De Haakclub.

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Jsvlinder, 5 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Had m hierboven al ergens genoemd, maar zal even de link plaatsen ;)
    www.charami.com (rechtsboven zit een tabblad met vertaalschema's)

2. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

http://i.imgur.com/65PdB.jpg

Dit is mijn gehaakte muts. Hij zit strak om mn koppie en hij staat zo leuk!! Heb hem vandaag al opgehad. Ga er nu een sjaal bij maken ;)

3. lea

lea Fanatiek lid

leuk theebeeb, en het was vandaag wel weer voor een muts....

4. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    @ Nettie: ben heel erg druk gewest afgelopen weekend, dus geen puf gehad om alles bij te lezen ;). Maar thanks meid :D.

@ Theebeeb: wat leuk!!! :D.

5. lea

lea Fanatiek lid

6. Theebeeb

@ lea hoe is het met je eland? Ben super benieuwd!

Dames even een vraagje; ik haak een mutsje met alleen maar halve stokjes. Ik haak niet in toeren maar in spiraal. Als de muts af is dan zie je dus hoogteverschil omdat je de toeren niet afsluit maar steeds doorhaakt. Hoe kun je dit mooi afhechten? Het lijkt mij dat je het altijd blijft zien.

7. lea

lea Fanatiek lid

Lijfje is klaar, oortjes zijn klaar, de neus is klaar, maar dat gewei?!!!!!! grrr, lukt dus niet. Ik vind een kokertje haken al nooit leuk, maar dit is ook nog met steken overslaan in het kokertje. Ik ga er vanavond denk ik nog eens goed voor zitten.

Ik krijg de achternaad ook niet mooi recht. Ik haak iedere keer een cirkel die ik sluit met een halve vaste. de streep loopt helemaal scheef, ik zal wel iets verkeerd doen, maar wat??

Theebeeb. volgens mij valt het niet zo op als het achter is, en je de laatste steek goed aantrekt. Maar misschien heeft iemand anders een betere tip ;)

8. lea

lea Fanatiek lid

9. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
  10. lea

lea Fanatiek lid

wel de goede dikte garen? In het patroon doen ze het met 2 draden haken?! misschien een proeflapje haken en kijken of dat overeenkomt met het patroon? of had je dat al gedaan. geen ervaring verder met gehaakte mutsen...

11. Theebeeb

@nettie heb je die goede maat pen en goede dikte van garen? Vast wel maar kan verder ook niet bedenken.

12. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Ik haak regelmatig dus kom lekker meekletsen. Voor de baby die bijna gaat komen heb ik babyslofjes gehaakt en een dekentje. Zal zo even foto maken en erop zetten.

13. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dit zijn de slofjes

14. lea

lea Fanatiek lid

ah superleuk die slofjes!

15. Theebeeb

@vogeltje ik ben opslag verliefd op de slofjes!
    Heb je een patroontje wat je wilt delen?

16. danip

danip Niet meer actief

Even snel in mijn pauze op het werk.

theebeeb: Als ik bv halve stokjes haak, dan doe ik na de laatste steek steeds aflopende steken qua grootte. Dan is het dus half stokje, vaste, halve vaste. Dan zie je dat verloop niet zo.

Lea: Als je het niet sluit maar dus als spiraal haakt wordt het mooier. Dus je sluit de toer niet, maar haakt op de eerste gewoon verder. Dan krijg je die scheve naad niet.

Vogeltje, dat is het zelfde patroontje dat ik gebruik :) Leuk!

oh en voor degenen die dat patroon wilden, ik kreeg een mailtje dat ik het patroon eigenlijk niet zomaar mag delen. Het is namelijk een gekocht patroontje. Alleen beschikbaar gesteld voor de vrijwilligers. Dat wist ik niet :) Maar inmiddels heb ik hem zelf wat aangepast, zou het dan wel mogen? Als ik hem zelf uitschrijf? De basis is redelijk gelijk, en ook wel ongeveer zo te vinden als gratis patroon. Dan wil ik dat hier wel neer zetten. Zal het ook nog even navragen voor de zekerheid.

17. danip

danip Niet meer actief

Datzelfde hebben mijn zus en ik. Als ik bv dezelfde granny haak als haar dan is die van haar echt heel veel kleiner dan die van mij. Maar zij haakt superstrak, en ik niet! Dat maakt dus echt zo veel verschil. Ik zou gewoon een hele maat grotere naald gaan gebruiken.

18. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @theebeeb: Leuk zijn ze heh! Heb het patroontje gekocht via internet. Weet niet of ik daar problemen mee krijg als ik het deel? Zal het zo even opzoeken voor je.

19. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @theebeeb: Ik heb de patroontjes op een pdfbestand gekregen. Heb best wel wat patroontjes gekocht toen. Als je mij een pb'tje stuurt met een mailadres dan stuur ik je ze via de mail.

20. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Hoi hoi ik kom ook weer eens kijken.
    De laatste tijd weinig gehaakt en vooral bezig geweest met borduren.
    Nu met de kerst wat kleine dingetjes gehaakt voor in de boom (patronen van Drops). Erg leuk en makkelijk te maken.

Wat een leuke dingen zag ik allemaal langs komen. Krijg je weer enorm veel inspiratie van :)!

Zijn er nog dames die om glazen potjes heen haken om er een leuk waxinelicht houder van te maken? En zo ja, kan ik dan het patroon gebruiken?

Deel Deze Pagina