Dames hartstikke bedankt voor de felicitaties! Het blijft geweldig om mama te mogen worden. Dani doet het super super goed voor een randprematuurtje. Zit vandaag over zn geboorte gewicht heen! K heb slagroom Vandaag mn 1e kraamweek afgesloten! Hij is nu exact n week. Wat vliegt de tijd.. Nu al. Pruts, ik duim voor een geslaagde poging en dat ke maar snel een wondertjr mag laten groeien. @nieuw: welkom en dat je maar veel haakplezier mag beleven Reageren doe ik vanaf nu weer. K ben nu toch maar de beschuit aan t afmaken. K was al zover! Tot snel dames!!
Ow wat goed om te lezen dat alles goed is met jullie.... Ben eigenlijk wel benieuwd naar jullie mannetje.... Heb je een foto of vind je dat vervelend? Toch nog even je beschuit afmaken, lekker toch
Ja natuurlijk wil ik n foto plaatsen k heb net de foto's op de laptop gezet. Zal er vanavond plaatsen. Nu visite
Oh foto foto, ben benieuwd hoe de kleine man eruit ziet. Fijn dat het allemaal goed gaat. Hier 2e poging IUI mislukt. Nu eerst vakantie en dan kijken we wel weer veder.
@Myse: Wat fijn te horen dat het zo goed gaat, je klinkt echt als in de wolken, heerlijk! @Pruts: Wat enorm kl... voor jullie zeg!! Zo zie je maar weer wat een groot wonder het is om zwanger te geraken. Geniet lekker van de vakantie, dat zal jullie goed doen en moed geven. *Knuffel*
Hallo dames! Ik kom hier nieuw binnenvallen, ik hoop dat ik met jullie mee mag kletsen. Ben altijd met crea projectes bezig geweest (van zeepkettingen/naaien/breien tot sieraden/taarten maken) en ik wil me nu weer eens storten op het haken. In het verleden wel gehaakt, basistechnieken wel redelijk bekend mee (losse, vaste, halve steken, stokjes). Vroeger eigenlijk alleen wat lapjes gehaakt en kleedjes (rond, waar je een vaasje op zette, althans dat deed mijn oma ). Nu wil ik graag gaan beginnen aan een babydeken. Ik twijfel nog een beetje of ik een granny square deken wil gaan maken of eerst een deken met oma strepen. Heb hier van Nettie en Meikie zo'n deken voorbij zien komen. Hebben jullie tips wat voor garen prettig is te gebruiken voor een babydeken? Het liefst een beetje zacht en soepel, alpaca? Had al wel mooie garens van Drops gezien. Hoop dat jullie me met jullie ervaring een beetje op weg willen/kunnen helpen . Vind de hoeveelheden te bestellen garen ook moeilijk, al is dat natuurlijk afhankelijk van hoe groot hij moet worden (100 cm bij 100 cm?). Ontzettend gave dingen maken jullie btw! Super!
@ Pruts, he balen meid.... Dikke digi knuff voor jullie!!! @ Myse, jeeeej foto!!! @ Arual, welkom meid. En dekens haken is echt super leuk. Ik heb verschillende garen gebruikt. Maar vond de catania het fijnste ook voor een dekentje. Deze zijn ook goed betaalbaar op creamijn.nl Ik ben bebieuwd waar ie voor gaat kiezen
Hoi Arual Van harte welkom bij dit clubje, erg gezellig altijd..! Ken je natuurlijk al van het uitgerekend in januari topic, heel veel haakplezier. Ik zou trouwens ook voor Catania katoen gaan.
Gelijk al tips, fijn! Als ik een deken zou willen haken met oma strepen, met bijvoorbeeld 5 kleurtjes en dan afwerken met een rand in 1 van die kleuren. Enig idee hoeveel ik dan nodig zou hebben voor 1 bij 1 meter? Sorry als ik domme vragen stel maar als ik brei koop ik vaak veel te veel maar kon het dan terugbrengen (Hans textiel oa). Of hoeveel bollen totaal? Zou ook weer zo knullig zijn als ik te weinig had dus liever teveel dan te weinig want op komt het toch wel! En welke maat haaknaald gebruiken jullie? Heb hier metalen haaknaalden liggen maar ben er in de loop van de jaren wel een paar kwijtgeraakt. Maat 5? Misschien moet ik die dan mee bestellen. Moet de kleurtjes nog bedenken maar wil wel lichte kleurtjes en dat het voor een meisje en een jongen kan. Heb er zin in wat nieuws te gaan doen! Kim! Wat leuk jij ook hier!
Ik heb hem inderdaad gehaakt met haaknaald 3,5mm, qua aantal bolletjes heb je voor 1X1 m. denk ik zo'n 14 á 17 bollen nodig.... Gokje hoor, maar als je meerdere kleurtjes wil zou ik er lekker ruim bestellen en wat je over hebt kun je nog knuffels van haken en anders als de kleuren mij aanspreken wil ik het wel overnemen
Ik heb geen idee hoeveel je nodig zou hebben, ik ben nu momenteel met een winnie the pooh deken bezig en die haak ik ook met catania katoen en met een haaknaald 5. Het zit dan allemaal wat losser en moet zeggen vind het niet vervelend haken. Een dekentje hoeft ook niet zo heel strak gehaakt te zijn. Ik heb hier 4 verschillende maten haaknaalden liggen: 2,5 3 4 en 5 mm. Allemaal zijn ze van Clover, dat zijn ergonomische haaknaalden waardoor je minder snel last krijgt van kramp. Ik kan echt niet meer zonder. Ik zou gewoon wat kleurtjes die je wilt gebruiken in huis halen, van iedere kleur 2? Ik zeg maar wat hoor. Mocht je dan tekort komen kan je altijd nog een keer bestellen.
hallo dames, Ik ben nu 7 weken zwanger van mijn eerste kindje. Hiervoor haakte ik al en dan verkocht ik de knuffeltjes voor goede doelen of gaf ze gewoon weg. Nu ben ik bezig met een deken voor mijn kleintje. Hij is gemaakt van granny squares ik heb nu al 26 vierkantjes af en moet er nog 16 maken. Voordat ik ze allemaal aan elkaar kan maken tot een grote deken. Daarna wil ik een deken gaan haken in de vorm van een ster. Ik ga ook nog een borduurwerk maken voor op te hangen op de babykamer.
Pruts wat rot! Bah! K voel me nu zo dubbel, zit ik hier blij te doen. K duim dat je snel n wondertje mag verwachten meid. Dikke knuf! Meiki, k heb vandaag nog geen tijd gehad sorry! Morgen ben je de eerste @nieuw welkom hier! Nou ik heb voorlopig amper tijd om te haken geloof ik! Finn die is de afgelopen weken s svonds aan t donderjagen. We weten nu echt niet meer wat te doen. Vermoeiend! K hoop dat t n fase is. K mag morgen lekker niks doen, vandaag was k jarig dus aardig druk geweest was totaal gesloopt! Nu ben k aan t voeden en ga zo naar bed. K hoop dat k morgen mn beschuit afkrijg, anders zijn t ook muizen na de maaltijd en kan ik weer ns n foto plaatsen ook, van haakwerk! Kom morgen eerst mn mannetje(s) showen
@Arual: Ik ben ook een dekentje voor de kleine aan het haken, met wol en haak nummer 3, maar Kimm heeft gelijk, je kunt best een grotere naald gebruiken voor een dekentje. Ik ga nu maar door met 3, maar zou ik nog een dekentje maken met dezelfde wol, dan zou ik een haaknaald 4 pakken. @Mismama: Gefeliciteerd met je zwangerschap! Leuk dat je nu dingetje kunt gaan maken voor je eigen kindje @Myse: Nog gefeliciteerd met je verjaardag!! Druk maar wel gezellig geweest? Ik ga waarschijnlijk een soortgelijke situatie meemaken, ik ben 17 oktober uitgerekend en 30 oktober is mijn verjaardag . Ik ben benieuwd naar je foto's. Ik ga gestaag door met m'n dekentje, ik heb nu ongeveer 1/4 deel af en ik vind hem nu al mooi! En het katoen dat ik heb is zo fijn om mee te werken en het is heerlijk zacht, met aloë vera, ik kan me er iets bij voorstellen dat onze kleine jongen dat straks helemaal geweldig gaat vinden . Voordat ik hem ga gebruiken, wil ik hem wel even wassen, hebben jullie nog tips voor zo'n eerste wasbeurt?
5 minuutjes oud, k was me aan t verwonderen hoe klein de handjes waren. K heb er een kwartier naar liggen kijken Na het aankleden, terug op de kamer. Kalli welk katoen heb je?Ik heb ook katoen met aloë van Phildar. komen de foto's!
Myse wat een GEWELDIGE foto's!!!! Wat een heerlijk knap ventje zeg! Ik zwijmel er helemaal bij weg... Ik kan me er iets bij voorstellen dat je je ogen niet van hem af kunt houden Het is inderdaad katoen van Phildar.
heerlijk myse!! Wauw wat een mooi kindje! je klinkt al zo back to life druk bezig weer met vanalles, ik was echt een poosje van de wereld na mijn bevallingen..... maarre succes met je beschuitje!