De Haakclub.

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Jsvlinder, 5 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Zuurtje, ik vind je dekens echt heel gaaf!

Die hartjesketting is ook heel leuk.

Ben nu even een proefknuffeltje van internet aan het maken om te kijken of ik de patronen helemaal snap maar het hoofdje is al af en het spreekt voor zich allemaal (meerderen en minderen). Leuk om te doen!

2. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Wat een leuke deken Arual! En dat voor een eerste project! Erg goed gelukt. Je ging nou een knuffel haken? Succes!

Zuurtje bedankt voor je tip. Ben maar gestopt met zoeken naar het patroon. Zelfs de redactie van het blad Anna kon mij niet verder helpen helaas.

Nu zelf inderdaad maar begonnen met Granny's. Aan de hand van het wandkleed wat in het boek Granny Squares haken, ga ik weer een deken maken. In lekkere felle kleuren. Het "molentje" is echt een rotding om te haken, maar het resultaat is erg leuk. Als ik een aantal Granny's klaar heb zal ik wel een foto'tje plaatsen.

3. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    ik breek even in als beginnend haakster, misschien dat iemand met even wil helpen, ben een poncho aan t haken voor mn dochter, heel simpel, allemaal stokjes, alleen nu is t hoofdgat wel ruim...

er komt nog een koordje door om aan te trekken, maar dan nog vrees ik. ( te enthousiast begonnen toen ze op bed lag en ik niet meer kon meten...)

ik moet bij elke toer in de punten met 3 steken meerderen, dit lukt goed, maar hoe moet ik nou bv minderen als ik in de bovensste toer nog een toer erboven wil maken zeg maar? nu doe ik om te meerderen 3 stokjes in t zelfde gat.

iemand?

4. kalli

kalli Niet meer actief

Af en toe een gaatje overslaan... Succes!

5. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.275
    0
    0
    Kampen
    Stokje niet helemaal afmaken, 2 steken laten staan zeg maar. Volgende stokje beginnen en de laatste 3 steken in 1x doorhalen. Zo heb je twee stokjes samen gehaakt. Kom je er zo uit?

6. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    ja, daar kan ik wat mee, thanks!

7. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.275
    0
    0
    Kampen
    Joehoe me so happy.
    Ik heb het patroon van de fleurige plaid uit Anna juni 2009!
    Deze ga ik zeker maken :).

1 (2).jpg

8. MySe

MySe Bekend lid

14 jun 2010
    608
    0
    0
    ergenst in zeeland...
    Pruts wat super!!!! Hoe is t gelukt?

ben ik heel brutaal om te vragen of je m wilt delen? Hahahaha is n leuk project voor vd winter ;)

9. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.275
    0
    0
    Kampen
    MySe, je hebt een pb-tje :)

10. MySe

MySe Bekend lid

14 jun 2010
    608
    0
    0
    ergenst in zeeland...
    Dank je pruts!

11. Maria1986

Maria1986 Actief lid

20 jun 2012
    163
    41
    28
    Vrouw
    NULL
    Duitsland
    Hallo dames,

Mijn moeder gaat van het weekend een poging wagen om me het haken bij te brengen, heb er zo'n zin in! :D
    Hebben jullie misschien ideeen voor een eerste project een makkelijk dekentje ofzo en hebben jullie daar patronen van?
    Welke draad/wol gebruiken jullie en waar halen jullie je spulletjes vandaan?

Alvast heel erg bedankt!

12. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.275
    0
    0
    Kampen
    Maria1986: Ik gebruik katoen voor haaknaald 2,5/3,5 (bijv. Schaymeyr Catania). Granny squares zijn makkelijk om te maken. Op Youtube of internet zijn diverse voorbeelden te vinden. Of ga eerst een lapje proefhaken met diverse steken, zoals halve vasten, vasten en stokjes en probeer eens te meerderen of minderen. Genoeg uitdaging!

13. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    Even een teken van leven, ben bezig met het derde deken en dat vordert heel goed

de dekens zullen zo blijven en krijgen geen fleece deken aan de achterkant
    ik krijg het niet mooi aan elkaar en er zijn op 5 minuutjes tijd 2 naalden van mijn machine gesneuveld.
    ook de dekenband ziet er niet uit als deze erom zit
    ik heb de gehaakte dekens ingepakt en wachten nu tot we ze kunnen afgeven aan de nieuwe eigenaars.
    ik laat weten hoe hun reactie was

voor het derde deken zijn de gele en paarse kleuren af, nu nog de blauwe afwerken en de groene maken
    dit allemaal omhaken met witte wol en aan elkaar maken met donker blauwe wol
    ben benieuwd hoe het gaat zijn als het af is maar ik vind het al mooi met de 4 lapjes die ik aan elkaar heb gemaakt (elke kleur heb ik al eentje van gemaakt)

14. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik heb weer wat af! Een roze olifantje ;)
    Heb het patroon van charami.com en heb 'm gehaakt met een bolletje roze katoen en haaknaald 2,5. :D

15. Maria1986

Maria1986 Actief lid

20 jun 2012
    163
    41
    28
    Vrouw
    NULL
    Duitsland
    @Pruts27 Dankjewel, ik heb om te beginnen wat wol en haaknaalden bij de zeeman gehaald.

Halen jullie de garen bij een winkel of bestellen jullie het op internet?

16. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.275
    0
    0
    Kampen
    @Zuurtje: Ben benieuwd wat ze van de dekens vinden!
    @MvS: Wat een leuke olifant!
    @Maria1986: Meestal bestel ik voor projecten online. Als ik maar een paar bolletjes nodig heb ga ik naar een speciaalzaak hier in de stad. Die is echter wel veel duurder.

17. Maria1986

Maria1986 Actief lid

20 jun 2012
    163
    41
    28
    Vrouw
    NULL
    Duitsland
    @Pruts27 Mag ik jou vragen waar je je spullen online besteld?

18. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.275
    0
    0
    Kampen
    Dat hangt van het patroon af. Ik vind "hip haakwerk en Dutch brocanterie" een goede online winkel (ook voor kant en klaar paketten). Als je googled kom je verschillende goede sites tegen en kun je prijzen vergelijken (let ook op verzendkosten die er nog bij komen).

19. MySe

MySe Bekend lid

14 jun 2010
    608
    0
    0
    ergenst in zeeland...
    @maria1986, k zie dat je al antwoord hebt haha. Ik bestel altijd phildar coton3 en dan dezelfde naalddikte.
    Bij het wolhuis flinke kortingen! Dat is online.

Zuurtje ben ook heeeeel benieuwd! Balen dat erop naaien geen succes was!

Mvs lief okifantje! Ik heb die in t groot gemaakt vorig jaar.

Ik heb bijna 1 betsy koe af! Ze wordt erg leuk nog 2 koeikes te gaan!

20. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.275
    0
    0
    Kampen
    @MySe: We willen straks wel een foto hè :).

Wie weet dit toevallig of kan dit achterhalen? Van Catania katoen heb ik kleurnummer 223, felroze, nodig. Deze is helaas niet meegenomen in de nieuwe collectie. Iemand enig idee of het een ander kleurnummer is geworden of welke kleur er het meest op lijkt?

Deel Deze Pagina