De Haakclub.

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Jsvlinder, 5 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    * breek in*

Dames ik ben al een tijdje aan het koekeloeren maar kan nog geen steek haken.
    Nu kwam ik een hele mooie link tegen van Lionne die stap voor stap alles uit legt.
    Mijn dank is groot!
    Ik ga straks even de Wibra in om een bol wol te scoren en te gaan oefenen.

* breek uit*

2. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Pruts, kijk even op de site van garnstudio, Overzicht van patronen ~ DROPS Design, daar staan echt hele lieve mutsjes, gebreid of gehaakt.

3. kalli

kalli Niet meer actief

@Sannebc: Super schattig!!! :)

@Juf85: Vertalingen kun je wel op het internet vinden, het enige wat je goed in de gaten moet houden dat het Amerikaans ook weer anders is dan het Engels. Deze pagina kun je bijvoorbeeld gebruiken:
    Bag of Joe: Haaktermen

@Kimmeding: Succes!

4. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    Ik zoek een patroon voor een uilenmuts. Mijn tante wil er een gaan haken.

5. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
  6. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
  7. stefanenlaura

stefanenlaura Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    @Nettie: die uilen mutsje zijn geweldig.

8. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Deze week erg veel aan het haken geweest. In de kerk van een hele goede kennis van mij hebben ze een soort bazaar en ze vroeg maandag of er nog mensen waren die wat creatiefs wilden doneren voor hun kraampje. Ze kwam er zelf ook te laat achter door communicatiefoutjes dus was ze erg laat met de vraag maar ik ben de hele week aan de slag geweest en dit is het resultaat:

Bijgevoegde bestanden:

9. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Die slofjes waren trouwens bedoelt als babyslofjes maar vielen echt ontzettend klein uit... Dus gebombardeerd als prematuur/poppenslofjes ;)

Bijgevoegde bestanden:

• verkl.jpg
      verkl.jpg
      Bestandsgrootte:
      33,8 KB
      Weergaven:
      223
  10. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    Mooi Nettie !

11. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Zit ik heerlijk te haken aan de omslagdoek met een flinke bol wol naast me zit ik ineens aan het eind van het draad.... de bol blijft doodleuk naast me liggen.... gebroken draadje dus, weer iets nieuws geleerd... niet alleen knoopjes af en toe in een bol maar ook losse eindjes dus :p:D

12. kalli

kalli Niet meer actief

@Nettie: Die schoentjes zijn wel super schattig!!! En lief van je dat je die dingen gemaakt hebt voor de bazaar.
    Wat heb jij toch met die omslagdoek??? Haha, gelukkig kun je de eindjes weer aan elkaar knopen :D

Mijn amineko is af! Hij is niet perfect, maar het was de eerste keer voor mij dat ik een beestje heb gemaakt, dus ik ben dik tevreden!!! Nu ben ik begonnen aan een jasje/vestje voor de kleine.

Fijn (haak)weekend allemaal!!!!

Bijgevoegde bestanden:

13. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    @kalli: niet perfect zeg je???? Ziet er echt supergoed uit!!! Ik geloof haast niet dat het je erste beest is!
    En ja die omslagdoek heeft nogal wat tegenwerking gehad maar hij gaat nu wel heel erg lekker, nog 2 hooguit 3 toeren (toeren duren nu wel steeds langer natuurlijk.... en 1 toer bestaat eigenlijk uit 5 toeren als je begrijpt wat ik bedoel) en dan kan ie eindelijk naar mn mams. Ze heeft m deze week gezien en is nu al superblij mee, ze vind m echt supermooi! Dus dat is al heel fijn!

Iemand nog leuke dingen aan het haken dit weekend?? Ik ga morgen echt weer lekker aan de slag, misschien komt de omslagdoek dan al wel af. Vandaag ook even een toer af en toe, vanmiddag naar vriendjes om eens te overleggen wat we aan ons ander vriendenstel mee kunnen geven naar Cambodja (ze gaan daarheen als zendeling/evangelist) dus we willen ze wat leuks mee gaan geven. Kom ik dus niet aan haken toe. Maar vanavond vast nog wel.
    Fijn weekend allemaal!

14. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    ik gebruik gewoon vulling van een kussen :)

15. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Wat zag ik weer leuke dingen voorbij komen..

Jah en ik kom zelf ook maar weer eens voorbij.. hahaha! Sorry lieve dames, ik verwaarloos jullie :(
    Houd het er maar op dat ik het te druk heb :) Bedankt voor de felicitaties voor m'n rijbewijs :D Ik mocht hem de dag er na al ophalen (spoed aanvraag) en heb meteen die avond gereden. Van m'n baas (da's uiteraard m'n man :p) moest ik wel achteruit inparkeren.. Hahaha! Nou ja, ik kan dus prima tussen auto's parkeren maar in de ruimte word het een rommeltje.. anyway, ik was dus 2 dagen na het halen van m'n rijbewijs jarig, zo gepland trouwens want ik vroeg een auto voor m'n verjaardag.. hahaha.. Ik had er al een uitgezocht zelfs :p
    Ik kreeg dus de reserve sleutel van de auto ;) En een prachtig mooi pipstudio dekbedovertrek! En 4 senseo kopjes van pipstudio en zelf kocht ik van de opbrengst nog een koekjespot van pip.. Ik vind pip echt niet leuk hoor :p

Hoe is het hier verder met iedereen? ik ratel maar door.. hahaha!

En ik vroeg me af, mn sch.moeder wil graag een poncho, maar ik wil voor haar liever iets anders maken.. Ik vroeg me af of iemand nog simpele patroontjes weet, in het NL en dus linkjes heeft :) ze zijn welkom :)

16. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    @joyce wat wilde je precies maken dan voor haar? Omdat je zegt iets anders voor haar te willen maken? Maar al het wel gaat om poncho dan zou ik garnstudio zeggen... en saaartje (blogpsot... oh en ja: 3 a's -is dus geen typefout deze keer haha- ) heeft ook een poncho, supersimpel, daar heb ik de poppenponcho's van mn meiden vandaan ;)

17. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    Kali hij is super zeg ! Ik zou het ook niet zeggen dat het je eerste is.

Ik ben vandaag bij de Echt studio event in alphen aan de rijn geweest, was erg leuk en ik heb nog een hoop haakspulletjes bemachtigd !

18. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Hoi hoi we zijn er ook nog :p.

@MvJ: Altijd leuk om te shoppen :D.
    @Joyce1983: Ben nu op de site van By MiekK Blogt aan het kijken. Heeft ook wel leuke makkelijke patronen. Ga het patroon voor de sjaal gebruiken voor een colsjaal.
    @Nettie: En nog opgeschoten met de omslagdoek? Vind het inderdaad ook erg vervelend knoopjes in de bol wol. Zelfs bij dure wol zitten er knoopjes in :(. Eindjes heb ik nog niet meegemaakt. En leuke dingen voor de bazaar!
    @Kalli: Wat een leuke knuffel! Zou inderdaad niet zeggen dat het je 1e knuffel-project is :). Erg mooie dingen heb je gemaakt zeg. Je bent er maar druk mee! Je haakt toch nog niet zo lang?
    @Saartje1982: Thanks. Heb inderdaad een patroon van Garnstudio gebruikt (zie foto).
    @Kimmeding: Al aan het oefenen?
    @Juf85: Mijn Engels is verder prima, maar vind het ook lastig om een patroon te vertalen. Heb er ook niet het geduld voor :p.

Ik hoop dat ik niemand heb overgeslagen :). Hier nog bezig met bloemen plaid. Tussendoor een vierkantje en dan komen we er wel (ooit..). Vanmorgen mutsje afgemaakt voor buurmeisje. Wil alleen nog kleine bloemenknoopjes in het midden van de bloempjes naaien om de gaatjes op te vullen. Morgen even kijken op de markt. Nu met een colsjaal bezig voor mezelf. Was ik al een keer mee begonnen, maar vond het patroon toch niet zo mooi. Nu een simpel patroon gevonden en opnieuw begonnen ;).

Mutsje.jpg

19. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Bedankt, ik heb al iets gevonden lady's.. Ga ik zo denk ik vast een beginnetje aan maken.. ik weet niet of het echt wat is maar dat zie ik dan wel weer :)

20. kalli

kalli Niet meer actief

@Joyce: Nog gefeliciteerd met je verjaardag!!! Jee wat ben je verwend zeg :D, maar zo hoort het ook op je verjaardag hè ;)
    Ik ben benieuwd wat je nu uiteindelijk gaat maken voor je schoonmoeder.

@Nettie: En, heb je de omslagdoek afgekregen?

@Pruts: Wat een super schattig mutsje!!!

Iedereen bedankt voor de complimenten :)!! Hij zit nu netjes in de kinderwagen te wachten totdat de kleine komt...
    Ik ben bijna klaar met het vestje/jasje voor de kleine man, ik moet er nog knoopjes op maken, maar ik heb hier nog steeds geen winkeltje gevonden waar ze leuke knoopjes verkopen, dus ik denk dat het zolang een paar saaie knoopjes worden. En ik wil nog iets van een klein beestje erop maken, een hondje of konijntje of iets dergelijks, daar ga ik nog even een patroontje voor zoeken.

Verder lijkt de bevalling hier steeds dichterbij te komen, ik heb steeds meer "klachten". Woensdag weer op controle, ben benieuwd...

Deel Deze Pagina