De Haakclub.

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Jsvlinder, 5 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MySe

MySe Bekend lid

14 jun 2010
    608
    0
    0
    ergenst in zeeland...
    Hahahaha gezellig mmiiiir! Was nog veel vergeten te noemen hihi.
    Vind die lollifantjes echt supergrappig :) k ga me binnenkort eens wagen aan je babycape :)
    Heb ook zoiets van de ripple moet af voor wk 37, dat roze dekentje volgende week, dan kan ie op de post, dat servies voor 10 juni en raamslinger voor wk 37 haha. Toch nog wel druk.

Wbt je tas. Ik zou van dat plastic halen. Waar je van die a4 mappen van hebt? Met zo'n stiek erom, weet niet og je weet wat ik bedoel? Weet niet hoe ze heten hahaha.
    Misschien verkrijgbaar bij hobbywinkels of n bouwmarkt? of anders zo'n goedkope map aan gort snijden :)

2. danip

danip Niet meer actief

Hey allemaal, ik kom even om de hoek spieken naar al jullie haaksels. Zelf ben ik echt mijn hobby zwaar aan het verwaarlozen. :) Heb de laatste tijd echt alleen maar een paar telefoonhoesjes gehaakt. Echt meer niet. Had juist gedacht dat als ik zwanger was dat ik dan alleen maar zou haken ;) Maar ik ben meer bezig het hele huis te vernieuwen haha. Alles moet ineens af. Er moet worden geverfd, nieuwe gordijnen, plintjes, de douche wordt opgeknapt enz. Volgens mij heb ik last van de beruchte nesteldrang! :D En naast het "nestelen" lig ik voornamelijk in onze tuin in het zwembadje. Heerlijk om even af te koelen met dit weer. Hebben de andere zwangeren ook last van de warmte? En de rest misschien ook wel trouwens. Maar ik vind het ook wel weer erg lekker.

We hebben eergisteren een groeiecho gehad, want ik groeide nogal snel. We krijgen waarschijnlijk een mooie meid van 8 pond schoon aan de haak. En als toegift heeft ze voor ons een 3d foto gemaakt. (staat in mijn album)

Sorry dat ik jullie zo verwaarloos. Maar ik doe echt bijna niks meer aan het haken :( Stom he!

3. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Danip: "volgens mij heb ik last van nesteldrang" hahaha ik weet het wel zeker! :D
    Gezellig dat je evrn langs komt. En dat haken? Komt wel weer... Toen ik even ver was als jij nu, was ik ook druk met poetsen, verven etc.... En ja, ik kan me voorstellen dat je last hebt van de hitte, zeg!

Myse: goed idee, van die plastic mapjes! Heb er gisteren meteen twee van kantoor mee naar huis genomen om mee te experimenteren! Eerst lollifantje afmaken (nog anderhalf portie) en dan me maar weer eens op de tas storten...

Tussendoor wat toertjes aan de babycape, lekker gedachteloos stokjes haken. Omdat ik ze laag insteek kan dat zonder te kijken, tv erbij aan of de krant of een boek...

Fijn lang weekend dames!

4. kalli

kalli Niet meer actief

(Bijna) iedereen is lekker bezig geweest lees ik :)

Ik heb gisterren mijn haakles gehad en ik ben zo blij dat ik dat gedaan heb! Alles werd me duidelijk en aan het einde van de les had ik zelfs een bloem gemaakt, apetrots was ik :D. Vanmiddag ben ik aan de slag gegaan met Bauble Decoration, zo leuk. Ik kon hem alleen niet afmaken, want ik heb een paar maanden geleden alle oude kussens aan charity gegeven en nu heb ik dus geen vulling, morgen maar even wat halen. Ik zal proberen een foto toe te voegen van wat het moet worden, zodra de mijne af is zal ik er ook een fotootje van maken.
    Fijne Pinkstermaandag nog morgen!!!
    IMG_0441

5. Fleur1976

Fleur1976 Actief lid

29 jun 2009
    230
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo dames,

weet er iemand een leuk simpel beestje/figuurtje te haken voor mij, liefst duidelijk uitgelegd.
    ik heb wel boekjes liggen,maar kom daar nog niet uit. heb ook lopen zoeken op internet, maar er staat zoveel en ik weet niet eat nou echt makkelijk is.

ik hoor het graag.

grtjes fleur

6. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Wauw, Danip.. Wat ben je al ver.. Schiet mooi op nu he?

7. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Bees and Appletrees (BLOG): haaktutorials/crochettutorials
    Misschien staat hier iets leuks en makkelijks tussen...? Had gegoogled op 'tutorial haken' - kun je ook you tube-video's mee vinden, kan ook helpen (zo heb ik ook leren haken namelijk)

8. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Hey girls,

Tjonge... alweer ff geleden dat ik hier wat schreef... Heb het druk gehad.... en ben ontzettend ziek geweest van een keelontsteking... week op bed gelegen, vrienden brachten de kids naar school en mn liefste moest naast zijn werk nog het huis, de kids, boodschappen enzenz doen... Mijn lijf heeft me even flink teruggefloten, ik ben mezelf een beetje voorbijgelopen en dat ging dus niet goed. Blij dat je lichaam een uitschakelfunctie heeft wdb, hoe vervelend het ook is dat je plat ligt en niks kan, het is wel eens nodig!!!

Ik haak niet veel ondertussen. Heel af en toe pak ik pip eventjes, hoef nu nog 1 poot en het mutsje haken en dan de vleugels en de pootjes vastzetten. Dus hij vordert gestaag!
    Mijn tip voor mensen die dingen maken uit de bekjes van Christel Krukkert: word lid van haar hyves (volgens mij is dat amigurumis.hyves.nl) Daar staan correcties e.d. Of je kan haar wat vragen, ze antwoord daar zelf. Heel handig als je zoals ik in de knup komt met het patroon (in het boek dat ik heb staan een fout in het patroon van Pip's pootje... na een kijkje op haar hyves, bevestigd in het feit dat ik dus niet gek ben maar er dus n fout in t boek stond :p)

En verder haak ik poncho's voor de poppen van mn meiden.... of had ik dat al verteld... hihi ben een beetje kwijt waar ik gestopt ben hier....

Maar goed, ondertussen wil ik wel graag weer iets nieuws starten... mag niet van mezelf hoor, want dan ligt er teveel onaf...
    Heb trouwens veel lieve reacties gehad op het dekentje die ik voor mn neefje haakte! Mensen waren erg enthousiast, ik kreeg zelfs te horen dat ik er wel n "handeltje" van kon maken...
    Op zich lijkt me het best leuk om op verzoek te gaan haken (dekentjes en dat soort dingen vooral lijken me erg leuk om te gaan doen) maar ik heb geen idee hoe dat zit met rechten... de patronen die ik gebruik zijn niet bedacht door mij... kan ik dan wel iets als bijv. n webshopje starten? Iemand een idee?

Ga ik nu weer even verder haken... mn verhaal is alweer veel te lang geworden... (sorry... mijn zwakte.... tijden niet komen en dan met een megalang verhaal weer terug komen.... zucht....;):p:D)

9. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    Nettie wat balen zeg dat je zo ziek bent geweest.
    Gezellig dat je er weer bent !

10. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Nettie: voel je je nu wel weer helemaal goed?

Wat betreft een klein webwinkeltje adviseer ik je om eens te kijken op Etsy... Ik heb begrepen dat als het kleinschalig is, het te vergelijken is met Marktplaats en je dus niet met allerlei regelgeving zit qua belastingen en zo.
    Zolang je patronen van een ander niet openbaar maakt of verkoopt, zit het qua rechten wel goed. Je mag een patroon, als je deze op een eerlijke manier gekregen hebt, gewoon gebruiken om iets mee te maken en vervolgens kun je zelf weten wat je met bijv. het dekentje doet. Ook als dat verkopen is. Immers: degene heeft dan het patroon al aan jou verkocht of gratis beschikbaar gesteld en daarmee haar of zijn recht al "geïnd"...

Wat je je wel moet afvragen is of je er wel echt geld mee kunt verdienen als je een uurprijs wil terugverdienen. Immers, haken is gewoon veel werk en als je bijv. €10 per uur zou rekenen, wordt een simpel dekentje al snel heel duur.
    Maar wie weet, wil men het ervoor betalen...

Kalli: ik ga er even vanuit dat de foto die je had toegevoegd, niet jouw eigen maaksel(s) bevat, maar ik ben wel héél nieuwsgierig naar je eerste zelfgehaakte product!!

Ik heb afgelopen weekend mijn hexagon granny dekentje afgemaakt. Ook inmiddels vier "pot covers" af. Foto's hoop ik van de week nog even te uploaden...

11. kalli

kalli Niet meer actief

@Mmiiiiir: Nee, dat was wat het moest gaan worden, ik zal nu een fotootje van de mijne toevoegen. Ik ben alweer met een nieuwe bezig en ik moet nog wat andere kleurtjes gaan kopen, maar afgelopen zaterdag was er niet veel fleurigs op voorraad...

12. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Leuk, kalli!! Echt niet te zien dat je een beginner bent...

13. kalli

kalli Niet meer actief

14. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    mooi kalli wat is dat ?
    ziet er schattig uit

15. Elance

Elance Fanatiek lid

27 mrt 2012
    1.448
    1
    38
    Hoi meiden!

Ik meld me ook even aan. Ik ben er redelijk ervaren haakster, breister en borduurster :p
    Als ik aan het haken sla maak ik het liefst knuffels, voor de kindjes van vriendinnen van me.
    Knuffels als kraamcadeau, nu knuffels voor hun motoriek te stimuleren zoals deze hieronder. (dit is een foto van op internet natuurlijk, ben nu niet thuis om er een foto van te nemen)
    maar ik heb ook al een hele grote winnie the pooh gemaakt, daar heb ik wel een foto'tje van staan (was voor een collega van me die zot zit van winnie).

Oh het lijkt me fijn om patroontjes uit te wisselen en tips en trics te kunnen delen :D

16. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    Welkom Elance !

17. kalli

kalli Niet meer actief

@Mvj: Het is decoratie, maar ik denk dat wanneer je het vult met kraak plastic je er ook een leuk speeltje voor baby's van kunt maken, zonder het belletje dan, want die kunnen ze weer inslikken. Of een slinger, daar heb ik ook aan zitten denken, die ik dan op de slaapkamer hang voor de kleine. Ik weet het nog niet, ik vond het in ieder geval leuk om mee te beginnen :)

@Elance: Welkom! Ik vind dat slakke een erg leuk idee zeg!

18. MySe

MySe Bekend lid

14 jun 2010
    608
    0
    0
    ergenst in zeeland...
    Nettie welkom terug! Klinkt als niet leuk!! K wilde al m pb doen hihi. En gestaag vorderen is ook vorderen!!

Kalli, die is leuk geworden! Leuk idee ook van je, ik pik t idee hihi als t mag voor op mn ellenlange nog-te-haken lijst ;)
    Je ziet idd niet dat je eginner bent hoor meis!

Elance welkom hier!!! Gezellig dat je mee haakt!

Mmiiiir heb jij n turbo naald ofzo? Wat ga je hard!
    K heb gewoon teveel projecten liggen. Zucht hihi

O nettie ik haak idd ook in opdracht dekens. Je haalt er idd je tijd niet uit. Dat is wel minder, maar ik doe het voornamelijk voor de lol. En verder is t zoals mmmiiiiir zegt.
    Ik heb bv en dat is wel ideaal n vriendin met eigen zaak waar wat dingen liggen.

Nou ik ga wasje vouwen en vnv weer lekker haken

19. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    @mvj Thanx voor je welkom back!

@mmiiiir (hoeveel i’tjes heb je eigenlijk… ben n beetje kippig en kan ze nooit zo goed tellen hahaha):
    Ik hoef er niks aan te verdienen hoor, als ik de kosten van het wol/katoen eruit heb ben ik al tevreden, klein beetje winst is leuk maar niet nodig. Ik kan gewoon niet alles maar zelf gaan houden dus dan is zo’n winkeltje best ideaal! Ik heb wel eens zien staan dat het niet voor verkoop maar voor eigen gebruik was… zal dat dan voornamelijk op het patroon slaan dan? Lijkt me in principe ook best een beetje knullig als je een superleuk patroon hebt ontworpen en iemand anders gaat m maken en verkoopt het dan… maar goed zo denk ik dan een beetje… misschien niet nodig…
    Pot covers…. Oh wacht es even ik geloof dat ik het toch snap (wilde eerst vragen wat het zijn… hihi)

@kalli: Ziet er goed uit zeg! Erg leuk!! (ben het trouwens met mmiiir eens: je kunt echt niet zien dat je beginner bent!)

@elance: welkom hier!! Wat een geweldige pooh!!! Maar crea bea ben je zeg! Heb je nog wel tijd om te werken enz/oid? Ik kom al om in mn haakwerk er ligt vaak zo veel…. Heb jij dat niet met nog meer hobby’s ernaast??

@myse: niet meer nodig! Hier was ik alweer! Zag al dat je laatst alle namen even had genoemd, lief dat je zo aan iedereen denkt!
    Handig zeg, zo’n vriendin met eigen zaak… ik zal eens kijken misschien is hier ook wel ergens een leuk winkeltje in de buurt die wel wat wil neerleggen van me… mijn eerste dekentje was zó’n grote hit bij iedereen! En ik kreeg al te horen van iemand dat ik een opdracht zou hebben gehad voor n dekentje als ze nog een kleine zou krijgen (maar dat zit er ws niet meer in dus zal denk ik niet gebeuren) maar diegene vond dat hartjesdeken (van charami) die ik laatst linkte zo leuk. Is erg leuk om te horen zulke dingen… wie weet komt het er nog eens van ;) Eerst maar eens een vooraadje aanmaken ;)

Fijne (haak)avond! (ik moet werken… dus kan niet gaan haken… morgen ook n afspraak, donderdag avond weer werken…. Komende dagen dus geen haakavonden…. Dan maar overdag hihi, heb toch vorige week mn huis nog een flinke poetsbeurt gegeven dus die kan er wel ff tegen ;) )

20. MySe

MySe Bekend lid

14 jun 2010
    608
    0
    0
    ergenst in zeeland...
    Aaah dat was mmiiiiir met de i's hihi niet ik ;)
    Dacht wel aan je maar niet en plein public :)
    Ja moet je gewoon doen hoor. N winkeltje opsnorren :) wie weet toch??
    Dekentjes leg ik overigens niet neer hoor, moet er nog veeeel (af)maken, dus meer knuffeltjes en ander klein grut hihi.

Ik ben lekker bij hier, moet nog eea doen in huis dat gaat deze week ivm sem zn verjaardag zondag even voor :)
    Alweer 3 mn kleine grote man!!!

Deel Deze Pagina