Ooo dat heb ik ook 1x geprobeerd met van die rot wol! K snap dat m dat niet gaat worden haha. Vind t ook wel leuk, allern de organisatie verliep niet vlekkeloos, wat dacht ik met mn zwangere hoofd.. Dat doen we wel ff haha.
ze gooide, of nu ja dr vent die er vanaf wist, roet in t eten door net dat weekend n poetsweekend te houden hahaha dus was al paniek, activiteiten inkorten enz. maar besloten om het maar gewoon lekker rustig te houden foto's komen eraan!
en weer es wat anders dan een taart, een boeketje, ze zwemt in de luiers nu ga ik weer lekker haken hahaha genoeg gespamt!
moe terug van het werk, maar wat een leuke dingen zijn er gespamt!! door de een wat meer dan de ander haha! Leuke poncho, en die elf echt super, leuke tutlapjes! dat boek van mij is m ook nog niet echt geworden. Ik kom er nog niet zo in. moet spannend zijn, maar loopt niet echt, ik weet ook geen titel en boek ligt boven Ach zo heel moe ben ik ook weer niet misschien ga ik zo nog ff lezen.... haha
Ooooh, meiden wat maken jullie mijn handen aan het kriebelen met al die leuke dingen..... Maar ik moet echt eerst het dekentje afmaken.... @ Boeken, ik vind lezen in bed ook heerlijk. Moenteel slaapt Jordy nog bij ons op de kamer dus komt het niet van lezen. Als het goed is gaat hij volgende week naar zijn eigen kamertje en kan ik ook weer lekker lezen voor het slapen gaan Zal hem alleen wel missen hoor zo naast me... @ Nettie leuk zeg die poncho!!! @ Myse, wat gaaf!!! En dat poppetje, zo lief...
Inderdaad leuke dingen! Elfje ziet er inderdaad uit als een hoop gepriegel, maar wel superstrak zeg! Goed afgewerkt! En die tutlapjes vind ik ook super! Nettie: ik snap niet zo heel goed wat je bedoelt met de puzzel...?? Vind de poncho ook echt leuk...! Mijn buurvrouw is ook echt een haakfanaat, we waren wat dingen aan elkaar aan het showen en toen vertelde ik dat ik ertegenop zag om de tas te voeren. Vooral omdat er eigenlijk twee voeringen in moeten omdat ik er een plastic binnen"tas" in gedaan hebt zodat hij beter in vorm blijft en stijf blijft. Ze vond de tas supermooi en heeft een naaimachine, gaat nu aan de slag met de voering. Bof ik even! Dan hoef ik hem alleen nog maar aan de "buitentas" vast te maken en dat is niet zo veel werk...! Hierbij een voorproefje van de tas...!
@miiirr: De poncho die ik nu maak voor de pop van mn oudste dochter moet ietsje groter worden aangezien het hoofd van deze pop iets groter is. Maar moet rekening houden met het aantal beginlossen. Moet door 2 én door 3 deelbaar zijn zodat je goed uitkomt als je de stokjes gaat haken... Ik dacht dat 78 losse voldoende waren en was lekker bezig met haken en toen paste het toch niet om het hoofd... dus kon ik weer opnieuw beginnen... maar da's nog een beetje lastig omdat je ook moet opletten dat ie niet gaat draaien... Is een beetje vaag verhaal idd, maar inmiddels ben ik weer bezig met mn stokjes... dus het begin is weer gelukt... Nu weer verder.. eens zien of ik goed geteld heb
Ik had 2 haaknaalden bij de action gekocht voor 39 cent..... weet niet of het wat is, maar 39ct per 2 haaknaalden leek me niet duur......
@Myse: Oh dan ben ik heel benieuwd, ik heb namelijk nog "De reünie" van Simone vd Vlugt liggen die ik nog niet gelezen heb, ik heb trouwens nog niet eerder een boek van haar gelezen, dus ik hoop dat deze spannend is! Verder ben je lekker bezig geweest zeg, mooie dingen gemaakt!! Die elf is prachtig!! @Nettie: Heel schattig die poncho! En ben je nu dan dezelfde voor je dochtertje aan het maken? @Mmiiiiir: Handig zo'n buurvrouw . Je hebt uiteindelijk dus een oplossing gevonden voor de verharding van de tas? Ik heb even twee vraagjes: 1. Eigenlijk n.a.v. Lea haar laatste berichtje, zit er nou verschil in haken? En zo ja, wat? De haken die ik heb waren heel goedkoop, maar ik zie op sommige websites dat er haken zijn van tien euro! Zijn die nou echt beter/fijner? 2. Ik heb natuurlijk nog allemaal bollen 50%katoen/50%acryl liggen, omdat dat mij werd aangeraden om te oefenen. Vanaf nu ga ik alleen nog maar katoen of wol kopen, omdat ik zelf ook het liefst natuurlijke textielen draag. Maar zou ik het bijvoorbeeld voor een knuffeltje voor de kleine kunnen gebruiken? Of kan ik echt beter 100% katoen daarvoor gebruiken? Fijne start van de week allemaal!!
Het verschil is de afwerking vooral. Dan is het haakje iets scherper dan een duurdere bijv. Ik los dat dan op door het een beetje bij te schuren met een stukje schuurpapier.
Ik heb van acryl een konijntje gehaakt, maar dat kan prima dienst doen voor een knuffel hoor, verbaasde me er over hoe mooi het werd.
@lea: da's niet duur zeg! Maar bij action? Ik heb al wel es gekeken hier maar ze nog niet gespot... is dat iets nieuws? Hier lagen altijd alleen maar breinaalden (net als bij zeeman trouwens... alleen maar breinaalden) @kalli: Ik maak nu nog een poncho voor de pop van mijn andere dochter Als ik 1 maak wil de ander ook altijd gelijk.... stel je voor dat ik de 1 meer/minder geef dan de ander (als ik iets geef aan mn grote meis en niet aan mn kleine, dan is niet alleen mn kleine aan het mopperen, dan krijg ik van mn grote dame te horen dat het niet eerlijk is als ik haar klein zus niet 1 geef........... heel coulant met elkaar.... als het hun uitkomt hahahahaha) Over kwaliteiten van katoen/wol kan ik je helaas niet goed adviseren, sorry... ben daar echt nog niet in thuis... heb wel mooi babykatoen gekocht voor het dekentje voor de kleine, maar dat heb ik gewoon een beetje op de gok gedaan, is trouwens goed uitgepakt, maar goed.... ik doe altijd maar wat eerlijk gezegt... Het is gelukt hoor dames! Poncho 2 is al aardig opgeschoten! Nu gauw weer verder, wil m eigenlijk over 1 á 2 dgn af hebben... Kan ik weer ergens anders mee starten...
Hadden ze eerder ook niet, maar nu dus wel lagen er nog veeeel allerlei maten.... Heb er nog niet mee gehaakt, kan het nog wel eens ff proberen.... Er waren ook nog enige applicaties die heb ik ook maar even meegenomen..... met kabouter, paddestoel, konijn (retroachtig) en een schildpad, olifant en leeuwtje, echt leuke!
en transfer papier, om een afbeelding op shirt te strijken...... De action was blij met me. Nog veel meer meegenomen...