Hello ladies! Even een vraagje, als ik 11 lossen heb, hoe keer ik dan? In het patroon staat: 11 lossen, keer en haak een stokje in de 7de vanaf de naald. Dit zou dan gelijk moeten staan aan 1 stokje en 3 lossen.... Als ik niet keer en ik gewoon een stokje in de 7de vanaf de naald haak dan krijg ik een boogje, die zou dan dus gelijk moeten staan aan 3 lossen, maar het lijkt mij te groot daarvoor. Ik heb al eens geprobeerd en ben vrij ver gekomen, maar bleef toen toch steken bij een volgende toer, misschien komt dat door het niet keren aan het begin??? Hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel...
@lea: 't moet een omslagdoek worden, zo'n driehoek (voor mn mams). Maar wat ik me dan afvraag waarom staat er dan in de patronen (want ik zie het zo vaak staan) altijd dat je na een lossenketting moet gaan keren.... overbodige info lijkt mij? Of zie ik het dan nu verkeerd...
ja idd, maar keren kan toch ook niet echt of misschien ben ik helemaal abuis, ik ga nu ff mijn dochter ophalen zie dat het al laat is
Ik heb er gewoon even pen en papier bij gepakt om op iedereen te kunnen reageren... Haha. Komt ie! @Zonzon: Zpaggeti is leuk hè! Ben je bezig met tricot of met koord? Ik ben namelijk bezig met een mandje van koord en vanavond wil ik beginnen met een box-zak van tricot. Ik heb vorige week de perfecte kleur gezien, ik hoop dus dat ze hem vanavond nog hebben... Volgens mij kun je ook met een dikke naald gaatjes maken in de rand van het fleece, dan haak je een randje met bijvoorbeeld vasten en dan kun je het vastmaken aan je gehaakte dekentje. Ik heb het zelf nog niet gedaan, maar ik heb wel ergens op een website gezien dat ze het zo deden. @Saartje: Ik had jouw groene granny al in een ander topic gezien en ik vind hem fantastisch!! Ik hou zo ontzettend van groene kleuren, misschien "steel" ik je idee nog wel @Marjolinos: Dat afhaken daar ben ik ook nog een beetje mee aan het zoeken wat ik het fijnste vind. Ik heb bij mijn ripple deken iedere keer als ik van kleur wisselde de eindjes aan elkaar geknoopt en op het laatst de draadjes weggewerkt, ik heb het idee dat dit wel goed blijft zitten. Ik bekeek ook even jouw banner en ik zat met grote ogen te kijken, 45kg afgevallen!! Jeetje meid, daar mag je enorm trots op zijn, gefeliciteerd! @Zuurtje: Gefeliciteerd met het tanteschap! @Maria: Op de een of andere manier ben ik nog steeds niet begonnen aan beestjes haken, ik weet niet of ik voor dat priegelwerk op deze wereld ben gezet... Haha! @Danip: Super mooi zeg!!! Wat bijzonder dat jouw zus dit voor Hannah heeft gemaakt @Lea: Leuk aapje! Uiteindelijk toch maar zonder banaantje gemaakt? @Myse: Wat jammer dat ze nog steeds niet hebben kunnen vinden wat er is... Ik ben erg benieuwd naar jouw draakje en waar heb je het patroon vandaan? Is het moeilijk, veel priegelwerk? Ik wil eigenlijk ook nog een draakje voor ons komende draakje maken, maar zoals ik hierboven al tegen Maria zei, ik weet nog niet of dat wel iets voor mij is. @Nettie: Ik denk dat je het inderdaad goed doet. Soms zetten ze er informatie bij die voor jou heel logisch zijn, maar voor anderen absoluut niet overbodig, dus lees er maar lekker overheen . Heb je uiteindelijk nog Alpaca wol gevonden voor de omslagdoek? Zo, dat was hem volgens mij wel. Als ik iemand vergeten ben... 1000 maal sorry!!!
Haai.. Ik schuif ook weer aan.. Tenminste, ik ga het proberen. Ik heb een nieuwe baan, ik werk van half 8 tot half 11 's morgens en maandag begonnen, ben dan ook helemaal kapot.. hahaha! Ach ik zeg maar gewoon kwestie van gewenning en het komt helemaal goed ondertussen heb ik natuurlijk wel het een en ander gehaakt maar nu de herfst (ja sorry maar het is echt zo) in aantocht is, zal ik vast en zeker vaker op de bank hangen met een haakwerkje.. ik zal eens wat foto's laten zien van m'n dingetjes de laatste tijd.. niet heel bijzonder maar toch..
Wat ik van de granny's ga maken weet ik nog niet. Zal een kussen worden of iets, als we straks de muur een andere kleur hebben en pipstudio op de muur dan wil ik kussens maken van kleurtjes die terug komen in het behang De onderzetter was een probeersel, ga ik er nog een paar van maken
Een amineko voor mn meisje, ik vind alleen de snuit niet echt geweldig.. En 2 koosjes en een spring bunny. Voor andere kleine meisjes
En nog wat dingetjes maar ik heb even genoeg van de computer. ik ben nu bezig met de zeebra van Christel, voor mn eigen kleine meisje.. Zo leuk! Myse sterkte met alle onderzoeken
Kalli, steel gerust hoor Joyce, leuk, die knuffeltjes. Ik ga binnenkort van Christel Floortje het schaap maken denk ik, die vind ik zo schattig!!!
Wat zijn er weer een hoop mooie dingen gemaakt! Ik wil toch een keer gaan proberen een knuffel te maken, als het niet lukt kan ik het altijd nog in de hoek gooien of iets anders van maken Waar halen jullie de patronen vandaan?
Saartje die staat idd ook hooooooog op mn lijstje samen met de zeebra.. Maar er was steeds een ander die wat wilde dus daar was ik dan mee bezig, tja dan schuift het voor jezelf wel eens op he
@kalli, ja dank je wel! ik ben inmiddels 48 kg afgevallen (moet het nog bijwerken) in ongeveer 6 maanden tijd! nu dus op mijn gemak aan het shoppen voor een wintercollectie want niets past meer! wat zie ik toch leuke knuffels voorbij komen! echt geweldig! ga dat denk ik ook een keer proberen! Maar het lijkt zo moeilijk vandaar dat ik er nog niet mee begonnen ben! ik zag een onderzetter voorbij komen (weet alleen niet meer van wie)... die vind ik ook erg gaaf! heb je daar een gewoon patroon voor?
wauw marjolinos echt super zoveel afvallen en dat in 6 maanden heb je een speciaal dieet gevolgd ofzo? als mijn jongste dochter geen borstvoeding meer wil zou ik graag ook van enkele overtollige kilootjes af willen om een gezond bmi te hebben zouden er dat 50kg minder moeten zijn
nu even geen tijd om te haken, ben druk bezig met de ravage op te ruimen die de vervang poetsvrouw heeft achtergelaten haar verantwoordelijke krijgt nog een telefoontje van mij ze was altijd heel vlug klaar met haar werkjes maar ik wist pas toen ze weg was hoe dat kwam ik had geen tijd om te controleren toen ze er nog was, ik had de baby van mijn vriendin hier waar ik gastouder van ben de poetsvrouw deed alles maar half en heel slecht strepen op de vensters alsof ze ze zo heeft laten opdrogen zonder eerst droog te maken, het water is er zo afgelopen en opgedroogd (dit op al mijn vensters) de tv afgestofd: enkel het scherm voor de helft, de kast en de rest van de tv heeft geen doek gezien toilet heel slecht gepoetst, vuilbakjes wat er staan niet eens afgeveegd stofzuigen kon ze niet omdat beebje lag te slapen maar even een keerborstel vragen doet ze niet laat staan dat de vloer een natte dweil heeft gezien nu vraag ik mij af of ze dat overal doet op deze manier, normaal komen ze bij oudere mensen en ze zal gedacht hebben die zien dat toch niet had zij even pech dat ik nog jong ben en alles zie haar verantwoordelijke krijgt nog een telefoontje van me dat ze niet meer hoeft te komen dan krijg ik nog liever niemand zolang mijn poetsman in ziekteverlof is (hij was onverwachts geopereerd en was er bijna niet meer geweest, hij is dus nog een tijdje uit) sorry voor het lange verhaal maar moest het even kwijt
leuke creaties allemaal. @saartje1982 - Die kikker heb ik afgelopen jaar ook gemaakt. zie mijn avatar.
ik heb in maart een gastric bypass gekregen (maagverkleining)... heb het dus niet helemaal zelf gedaan hoewel ik alles kan eten en dus wel iedere dag de gezonde keuzes moet maken! Dat is ook wel een dame geweest dan die bij jou gepoetst heeft... zo zou ik het ook niet accepteren! Wat zei haar verantwoordelijke?
Oow ook al een GBP... Ik heb een GBP sinds 23 mei . Vrijdag was ik al 22,4 kilo kwijt en morgen moet ik me dus weer wegen... En inderdaad wat je zegt: je moet het toch ook zelf doen. Je kunt alleen minder eten...