De Haakclub.

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Jsvlinder, 5 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Naaah, ik heb toch echt de vlinder geupt, ik houd het er op dat jullie 'm gewoon niet mogen zien :p

Druk aan het haken, met een konijntje.. Moeten veiligheids-oogjes in en die heb ik niet, dus het ligt even stil.. Grrr! Maar, ik ga nu bezig met de zeebra.. waar ik het boekje voor heb gekocht.. Ben benieuwd..

2. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Rrrappappapaaah, vandaag ga ik de granny hexagon afmaken. Hij is niet zo groot als sommigen van mijn andere granny's. Ik denk zo'n anderhalve meter doorsnee. Maar... een groot project. Als het lukt dan doe ik een foto...

Meikie: gaaf voor je, die baan. Wanneer begin je?

Kalli: klopt dat het soms beter is het even weg te leggen, inderdaad. Gewoon omdat je het even niet weet. Maar ook omdat je er gewoon even geen zin meer in hebt. Ik heb dat bij alle wat grotere projecten. Wel zin in haken, maar niet in stomme vierkantjes of klein gepriegel of rechttoe rechtaan stokjes....

Maar... Nu een groot project afronden. En wie weet ook de lollifant die nog steeds wacht op oren... En dan volgende week de granny tas misschien wel....! Glaasjes ben ik ook wel effe klaar mee. Zuslief is volgende week jarig dus inpakken en weg ermee... Nog even nadenken hoe ik aan (wit) zand kom voor t bodempje in de glaasjes....

3. kalli

kalli Niet meer actief

@Mmiiiiir: boek een ticket naar Cancun, daar hebben ze mooi wit zand ;)... Je kunt er ook altijd vogelzand in doen, misschien heeft iemand die je kent een vogel? En anders kun je het heel goedkoop bij Boerenbond ofzo kopen.
    Succes met afronden!!

4. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    @Kalli: Nee ik ben ook helemaal nog niet op zoek naar wol... heb ik nog van alles liggen, ik dacht alleen dat alpaca de naam was voor zo'n driehoekige omslagdoek... maar dat was een ronduit blonde actie van me... hihihi

@joyce: gaat prima met t kikkertje. Nu zitten de oogjes erop, moet nu de armpjes en beentjes gaan maken en dan nog lijfje op kopje zetten. Jij weet wel waar ie heen gaat denk ik he?!
    Over die veiligheidsoogjes, ik heb ze bij pip ook niet gebruikt hoor! Gewoon doorhaken (beetje zelf aanpassen misschien in patroon tenminste geloof dat t bij pip ietsje anders moest doordat ik die oogjes niet gebruikte) en dan later oogjes borduren óf een klein rondje zwart haken en die erop zetten.. nóg veiliger ook.. ;):)

@miiirr: jij hebt ook alweer een lekker lijstje zeg! Hoe is t inmiddels met je hexagon? Oh en wit sierzand heb ik sowieso bij xenos... weet niet of je die in de buurt hebt.... maar wat Kalli zei: vogelzand is ook een hele goede optie

5. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Hello ladies,

Zo wij zijn weer thuis van een heerlijk weekendje! Zeehndjes spotten, gezellig zonder kindjes met de liefste vriendjes helemaal bijgekletst en vandaag nog met mn s.ouders een gezellig dag gehad, ook nog weer een gedeelte verdergekomen met t kikkertje, krijg m denk ik echt niet klaar vandaag, dus ik zet in op morgen, hoop dat ie dinsdag verzonden kan gaan worden!

Iedereen een lekkr weekend gehad verder?

6. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
  7. lea

lea Fanatiek lid

Hier een lekker relaxed weekend gehad, alhoewel gisteren werd de jongste ziek. s avonds nog overgeven en een temp van 40 gr. Maar het lijkt al weer wat beter te gaan nu....... Wel jammer dat het van dat snot weer is, ik kak er helemaal van in. Als de zon schijnt heb ik zoooveel meer energie....

maargoed ik wil zo eens aan de slag met een kroontje voor bij de jurk. Ik heb het restje tule dat ik nog had min of meer verknipt dus zal iets anders moeten verzinnen....

Ben benieuwd naar je kikker Nettie,enne leuk zeehondjes spotten!

Die glaasjes omgehaakt vind ik een super leuk idee, en heel leuk als je er een paar hebt idd. weer veel te veel leuke ideeen.

miiiiir ben hdeel benieuwd naar je projecten, klinkt veelbelovend.

8. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    #2728 mmiiiiir, 4 jun 2012
    Laatst bewerkt: 4 jun 2012
    Fotootje: de potjes zijn nu af, de kaarsjes aan...
    Zoals jullie kunnen zien is het mooier als de pot niet al te hoog is, omdat het kaarsje dan net niet genoeg licht geeft voor het bovenste deel van de pot (zoals de pot rechts achteraan)...

kaarsjes in de avond.jpg

Hexagon is ook af, en de lollifant heeft oren. Maar daar heb ik nog even geen foto van genomen, die houden jullie nog tegoed...

Mijn buren hebben parkieten, dus die ga ik wat zand vragen en anders de Xenos, bedankt voor de tip..!

Lea: ik ben benieuwd naar het kroontje, wordt vast super samen met die mooie jurk...!

9. lea

lea Fanatiek lid

wow mooi man die lichtjes:)

10. kalli

kalli Niet meer actief

@Nettie: Dat klinkt gezellig!!! En zo blond is die actie niet hoor, ik had nog nooit van Alpaca's gehoord voordat ik in Peru was, ik noemde het gewoon allemaal lama's...

@Mvj: Super! Ik ga eens kijken, volgens mij hebben ze er leuke dingen op staan :)

@Lea: Ik zal een beetje zon jullie kant op sturen, hier hebben we er genoeg van... En beterschap voor de kleine!

@Mmiiiiir: Wow dat ziet er echt mooi uit!!!!

11. MySe

MySe Bekend lid

14 jun 2010
    608
    0
    0
    ergenst in zeeland...
    Ik kom later even lezen en kletsen. Ben nog druk met de bende van gister bezig :) en dan over 3 weken weer :s zucht hahaha

12. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    #2732 Nettie, 4 jun 2012
    Laatst bewerkt: 4 jun 2012
    @kalli: Alpaca’s nu je t zegt, volgens mij heb ik ze in de dierentuin wel es gezien. Maar heb toen ik t las helemaal niet de link gelegd met die beesten… zag n plaatje van zo’n driehoek en daar stond alpaca bij.. haha, tja en toen dacht ik dus dat het zo heette… lekker dom want dat stond ook bij de rest van de plaatjes… hihi

@miiirr: wat een gezellige lichtjes!! Erg leuk! En je bent lekker bezig! Heb je nu al je projecten af? Of had je nog meer onaf liggen… Ben vooral erg benieuwd naar je lollifant ;)

@lea: Ach zielig!!! Arm meisje (jij hebt toch ook alleen maar meiden?) Hoop dat ze snel helemaal is opgeknapt! En ja jammer he? Dit weer… Echt niks aan! Hoewel ik ook wel een herfstmens ben hoor, ik ben niet zo’n heel erg buitenmens… maar neemt niet weg dat ik nu toch wel erg verlang naar zon, warmte, bruin huidje en vooral veeeeeel vitD!!! Ben nu zo moe en hangerig telkens…
    Zeehondjes spotten was super! (zag net pas dat het leek alsof we dat met vrienden hebben gedaan, maar we zijn ’s middags met mijn mams en de kindjes daar geweest en ’s avonds zonder kindjes bij vrienden… ) Mooie omgeving en dat zo redelijk dichtbij huis (ong halfuurtje bij ons vandaan ofzo) Was echt genieten!
    Succes met je jurkje, hij zag er al zo gaaf uit! Met kroon word ie vast helemáál top! Je laat t wel zien toch?! Ben erg benieuwd hoe ‘ie is als ‘ie helemaal naar je zin is ;)

13. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    Miir wat mooi zeg !

Hier ook weer 2 zieke kindjes....rotweer

14. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    @MySe; Nog van harte gefeliciteerd met je kleine (grote) mannetje!!! Ondanks de zooi nu, toch een fijne dag gehad????
    En 1 voordeel... je hebt nu bijna tegelijk zooi, maar dan heb je t ook weer een tijdje gehad... (ik heb de meiden in dec. en jan. jarig, is even flink pittig maar de rest van het jaar verder geen b-day trouble meer... die van ons vind ik nl toch veel minder werk ;))
    Suc6 met opruimen!

Ben ik nog niet aan mn kikkertje beziggeweest... veel te veel bezig met onzin dingen... foto bewerken, chatten op fb nu 2 peuters vermaken , dochter van mn vriendin is hier gezellig.. maar ze beginnen elkaar nu een beetje in de weg te zitten... af en toe een flinke aanvaring... dus ik speel een beetje voor politieagentje ;) ach... Straks mn grote meis halen die ook een vriendinnetje mee neemt dus ik ga eens even zien of ik dat ook aankan... 4 kinderen ;):p

15. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    @mvj: Ah zielig zeg! Beterschap!!

16. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Nettie: druk met andere dingen dan t kikkertje, maar wel allemaal leuke dingen zo te lezen...! Vier kindjes... jij zult wel moe zijn vanavond...! Misschien kun je verstoppertje gaan doen, dat jij hem bent, en dan niet gaan zoeken? :D;)

Mvj: pff twee zieke kindjes, zielig...! Beterschap!

Hoe is het met je zonneketting, Kalli??

MySe: tja dat is het nadeel van als je veel te vieren hebt.... het opruimen... Maar wel een leuk feest gehad?

Ik heb trouwens nog twee projecten over: de grannytas en de babycape. De babycape duurt nog wel even, ik haak er gemiddeld per dag maar een paar toeren aan. Grannytas is het volgende project dat ik nu echt wil af maken. Moeten nog een paar extra vierkantjes aan en dan bekleden (blech rotwerk).

Heb ook een klein project erbij: driekhoekige vlaggetjes..:

Ravelry: Granny Bunting pattern by Alice Best

Heb nu drie driehoekjes af, gaat lekker snel, echt maar een kwartiertje of zo per driehoekje... :)

17. lea

lea Fanatiek lid

@ nettie, klopt 2 meiden idd. Wel grappig ik zag op je blog dat je hetzelfde beroep hetb als mij, ook 2 meiden hebt, een man met hetzelfde beroep,en volgens mij ook nog dezelfde auto:$;). Volgens mij is mijn jongste al weer opgeknapt trouwens, die zit nu de foam puzzel onder te klaaien met stift:)

@ mvj, beterschap!

@ kalli, ik wacht hier op de stoep op zon, maar nog niks:( heb je het al gestuurd?:D:D

@ myse, verjaardagen van kids zijn altijd extra stressig... maar deze is dus weer achter de rug, hopelijk wel een leuke dag gehad? ( misschien had je t wel geschreven, maar weet het niet meer..)

hier net boodschapppen gedaan, en ga zo eens stoofvlees aanzetten, moet min 150 min dus wel op tijd beginnen!

18. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Echt???? Wat grappig zeg! Wij hebben een Renault Laguna... dus als jullie die ook hebben dan hebben we idd veel overeenkomsten... bijzonder he?! Hoe oud zijn jullie meiden dan?
    Oh lekker kliederen... alles om de creativiteit te bevorderen he? :p

Hier inmiddels alweer 1 kindje opgehaald dus ik heb er nu 3, maar was wel ff een dingetje hoor, naar school met 2 meiden in de auto en terug met 4.... :$ paste net... Maar wel ontzettend gezellig!

Ga eens kijken of ik dan nu misschien even bezig kan met mn kikkertje, mn oudste en haar vriendinnetje hebben dikke schik samen en als ik me ermee bemoei dan kijken ze me aan alsof ik gek ben dus ik houd me nu maar wijsenlijk stil... ze weten me wel te vinden als dat nodig is hihihi. Kleine meisje speelt alleen met barbies... die moest ze net nog delen met haar vriendinnetje en dat is lastig voor peuters dus ook zij helemaal in haar element. Goed moment om kikker erbij te pakken ;)

19. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Kikkertje zonder armen en benen (en gezicht... die bolletjes zijn ogen... nu lijkt t nog n beertje ;))

Bijgevoegde bestanden:

20. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Leuk, Nettie: mooie kleur....!

Deel Deze Pagina