Hallo Dames, Ik kijk regelmatig mee in dit topic, en oh wat komen er een gave creaties langs! Heb met grote bewondering gekeken naar een gestreept babydekentje van iemand, en ook zo'n leuk krukje die omgehaakt was! Dat gaat mijn petje nog even te boven hoor Inmiddels heb ik zelf ook het haakvirus te pakken en ben ik begonnen met een zpagetti mand te maken voor mijn bolletjes katoen, deze is inmiddels af en heb nu 8 vierkantjes af voor mijn granny square babydeken. Nog heel veel te gaan, haha. Weet een van jullie misschien als de deken af is of je hem kan voeren met fleece stof? En hoe dit dan moet? Ik ga ervan uit dat het je squares aan elkaar haken is, fleece stof op maat knippen en dan randjes omvouwen en aan je gehaakte dekentje stikken? Alvast bedankt!!
Ook ik lees al een tijdje met jullie mee. Erg leuk om jullie ervaringen te lezen en mooie gehaakte dingen te bekijken. Ik haak en brei erg veel tegenwoordig, nu wij een kindje verwachten. Ik heb al 2 dekentjes gehaakt, een granny squares en een granny stripes in vierkant. Ik zal snel een foto plaatsten. Daarnaast haak ik ook wel knuffeltjes, dat vind ik ook erg leuk om te doen. Kleertjes brei ik meer, dat vind ik makkelijker voor truitjes en slofjes etc. Is dit echt de haakpagina of zijn er meer hier die ook veel breien? @ Zonzon, kijk eens op deze site. Zij heeft heel goed en makkelijk uitgelegd hoe je fleece aan een gehaakte deken maakt: Project: makkelijkste granny square deken ooit! « In de knoop, maar dan opzettelijk. Succes en show de foto's
Ik brei ook hoor, en naai haha, doe van alles, en soms post ik hier ook iets wat niet gehaakt is. en volgens mij zijn er wel meer die breien, maar ik weet zo niet wie... ik ben nu bezig met een (eenvoudig) vestje maat 98, mijn dochter is nog niet zo groot, maar ik weet natuurlijk nog niet wanneer die klaar is
ik wil ook wel meeschrijven... ik haak eigenlijk al een paar jaren alleen het laatste jaar haak ik voornamelijk omslagdoeken! heb voor verschillende dames al een doek gemaakt! ook maak ik dekentjes voor kleine honden (heb een dwerg pinscher).... zie hier wel hele mooie dingen voorbij komen! heb vorig jaar wel een deken gemaakt van granny's (was eigenlijk een omslagdoek) maar die valt uit elkaar... op de een of andere manier kan ik niet goed afhechten en aan elkaar maken.... heeft iemand daar tips voor?
nieuwe meiden welkom hier druk met het afmaken van dekentje nr 3 ik ben maandag weer tante geworden van een neefje dus het dekentje moet nu stilletjesaan afgeraken
Ik heb al even niks meer van me laten horen maar dames ik heb het haak virus te pakken hoor! Ik ben bezig met een grote granny stripe deken en pak het er iedere avond wel even bij. Het lukt steeds beter en word ook steeds sneller! Is het trouwen moeilijk om een knuffeltje te haken?
Ik vind het een gepruts een knuffeltje haken en dat tellen... Heb wel een teckel een keer gehaakt en een rammelhamer als kraamcadeau. Op zich niet moeilijk, maar je moet goed je gedachten erbij houden en blijven tellen...
Hey een hoop nieuwe Haakclub hakers Leuk zeg! Ik had jullie nog foto's beloofd van het moois dat mijn zus voor ons heeft gemaakt. Ze had met strijkkralen deze afbeelding gemaakt, en voor elke kraal heeft ze een gekleurd hokje gehaakt. Vind het echt zo leuk bedacht van haar! En wat een werk heeft ze er van gehad. Het is een wandkleed, maar met een fleece aan de achterkant zodat het ook als deken kan.
mooi danip, en wat een werk pfoe, maar heel leuk dat het speciaal voor je dochter is ontworpen... hier een foto van Jip, en wat zul je zien, vind ik zonet het boekje terug, onder achterin de speelgoedkast......
klopt, het is een aapjezondermond, Ik kon het niet zo mooi krijgen en dan was die niet zo schattig meer, vandaar..
Nieuwe dames welkom! Danip wat mooi zeg! Dat zal idd werk zijn geweest! Geniet ervan haha. Hoe is het met Hannah? Lea, en ik maar tikken haha. Hij is leuk geworden! Zuurtje gefeliciteerd met je tantezeggertje! Hier nog druk in de onderzoeken. Ph meting wees uit dat hij toch onfanks de medicatie wel last heeft van zn reflux maar het is acceptabel. Nu observeren ze hem verder. Ben benieuwd wat er uit komt. K ben wel erg moe, heen en weer rijden, werken, kindjes. En voel me zo s huldig. Ze worden deze week echt bij iedereen gedropt Ik ben nu bezig met een draakje voor mn draakje finn haha. K ga ff opruimen en dan nig even haken. Denk ik haha
Danip, wat ontzettend mooi zeg!!! Knap van je zus en wat een leuk idee met die strijkkralen! Lea, wat ene schattig aapje. MySe, Ik heb niet teruggelezen wat er precies aan de hand is. Maar heeft ene van je kindjes last van reflux? Of is het je man of vader? Vervelend, al dat gesleep met de kindjes.
Ik zal ook even wat foto's van mijn creaties laten zien: Dit zijn 2 dekentjes die ik voor ons op komst zijnde kindje gemaakt heb.
@danip: Prachtig! Wat een werk, maar wat ontzettend origineel idee! @lea: Wat een schatje! @myse: wat heftig allemaal joh! Sterkte met het hele gedoe! Knuf voor jou @saartje: Wauw! Ziet er mooi uit zeg!!!