De Haakclub.

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Jsvlinder, 5 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kalli

kalli Niet meer actief

@Fleur: Daar sta ik ook ongeveer! Ik ben begonnen met gewoon de steken te oefenen en als ik die onder de knie heb, dan zal ik met het eerste patroontje beginnen. En ik heb me ingeschreven voor een haaklesje.

@Lexie: Tnx!

@Mmiiiir: Het lijkt erop dat hier in de winkels alleen maar het merk Katia verkopen, ook bij de meeste online winkels, maar ik heb nu ook een paar sites gevonden die andere merken verkopen.
    Leuk dat je een Etsy winkeltje wilt starten! Je maakt super leuke dingen, dus dat zou weleens heel succesvol kunnen worden :)

2. MySe

MySe Bekend lid

14 jun 2010
    608
    0
    0
    ergenst in zeeland...
    Mmmiiir, dat zou leuk zijn zeg! Die olofantjes kwamen van drops of niet? Ze zijn zo grappig!!

Kali en fleur, de basis granny is wel leuk om mee te beginnen, kun je ook meteen n dekem mee maken haha.

N single crochet was bij mijn weten idd n vaste. Maar ligt miss aan t land? Uk of us? Zit ook nog wel verschil in meen ik. Op charami.com staat er ook n vertaling etc en tutorials

Ik ben nu even tussen door Guusje van christel aan t haken. Mn buuf is vrijdag bevallen van n jochie :) Zo lief en klein weer! Ik wil nu ooook! Ben zo nieuwsgierig nasr on mannetje, maar 29 weken is nog wat te vroeg hahaha.

3. MySe

MySe Bekend lid

14 jun 2010
    608
    0
    0
    ergenst in zeeland...
    O ik vind katia altijd wel fijn. Heb 3 merken waar k vaak mee haak. Phildar, katia en lana grossa.

4. Fleur1976

Fleur1976 Actief lid

29 jun 2009
    230
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik wil geen deken maken, maar knuffeltjes en beestjes haken

5. lea

lea Fanatiek lid

dan zou ik beginnen met een groot beest, zodat je niet meteen hoeft te priegelen. het lijkt misschien meer werk, maar je doet vaker hetzelfde en dan heb je het sneller onder de knie;)

6. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    even een teken dat ik nog leef
    ik ben druk bezig met vierkantjes te haken
    nu allemaal groen, daarna volgen blauwe en met de 2 kleuren
    als de 2 dekentjes af zijn met blauw en groen volgt nog die met paars/ geel/ wit
    en uiteindelijk die van mijn dochtertje afmaken tegen aankomende winter (is het nu toch te warm voor, er komt namelijk een 2de deken aan vastgemaakt)

7. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    na al die projecten mag ik van mezelf pas beginnen aan wat proefstukjes die ik later in mijn webwinkeltje (over een jaar of 4 ofzo, even zien hoe het allemaal loopt) wil gaan verkopen (zoals speldjes, elastiekjes, diadeem, dekentjes en ander leuke dingetjes)

8. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    ... Dus ik ben niet de enige die een webwinkeltje overweegt... Ook via Etsy, Zuurtje? Ik wil niet echt winst maken of zo... Heb al een gaan namelijk. Tis meer dat ik meer produceer dan dat ik nodig heb en kado kan geven...
    Ennuh... Hoe groot worden je dekens ongeveer?

Fleur: is inderdaad een goede tip van Lea... Dat gepriegel kan heel demotiverend zijn.

9. MySe

MySe Bekend lid

14 jun 2010
    608
    0
    0
    ergenst in zeeland...
    Fleur dat was me niet duidelijk in je post excuus.

Zuurtje en mmiiiir, zijn er hier denk k wel meer met die intentie. Concullega's ;)

Had vandaag de groei echo en alles was dik in orde. Ze verwacht dat ik aardig gigantisch ga worden voor mn lengte. Kereltje was in elk geval goed gedraaid :) maar gezien t feit dat ie en enorm ruim in t sop zit en n 3 kamerappartement heeft wil t nog niks zeggen maar ik weet dat hij t kan nu haha.

Nu nog even huishoudelijke arbeid en vnv weer lekker haken :)

10. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    nee niet via Etsy
    ik woon in België en er is hier niet zoveel te vinden

dekentjes zijn 120 cm x 150 cm, ze zijn dus groot genoeg om te kunnen instoppen en om zo te leggen als ze groter zijn

11. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    concullega's van een buurlandje

12. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Hé dames,

Mijn dekentje van Garnstudio is af :)! Op naar het volgende project (met dank aan mmiiiiirr :p). Heb me vandaag niet kunnen inhouden en heb 10 nieuwe kleurtjes gehaald. Als het goed is komen er ook nog 16 per post deze week. Kan ik voorlopig weer vooruit. Mijn man wordt bijna gek van mijn sinds kort ingekochte voorraad ;).

@MySe: Fijn dat de groei-echo o.k. is. Toch altijd leuk om de kleine weer eens te bekijken :).

@Zuurtje: Ook meer van de dekentjes haken? Ben wel benieuwd naar jouw deken(tje)s ;).

@Fleur: Genoeg voorbeelden en patronen die je kunt googlen. Voor je het weet heb je meerdere projecten liggen :).

13. MySe

MySe Bekend lid

14 jun 2010
    608
    0
    0
    ergenst in zeeland...
    Denk je dat je hiermee wegkomt Pruts?? FOTO!!!!!!! Hihi.
    Wat ga je nu maken dan? Heb k even gemist?
    Heb gisteren 8 bollen roze aan mn vriendin gegeven. Scheelt wel iets in ruimte haha.
    Was de laatste x loeren vrees ik :(

Ik ben gewoon even haakmoe! Hoe erg is dat? Heb geen fut en wil nog zoveel maken! Grrr haha vervelend..

14. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Haha zal nog wel even een foto'tje plaatsen van het weekend :D.
    Mmmiiiirr had een foto geplaatst van een granny style deken (pagina 256 als ik het goed heb). Vond het zo leuk, dus ga ik ook maken :). Een hele grote :p.

Het zullen wel de hormonen zijn van dat haakmoe ;).

15. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    Heey !

Ik ben er ook weer.
    Hier was het vandaag groot feest, onze kleine meid werd 2 jaar.
    Ik heb zelf een mini vlaggenlijntje gehaakt

Bijgevoegde bestanden:

16. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    hoi dames, ik denk dat ik ook ga beginnen met haken, zie hier soms zo een leuke dingen voorbij komen.
    ga woensdag een haaknaald halen en garen.. meteen de eerste vraag; wat voor garen?
    hier zit alleen een grote zeeman in de buurt dus ik ga daar naartoe.
    en dan wil ik een kleed maken van granny squares, als dat lukt tenminste. heb online wat dingen gezien maar dingen als stokjes/halve vasten etc klinkt me onbekend in de oren.
    denk dat ik het beste youtube kan gaan raadplegen? of heeft er nog iemand tips?
    breien kan ik wel maar ik neem aan dat haken heel anders is?

17. MySe

MySe Bekend lid

14 jun 2010
    608
    0
    0
    ergenst in zeeland...
    Senna welkom! Ik ben ook gewoon met zeeman wol brgonnen. Meer omdat ik zoiets had van als ik t niet leuk vind heb ik in elk geval niet al te veel geld weggegooid.
    In de beginpost staan wat links met youtube filmpjes. Verder kunje eens kijken op charami.com en als je n boek wilt aanschaffen: 300 haaktips- en technieken van Jan Eaton. Heel geschikt!
    Verder schroom niet om hier vragen te plaatsen :

Mvj gefeliciteerd meg je meisje! Wat gaat het hard he? Leuke vlaggetjes lijn, ben gisteren toevallg ook begonnen met een geboorteslinger :) ben alleen gestuit op t probleem letters :(

Heb mn haalnaald toc maar gepakt, wil in elk geval mn ripplestitch deken afhebben voor de geboorte haha.

18. MySe

MySe Bekend lid

14 jun 2010
    608
    0
    0
    ergenst in zeeland...
    O ik heb niet zoveel pagina's hihi. Ik zit op pag 89 :)

19. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Leuk dat ik je geïnspireerd heb, Pruts! En op haar beurt heeft MvJ mij weer geïnspireerd, leuke slinger...

Ik zal mijn andere granny's ook eens uploaden. De foto's dan :D ...!

De deken die Pruts bedoelt staat ook gewoon in mijn foto-album, voor de geïnteresseerden....!

20. Frommeltje

Frommeltje Fanatiek lid

26 dec 2010
    1.086
    0
    0
    Wat een geweldig kleed op blz 256... hoe wie wat waar maak ik dat?

Ik haak in de winter weleens maar ben er geen ster in...

Deel Deze Pagina