De Haakclub.

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Jsvlinder, 5 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    ik ga de granny's aan elkaar zetten met de donkere blauwe wol, de dekens daarna vastnaaien op elkaar en een mooi boordje aan maken

2. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    de hangertjes voor een sleutelhanger kan ik hier gewoon bij een veritas winkel kopen, ik weet niet of die winkel bij jullie ook is of enkel in België

3. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    Mooi zuurtje !

Sleutelhangers kun je ook bij een schoenmaker kopen ...of elke keer dat je bij de supermarkt zeggen dat je geen 50 cent bij je hebt en dan krijg je een muntje + hanger hahah

4. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Oh wat een leuke dingen allemaal weer!
    @Kalli: Je hebt echt de haakkoorts te pakken hè? :p
    @Meike: Gefeliciteerd!
    Niemand nog aan het haken met oranjekoorts?

5. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    @joyce: ik heb m natuurlijk al gezien, maar hier zie ik m ook niet L Wel gezellig dat je weer even kwam buurten!!!

@meikie: Yeah!!! Gefeliciteerd!!!! Wanneer begin je?

@zuurtje: 3 dekens in wording!! Gaaf!! Ze zien er mooi uit zeg!! Nog niet zat van? Ben wel benieuwd hoe het er straks uitziet, vooral die 2 granny-dekens!
    Veritas? Klinkt mij niet bekend… eens kijken wat het voor winkel is, misschien hebben we wel iets wat erop lijkt! Thanx voor je tip iig!

@mvj: haha, ook nog n optie ;)

@pruts: ik niet hoor, ben niet van de ornajekoorts. Vind t wel leuk enz maar hier geen oranje vlag enzenzenz. Heb trouwens ook geen oranje wol/katoen… En daarbij: heb nog veeeeel projecten liggen en er is er net eentje bijgekomen ;)

6. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Ik hoop dat ik niemand vergeten ben ;) (geef anders maar een gil ;):p)

Hier net een nieuwe opdracht gekregen!! Mijn mams heeft het de laatste tijd zó koud (komt vooral ook omdat ze na het overlijden van mijn vader ontzettend is afgevallen) en daar hadden we het net zo over en nou heb ik van de oma van mijn man een gehaakte driehoek gekregen. Een soort poncho achtig ding maar dan omslagdoek zeg maar.... lekker vaag weer, maar jullie snappen het wel toch?
    Die ga ik lekker voor haar maken, zo'n handig ding, ik vind m heerlijk warm en makkelijk om even snel om te doen, zal eens een foto van plaatsen. Volgens mij haakte de tante van mn man deze... maar dat kan ik natuurlijk ook! :p:D
    Nu dus even snuffelen op internet naar een mooi patroon ;)
    En vanavond verder met t kikkertje! Hij moet dit weekend af vind ik... eens zien of dat gaat lukken...

7. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Ik zie net op garnstudio dat het een alpaca heet ;):D

Edit: Toch niet... is een of ander merk dat alpaca... het heet gewoon omslagdoek.... zucht... ik houd ermee op... 5 uurtjes slaap is toch écht te weinig hihihi

8. MySe

MySe Bekend lid

14 jun 2010
    608
    0
    0
    ergenst in zeeland...
    Dat noemen wij n stola hier :) snap wat je bedoelt, heb er zelf ook 1 haha. Hoe is t met je kikker? :)

Pruts ik ook geen oranjekoorts ;)

Deken gister niet afgekregen. Moest nog poetsen. Vandaag doe ik allern stofzuigen.
    Straks bog met Finn naar t cb. Ben benieuwd of ie zn prikken krijgt nu ie nog zo extreem hoest en verkoudrn is. Die is al wat liters snot kwijt geraakt!

9. lea

lea Fanatiek lid

Meikie gefeliciteerd met je baan! Super leuk voor je!

Er wordt heel wat afgekletst hier, poe zeg! Ik lees mee, en denk dan, ik reageer later wel, maar nu weet ik niet meer op wie ik allemaal moet reageren haha.

Hier nog bezig met het aapje, kopje klaar, lijfje ook en een arm, moet nu aan het handje beginnen, volgens mij is dat het lastigste.

Intussen maak ik ook een prinsessenjurk voor mn dochter, nee niet gehaakt!, is al een heel eind op weg, mijn dochter is er nu al blij mee.

Zo'n driehoeksjaal, is erg fijn om te hebben. Mijn moeder is er verslaafd aan die dingen te breien, erg fijn voor als het even wat frisser is, dat je m zo om kan slaan!

10. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Kikker heeft alleen nog een hoofd... op het program vandaag: de ogen! en het liefst de rest ook maar krijg vanmiddag nog n vriendin op de koffie dus de middag lukt het niet, maar vanavond ga ik ervoor! en de rest van het weekend pak ik elk vrij momentje om m af te krijgen.
    Oh dat ellendige poetsen ook altijd... altijd maar weer... rotwerk!

Succes met je kleine mannetje! Hoop dat ie snel weer opknapt!

11. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Ha Lea! Leuk dat je ook weer even komt buurten. Ik heb dat vaak ook hoor, lees ik mee en wil ik later reageren maar op dit moment is dat niet echt een optie, we kletsen weer lekker veel. Maar het geeft niet hoor, je hóéft niet op iedereen te reageren!

Ik kan ook niet meer zonder mijn driehoek! Vooral nu, het is weer wat kouder, en ik heb weinig slaap dus ik loop de hele dag met dat ding om ;) Vind het net wat voor mijn mams.

@all: Ik heb trouwens dit patroon gevonden... wel leuk toch?? En volgens mij ook best te doen... (heb nog niet het hele patroon gelezen...)
    Gehaakte DROPS omslagdoek van "BabyAlpaca Silk". ~ DROPS Design

12. lea

lea Fanatiek lid

Die is heel mooi nettie, wow ik zou heel blij zijn als ik die zou krijgen;),

even een updat van mijn jurk...

Bijgevoegde bestanden:

13. lea

lea Fanatiek lid

ceintuur moet nog even gestreken worden en zit nog niet vast ziet er beetje slordig uit zie ik:cool:

14. MySe

MySe Bekend lid

14 jun 2010
    608
    0
    0
    ergenst in zeeland...
    Mooi Nettie!! Ziet er niet supermoeilijk uit iig!

Lea wat een superlief jurkje!!!!! Echt heel leuk! Eer ik zover ben met naaien :)

15. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Wow Lea, wat gaaf!! Ik wil dat ook leren, naaien... Misschien toch eens op zoek naar een cursus hier in de buurt...
    Het is inderdaad druk hier op het moment, maar wel heel gezellig! Het is trouwens wel regelmatig Nettie in gesprek met zichzelf, hahaha!! ;):D

Nettie: wat een leuk project er weer bij…! Ik haak trouwens ook rustig door als ik mensen op bezoek heb... :cool:

MySe: tja ik ben gisteren ook niet echt opgeschoten.. Boodschappen, gepoetst, vooruit gekookt. Vandaag werk ik van half negen (ochtend) tot tien (avond) en morgen extra werkdag van 12 tot 6, dus ik moest vooruit denken qua oppas: alles klaarzetten etc… Dat had effe wat meer tijd nodig dan dat ik dacht, hahaha! Je wil toch ook dat je huis er een beetje oké uitziet als er een oppas is…!

Zuurtje: mooie grannie vierkantjes zie ik voorbij komen. Wist je trouwens, dat je ze ook aan elkaar kan haken? Het wordt dan natuurlijk wel wat groter, maar bij dekentjes is dat vaak niet echt een probleem natuurlijk. Je moet het wel leuk vinden, zo’n rand ertussen natuurlijk…
    Zij van Attic beschrijft dat ergens op haar site, mocht je geïnteresseerd zijn…

Dekentje voor je dochter ziet er ook cool uit, trouwens!

Kalli: goed bezig, meis! Hieronder een foto van mijn glaasjes, ik heb er inmiddels nog een paar meer gemaakt maar hier heb je een idee…

Ik begin overigens gewoon eronder en haak vandaar uit door tot de bovenrand. Goed idee trouwens om er wat zand in te doen, ik moet nog uitproberen hoe ze branden..

Ik heb overigens niet echt een patroon gevolgd (of zeg maar: "echt niet") maar gewoon een beetje fantasie erop los gelaten...

glaasjes.jpg

16. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    @lea: wat een gaaf jurkje!! En ben je je nou aan het verontschuldigen om het ceintuur? Ik ha dat niet eens zo gezien… ik vind m prachtig!

@miiirr: een lichtelijk schizo’tje hier lol
    Ik haak in principe ook wel door als er iemand is, maar dit is n patroon waarbij ik nogal moet tellen, dus dan is t niet zo gezellig natuurlijk ;)
    Ziet er gezellig uit die potjes!! Leuk hoor!!

17. kalli

kalli Niet meer actief

Even een heel snel berichtje (ik zit al twee uur in de wachtkamer. Van de gyn te niksen, waar is m'n haakwerkje nou???). Maar Nettie, alpaca is een beest :D, een soort lama en die geeft vreselijk mooi wol! Ik ben vorig jaar in Peru geweest, het land van de alpaca's en toen heb ik heel veel wol naar mijn schoonmoeder opgestuurd, niet wetende dat ik zelf nog de haakkoorts zou krijgen... Maar als je aan alpacawol kunt komen, dan heb je echt iets moois!

Op de rest reageer ik later!

18. kalli

kalli Niet meer actief

Goedemorgen dames!

@Zuurtje: Wat ben je veel moois aan het maken zeg!

@Lea: Wow, heel erg mooi de jurk! Is het voor een bijzondere gelegenheid? (misschien heb je dat al eerder verteld, maar las ik toen nog niet mee ;) )

@Nettie: En, kun je aan Alpaca wol komen? Er zijn drie verschillen: Baby-alpaca, dit is de mooiste maar ook de duurste; Royal (King) alpaca, dit is de mooiste van de "volwassen" alpaca; gewoon alpaca, de minst zachte, maar nog steeds mooi hoor.

@Mmiiiiir: Jouw potjes zijn leuk!!! En inderdaad, eigenlijk kun je heel makkelijk zelf een motiefje bedenken.

Hier geen oranje-koorts, wel een zonne-koorts... Ik ben met die zonneketting bezig, maar dat valt nog niet mee zeg! Ik heb er nu bijna twee af (alleen het haakgedeelte dan). De eerste was echt een oefenversie om te leren haken met zo'n dun garen en om de uitleg van het patroon te begrijpen. De tweede is een stuk beter, alleen de buitenrand ben ik nog niet tevreden over, dus daar liep ik gisteren mee te klooien, maar soms moet je het gewoon even wegleggen en er de volgende dag pas weer naar kijken merk ik. Ik begrijp dus erg goed dat jullie allemaal met verschillende projecten tegelijk bezig zijn.

19. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Gefeliciteerd!!

20. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Kalli
    Thnaks! Ja rijles is zeker spannend.. ik heb als doel dat ik maandag m'n examen aanvraag wil bespreken en deze zo snel mogelijk de deur uit heb, wil eind juli afrijden.. Ik heb nu 6 weken invaller gehad dus hoop ergens over 2 week toch echt wel een aanvraag te kunnen doen..'

Nettie
    Hoe is het met je kikker?

Lea
    Wauw, wat een prachtige jurk!

Deel Deze Pagina