen verzendkosten, stuur ik het zo naar je op! Laat maar horen. Anders gaat ie de papierbak in en das ook weer zonde.
@zuurtje: nee, volgens mij is ie wel duidelijk, hoor. Ik heb me er niet enorm in verdiept en ben ook nog niet erg ervaren, maar wat ik ervan gelezen heb is het allemaal wel te volgen. EDIT als je wilt kan ik je wel een voorbeeld mailen? PB je mailadres maar.