De Haakclub.

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Jsvlinder, 5 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleur1976

Fleur1976 Actief lid

29 jun 2009
    230
    0
    0
    NULL
    NULL
    niemand een simpel patroontje in de kast liggen?

2. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Hey meiden,
    hoe is het met jullie allemaal?
    Hier nog steeds druk met mijn dekentje.... Ben er inmiddels achter dat ik hem veel te breed heb gemaakt.... Nu dus maar besloten dat de strepen in de lengte komen...;)
    Maar ondanks dat word hij echt onwijs gaaf :D

@ Fleur, wat voor patroontje zoek je?

@ Elance, welkom hier!!! Wat is die slak gaaf zeg.... Heb je daar een patroon van?

@ Nettie, leuk je weer eens te zien/lezen :) Pittige tijd achter de rug dus... Nu wel weer volledig opgeknapt of nog niet helemaal?

@ Kalli, grappig dingetje is dat zeg :)

Nou, nu snel weer verder haken.... Tot later meiden!!!

3. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    @fleur: ik denk toch echt dat je eerst moet proberen om de patroontjes te leren lezen voor je er 1 kan maken. Oefenen is gewoon echt het makkelijkst.
    Er zijn wel patronen die makkelijk uitgelegd zijn (vind ik... is natuurlijk ook weer voor iedereen verschillend) maar dan nog moet je echt wel weten wat je moet doen, vooral als het gaat om meerderen enz.
    Klinkt allemaal misschien een beetje negatief, maar ik bedoel het niet zo hoor, ik wil je juist graag helpen.
    Hoe ver ben je zelf inmiddels met steken en proeflapjes haken?

@MySe ah... oops... hihihi.... al die M-etjes hier ook... haal jullie allemaal door elkaar... Lief dat je ook aan me dacht, leuk om te horen ;)
    Ik zal eens op zoek gaan hier in de buurt... vriendinnetje van mij heeft een goede vriendin met een sieraden winkeltje... wie weet zoiets...
    En zondag dus groot feest in huize MySe!!! 3 Jaar is leuk!!! Ze gaan het nu steeds bewuster meemaken dat ze jarig zijn, zó leuk!!! Maak er een fijn feest van samen!!

4. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    @meikie: klinkt erg bekend, dat had ik ook met mijn dekentje, die heb ik uiteindelijk gewoon ook langer gehaakt zodat ie een beetje vierkant werd, lekker groot! En ze kunnen m nu verticaal en horizontaal gebruiken, leuk extraatje ;)
    Ik ben weer volledig opgeknapt gelukkig! Ik ben Nu wel erg voorzichtig hoor, doe het echt rustig aan, wil niet weer instorten ;)

5. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Zo deze avondzuster is weer thuis. Extra collega erbij door een roosterfout... heel vervelend... niet! Lekker eens de tijd kunnen nemen om wat te kletsen met (een paar) bewoners, zó fijn!
    Nu even wat eten en dan maar eens slapen. Morgen staat Pip op het programma! Een kijken of ik m af kan maken... (maar k beloof niks... het schijnt dat het mutsje nogal lastig is)

6. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Hé dames!

@Nettie: Vervelend zeg zo'n enorme keelontsteking! Je voelt je nou inmiddels beter begreep ik?

@MySe: Kleine man alweer 3 jaar. Zo'n leuke leeftijd!

@Fleur: Ik ben begonnen via Youtube en heb eerst alleen maar basis gehaakt. Granny square (leer je goed stokjes haken), ripple (goed voor het tellen en leren niet te strak te haken) en heb nu mijn eerste 'knuffel' gehaakt via een patroon. Ik vind hele kleine friemeldingen erg lastig en daar waag ik me ook niet aan. Knuffels die wat groter zijn vind ik persoonlijk makkelijker. Het eerste begin is moeilijk.

@Meike: Mijn ripple deken ligt ook net andersom ;).

@Kalli: Jij gaat super! Wat een leuk idee!

@Elance: Welkom.

Hier bezig met deken van enorme granny square. Schiet nog niet op, maar heb ook weinig gehaakt de laatste dagen.
    Wil ook nog een babycape maken, maar denk dat ik die in twee delen ga doen. Een driehoek voor de muts en een vierkant/rechthoek voor de omslag. Dat haken we wel weer samen met een mooi randje :).

Gisteren zijn mijn ouders weer terug van vakantie gekomen. Natuurlijk speelgoed meegenomen voor Patrick, dus die is druk met zijn nieuwe aanwinst.
    Mijn moeder moet trouwens volgende week voor extra onderzoek naar het ziekenhuis naar aanleiding van het standaard borstonderzoek. Ze hadden een cyste gezien en gaan voor de zekerheid nakijken of het daadwerkelijk wel goedaardig is (wat ze overigens wel denken).

Vandaag mogen wij naar het ziekenhuis voor de eerste IUI poging (mits mijn man genoeg bruikbare zaadcellen produceert). Spannend! Hoop dat ik over twee weken goed nieuws heb :).

Veel plezier vandaag dames!

7. MySe

MySe Bekend lid

14 jun 2010
    608
    0
    0
    ergenst in zeeland...
    Veel succes Pruts! Ik ga duimen voor je!

8. kalli

kalli Niet meer actief

@Pruts: heel erg veel succes vandaag, ik zal voor je duimen! En hopelijk is alles goed met je moeder...

9. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    @pruts: wat een spannende dag vandaag! Ik duim voor jullie!! Hopelijk kom je snel met mooi nieuws!!!

10. Elance

Elance Fanatiek lid

27 mrt 2012
    1.448
    1
    38
    Ja voorlopig ligt het een beetje stil hoor, ik had nog een baby truitje gebreeën en een er ligt nog een deken in de kast waar ik mee bezig ben, gewoon een simpele, verstand op nul en breien. Borduren ligt ook even stil. Nu heb ik straks examens (avondschool) dus mijn aandacht gaat even daar naartoe en ik lees tussendoor wat.

Het flakkert soms op, de haakzin of de breizin en dan krijg ik weer zin in iets anders. Wel fijn om altijd iets om handen te hebben :D

En oh wat heb ik nog veel zaken die ik wil haken/breien en borduren, maar zo blijven we bezig hé ;)

11. Elance

Elance Fanatiek lid

27 mrt 2012
    1.448
    1
    38
    Ja hoor, ik had toen een boek gekocht waar hij instond, maar er staan echt nog veel leukere dingen in. Ik zal hem eens inscannen op het werk als niemand mij ziet :p

12. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Ik ben niet van de kransen die je wel regelmatig eens op een voordeur ziet hangen bijv. Maar mocht ik ooit eens eentje willen hebben dan moet dat deze worden, wat een superidee!!!! (misschien leuk voor aan de deuren van de kamers van de meiden, maar dan iets kleiner bijv)
    Kon het niet laten dit moest ik wel even delen ;)

Attic24: May Rose Wreath :: Ta-dah!

@elance: waar leer je voor?
    Maar idd dat ken ik wel, de ene keer is de ene hobby aantrekkelijker dan de ander... ik puzzel ook nog wel es, dan ligt de puzzelmat weer een tijdje in de kamer en haak ik een tijdje niet. Heel soms wel tegelijk hoor, 's avonds puzzelt het vaak niet handig (met kunstlicht, vind ik altijd lastig om de kleuren goed te zien) dus dan haak ik in de avond lekker op de bank bij de tv en overdag ben ik dan tussen de bedrijven door aan het puzzelen (ligt gewoon op de keukentafel, iedereen die mee wil puzzelen kan dat dan ook doen... je wilt niet weten hoeveel mensen puzzelen toch leuk vinden maar het nooit doen, behalve als er eens 1 op tafel ligt, vind ik altijd grappig)

13. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Wat een gezellig geklets hier, laat ik ook maar een kleine bijdrage doen…!

Netty: ik heb met Pasen gepuzzeld, dat was echt heel leuk, was echt jaren en jaren en jaren en (heel veel) jaren geleden… Het was een puzzel van mij neefjes maar ik was het meest fanatiek, hahaha!
    Aantal i’s maakt niet zoveel uit hoor Netty, ik luister ook naar een i’tje minder… Heb je al bij Etsy gekeken? Daar worden ook tips gegeven over hoe je het beste dingen kunt fotograferen en zo… (en ik was het inderdaad die alle namen had genoemd van dames die al even niet meer actief waren… maakt niet uit hoor…)

Elance: die slak is inderdaad heel gaaf zeg!!! Welkom hier trouwens, ik ben benieuwd naar wat je voor maaksels kunt laten zien de komende tijd.. Ik brei ook regelmatig trouwens, kleertjes zijn leuker als ze gebreid zijn vind ik, bovendien is het inderdaad gedachtenlozer dan haken.

Pruts: babycape kun je ook “gewoon” een vierkant doen en dan één hoek “omslaan” in driehoek en de kanten vastmaken, als je begrijpt wat ik bedoel… Spannend, zeg, IUI vandaag! Valt heel erg mee hoor, niets om je druk over te maken, zo’n IUI… Maar wel extra spannend als je nog niet zeker weet of de kwaliteit van het zaad voldoende is…!

Meikie: ik ben wel benieuwd naar je dekentje, volgens mij gaat het prima, of niet?!

Fleur: ja sorry, vind het lastig als je niet vertelt wat je wil maken.. Heb je al via google zelf gezocht? Er is echt heel veel te vinden via internet, met afbeeldingen van eindresultaten erbij. We weten ook niet welke steken je al kan he? Misschien moet je wel hetzelfde patroontje doen als Kalli…!

Myse: turbonaald valt wel mee hoor! Ik ben wel fanatiek de laatste tijd, moet ik zeggen. Ik haak denk ik 1 tot 3 uur per dag op het moment , vind ik best veel… Hoeveel tijd besteden jullie eraan?

Kalli: ik ben benieuwd wat je nu verder gaat maken….

14. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    Nettie die krans staat hier ook op mijn to do list hihi.

Dit waren trouwens mijn feestvarkens voor mijn dochtertje haar traktatie's

Bijgevoegde bestanden:

15. kalli

kalli Niet meer actief

@Elance: Ik hoop dat het inscannen lukt :)

@Nettie: Dat is toevallig, ik heb gisteren nog op die krans zitten te kijken dat ik het zo'n goed idee vond! Zij maakt trouwens erg leuke dingen en ze is makkelijk te volgen, daar heb ik namelijk mijn balletje vandaan :D

@Mmiiiiir: Ik zit met een dilemma, haha, ik heb vier projecten die ik wil gaan doen: een granny kleedje, glasomhulsels voor kaarsjes (ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven) een speeltje voor de kleine (hoewel die er voorlopig nog niet is) en ik zag een zonneketting die ik graag voor een vriendin wil maken, het is namelijk echt iets voor haar! Maar die ketting is gemaakt van 1mm garen, dus dat ga ik zo even halen en dan denk ik dat ik daarmee begin. Ik ga over twee weken naar Nederland, dus dan heb ik nog wat tijd om het eventueel te "verprutsen". Je ziet wel, ik heb de haakkoorts te pakken :D

@Fleur: Op de site die Nettie doorgaf voor de krans kun je misschien wel iets makkelijks om mee te beginnen vinden, ik ben met de decoratie balletjes begonnen en dat ging eigenlijk best makkelijk. Misschien kun je ook ergens eens een haaklesje nemen, ik heb afgelopen zaterdag drie uur les gehad en daar kun je echt mee vooruit, het kostte trouwens maar tien euro. Succes!

16. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Die zijn leuk zeg!!! Ik zit nu net rond te neuzen op internet naar sleutelhangers oid die ik zou kunnen maken voor mijn dochters traktaties (in december en januari, maar ja je moet er op tij mee beginnen als je ites wilt gaan haken natuurlijk ;)) Er staat veel leuks op internet...
    Zit alleen te twijfelen: iets in het thema van die tijd (dus sneeuwpopje, of iets met sinterklaas/zwartepietjes) of juist iets ongezonds (kleine tompoucen oid ) die toch niet zo ongezond zijn :p
    Ik heb nog wel ff de tijd... maar mochten jullie tips hebben: wees welkom!

@mmiiiir: dan mag je het lezen alsof ik het aan jou schreef :p Was écht voor jou bedoelt, heb er alleen n verkeerde naam bij gezet...:D
    En idd ik zal eens bij etsy kijken, ben alleen niet hel goed in engels lezen op de computer al helemaal niet.... maar goed ik ga wel een poging doen.
    Ik zag vandaag trouwens op een site staan dat ze zou stoppen met gratis patronen als spullen nav haar patronen verkocht zouden gaan worden .... dus ik ben nog even voorzichtig... maar goed, dekentjes kunnen in principe wel natuurlijk... heb hier dat hele oude boekje met patronen, waar ik mijn sjaal ook uit gemaakt heb, die kan ik wel gebruiken voor zulke dingen natuurlijk... en dingen uit de boekjes die ik kocht zullen in principe ook wel mogen als ik jullie goed begrijp?

17. kalli

kalli Niet meer actief

@Mvj: Super leuk zeg! En wat een goed idee om zoiets als traktatie te geven, maar ben je er niet heel lang mee bezig geweest dan?

18. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    @kalli: je hoeft toch niet percé dat garen te gebruiken? Je kan het patroon toch ook gewoon volgen met een dikker garen/katoen en de haaknaald die daarbij het beste past? Word het alleen iets dikker... maar misschien zie ik het fout hoor... kan me ook nog niet echt een voorstelling maken van die zonneketting waar je het over hebt.. :D
    En idd "zij van attic" maakt zulk leuk spul!! Word altijd enorm enthousiast van haar site.... kan ik uren op rondsnuffelen ;) (net als "zij van haken-en-meer" dat ziet er ook altijd zó ongelovelijk vrolijk en gezellig uit!)

19. kalli

kalli Niet meer actief

@Nettie: Ik denk dat ie dan wat grove wordt, hij is namelijk al redelijk groot. Ik zal er even een fotootje van bij doen. Het is niet echt mijn ding, maar ik weet zeker dat mijn vriendin hem geweldig zal vinden!
    Ravelry: Sun Necklace pattern by Olivia Munroe

Een link dan maar, want ik kan geen foto's toevoegen vanaf m'n iPad...

20. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    Je bent er wel ff zoet mee hihi maar ik deed ook andere dingen tussendoor.
    Ik heb dit patroon uit gelukspoppetjes haken ...erg leuk !

Deel Deze Pagina