De Haakclub.

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Jsvlinder, 5 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    @marjolinos Wauw!! Ik ben nu ook met 1 bezig maar kom er nog niet helemaal uit, denk erover een ander patroon te gaan gebruiken. Mag ik vragen waar jij het patroon vandaan hebt?

2. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    @zuurtje: Mooie crea's zeg!!! Ik moest bij de muts eerst eventjes denken aan een kerstbelletje hahaha, maar begrijp ik het nou goed? heb je die volgens eigen patroon gemaakt joh? Super! En die sjaals zijn ook top! (kan het niet goed zien, maar is het met of zonder twist erin... ik heb nl voor mijn dochter 1 met een draai erin gehaakt... weet zo gauw even niet meer hoe dat heet...)

3. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Hello ladies,
    Druk weekend gehad, flink verkouden (tegen een griepje aan) en ook nog werken, dus ik heb alleen maar in bed gelegen met mn boek en eigenlijk verder niets gedaan.
    Nu is mijn weekend begonnen haha Vanochtend al door t huis heen gejaagd dus mag nu lekker gaan zitten, vanmiddag maar weer eens verder met de poncho voor mams. Ze zal m nodig gaan hebben in de periode die er nu aan komt...
    Hebben jullie nog leuke projecten staan waar je vandaag mee bezig gaat?? kunnen we gezellig samen haken ;)

4. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    mooie omslagdoek

die sjaals is zonder draai in, die met draai had ik vorig jaar al gemaakt. had ik daar dan geen foto van laten zien?
    zal ik doen zodra ze weer uit de kast komen

muts heb ik zo uit mijn mouw geschud zonder patroon

misschien maak ik straks nog een haarband voor mijn dochters
    heb nog van die blinkende wol van de muts over
    bij die muts was ik ook al aan het denken om er een pomponnetje op te maken maar ben er nog niet uit of ik het al dan niet doe
    misschien doe ik ook gewoon verder met de deken voor mijn schoonzus

5. lea

lea Fanatiek lid

Wat een leuke dingen weer!
    Ik ben nog steeds bezig een truitje te breien voor jongste, afgelopen week haast niks aan gedaan, ben druk bezig met een revalidatietraject en werken en en en en...... druk druk druk. Ik hoop de komende dagen weer wat te gaan doen vanavond nog een avond werken, en dan een paar daagjes vrij: Heerlijk!

6. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    @nettie, ik heb het patroon gegoogled en kwam de volgende film tegen...
    Crochet Shawl - Mini Tutorial - YouTube
    moet je maar eens kijken want daar laat ze precies zien hoe je hem moet maken...

7. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Haaaai!

Ik zag weer mooie dingetjes voorbij komen.. Net terug van rijles, ik tel ze af, ben er zo klaar mee! Nu eindelijk thuis, dus gauw door het huis heen 'vliegen' en dan verder met m'n Zoey, die geen Zoey meer heet ;) Ze heeft een andere naam gekregen van meisje lief. Hahaha!

Nettie: ik haak nu Zebra Zoey maar dat wist je denk ik al ;)

8. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    #3208 aklina, 17 sep 2012
    Laatst bewerkt: 17 sep 2012
    Leuk hoor, mede haaksters. Ben begonnen met haken om wat afleiding te hebben tijdens de mm. Werkt kalmerend voor me. Heerlijk.
    Afgelopen zomer even alles op laag pitje, nu weer lekker aan het haken.
    Bezig met "flowers in the snow" deken, met de kleuren paars, roze, grijs zwart en dan aan elkaar gehaakt met wit.

Omdat een vriendin van me net bevallen is van twee jongetjes heb ik als kraamkado'tje een bal gehaakt aangezien ouder broertje en papa gek zijn van voetbal.
    Ik kon geen geschikt patroon vinden, dus heb er zelf maar een patroon voor uit gedokterd.

Bijgevoegde bestanden:

9. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    @aklina: WAUW!!! Die is écht gaaf zeg!!!

10. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    wow aklina... is super goed gelukt!!

11. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    wat is die mooi

12. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Ik ben nu bezig met die omslagdoek voor mn mams, maar mehn die is lastig zeg! Ik ben wel weer ietsje verder dan voor ik m uithaalde (!) maar zit nu weer eventjes vast.... kan het nu niet even snel uitleggen. Haakt sowieso niet handig want het is donkerblauw wol, dus ik zie het nu in het donker (met een gewone lamp) ook niet echt goed. Ga dus eerst maar slapen.
    Maar ik snap dat dus niet he? Allemaal reacties onder het patroon dat het zo makkelijk is en zo'n mooi patroon... nou dat laatste ben ik het mee eens maar dat eerste.... lijkt zo in elkaar te komen zitten, maar goed, daar kijk ik nog wl even omheen, trekt misschien... nee trekt vast wel bij als ie eenmaal af is... Wie weet denk ik aan het eind ook wel dat ie supersimpel is haha

13. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Ik doe nog 1 poging met mijn eigen gevonden patroon, als het me echt niet meer lukt is dit echt wel een optie! Dank voor het delen!

14. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Nettie, Ik heb dat ook eens ehad met een gewldig patroon voor een omslagdoek. Echt super mooi en leuk om te doen, maar het werd helemaal niet zoals het moest zijn. Achteraf bleek dat ik het met katoen had moeten doen ipv acryl. Katoen rekt veel minder en dan kun je figuren in omslagdoeken mooi laten zien, omdat er in acryl haakwerk meer rek zit kwamen de figuren helemaal niet mooi uit. Had hem 2x uitgehaald en opnieuw begonnen met andere haaknaald, maar uiteindelijk toch helemaal uitgehaald omdat het gewoon niet mooi werd. Jammer van het werk maar wel weer wat geleerd.

15. MySe

MySe Bekend lid

14 jun 2010
    608
    0
    0
    ergenst in zeeland...
    Dames ik ben er weer hoor!

Dani is weer thuis dus zal er weer wat vaker zijn.
    Nieuwe dames welkom!

Wat een leuke dingen heb ik gezien zeg!!

Nettie is dat dat patroon van Garnstudio? Ik ben ook met die bezig maar snap wat je bedoelt :( wat n onding!!

K ga gauw naar mn mandje, dr zal dr vannacht nog 1 zich melden hihi

16. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    @nettie, met welk patroon bij jij bezig? ben nog aan het zoeken naar mooie patronen....

17. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Ah! Dat kan natuurlijk de oorzaak zijn... ik doe het nu met wol van wibra (volgens mij heet het saskia, maar weet t niet zeker) misschien werkt dat gewoon niet en moet ik toch katoen gaan gebruiken.... ik zal eens een proeflapje maken met katoen. Thanx voor de tip!

18. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    He fijn dat je mannetje weer thuis is! Geniet er maar fijn van en niet verontschuldigen hoor, als je er niet bent! Geniet van je mannetjes!!! Het meest belangrijke, dan as komen wij haha
    En idd het is het patroon van garnstudio... die met ijsblauw.... die maak jij dus ook??? Waarmee haak jij het?

@marjolinos: Deze is het ;) Gehaakte DROPS omslagdoek van "BabyAlpaca Silk". ~ DROPS Design
    Er staan nog heeeeel erg veel meer poncho's en omslagdoeken enzenzenz....

19. kalli

kalli Niet meer actief

@Joyce: Wat haak jij toch netjes zeg!! En die granny's zijn echt heel leuk. Ik heb hier ook een stapeltje granny's liggen waarvan ik nog niet weet wat ik ermee ga maken. De onderzetters zijn ook hier op het lijstje komen staan, ik was al de hele week op zoek naar ene leuk patroontje, we hebben een nieuwe tafel, dus wilde ik ook nieuwe onderzetters :). En succes met je laatste rijlessen!!! Wanneer mag je op?

@Saartje: Bedankt dat ik mag stelen ;)

@Marjolinos: Met of zonder GBP, zelfdiscipline is een vereiste, dus nog altijd petje af hoor! Mooie omslagdoek trouwens, de kleur is geweldig!! Jammer dat je niet aan meer wol kunt komen...

@Zuurtje: Mijn moeder heeft ook ooit zo'n schoonmaakster gehad, daar heb je echt niets aan!! Heb je nog contact gehad met de verantwoordelijke?

@Boney: Welcome back!

@Sannebc: Ik weet niet of je al geholpen bent, maar ik heb op Ravelry.com ook wel fruit, gebakjes en dat soort dingen voorbij zien komen.

@Nettie: Ik had precies hetzelfde met een bepaalde omslagdoek vorige week! Hoewel er stond dat je ieder materiaal kon gebruiken, was dat toch echt niet het geval, na twee avonden frustratie ben ik ermee gestopt en ben ik nu met een eigen verzinsel bezig en ander materiaal. O ja, en vergeet niet dat Alpaca wol is, dus geen katoen, maar er zit heel veel verschil tussen wol en wol ben ik wel al achter...

@Aklina: Mooie bal!!! Even een vraagje off-topic... Ik zie in jouw onderschrift dat je een myoom hebt, hebben ze die al verwijderd? Ik had er ook één (5cm na een mk en vóór huidige zwangerschap, 12cm bij 12 weken) en die heeft voor veel problemen gezorgd, waardoor ik bij 14 weken een zeer risico-volle operatie moest ondergaan.

20. kalli

kalli Niet meer actief

Nou vergeet ik Myse nog! Sorry...

Fijn dat je mannetje weer thuis is!!! Hebben de onderzoeken nog iets opgeleverd?

Deel Deze Pagina