Had m hierboven al ergens genoemd, maar zal even de link plaatsen www.charami.com (rechtsboven zit een tabblad met vertaalschema's)
http://i.imgur.com/65PdB.jpg Dit is mijn gehaakte muts. Hij zit strak om mn koppie en hij staat zo leuk!! Heb hem vandaag al opgehad. Ga er nu een sjaal bij maken
@ Nettie: ben heel erg druk gewest afgelopen weekend, dus geen puf gehad om alles bij te lezen . Maar thanks meid . @ Theebeeb: wat leuk!!! .
Hebben jullie de kerstkalender ook gezien van drops? ( of was dat hier nou al genoemd, ik weet het niet meer) In ieder geval was daar vandaag een eland om te haken, ik ben er meteen mee begonnen. Lijkt me leuk om in een krans te hangen Gehaakt DROPS rendier van Safran voor Kerst. ~ DROPS Design
@ lea hoe is het met je eland? Ben super benieuwd! Dames even een vraagje; ik haak een mutsje met alleen maar halve stokjes. Ik haak niet in toeren maar in spiraal. Als de muts af is dan zie je dus hoogteverschil omdat je de toeren niet afsluit maar steeds doorhaakt. Hoe kun je dit mooi afhechten? Het lijkt mij dat je het altijd blijft zien.
Lijfje is klaar, oortjes zijn klaar, de neus is klaar, maar dat gewei?!!!!!! grrr, lukt dus niet. Ik vind een kokertje haken al nooit leuk, maar dit is ook nog met steken overslaan in het kokertje. Ik ga er vanavond denk ik nog eens goed voor zitten. Ik krijg de achternaad ook niet mooi recht. Ik haak iedere keer een cirkel die ik sluit met een halve vaste. de streep loopt helemaal scheef, ik zal wel iets verkeerd doen, maar wat?? Theebeeb. volgens mij valt het niet zo op als het achter is, en je de laatste steek goed aantrekt. Maar misschien heeft iemand anders een betere tip
Gebreide DROPS Kerstman van "Baby Merino". ~ DROPS Design deze is ook zo leuk, wel gebreid maar ach....
Ik kom later nog weer maar nu even een snel vraagje... Waarom blijven de mutsjes die ik haak voor volw. toch altijd zo klein.... ik krijg ze met geen mogelijkheid over mn hoofd.... Wat doe ik verkeerd??? Ik haak nu deze maar dit is dus inmiddels de derde ofzo die kleiner valt dan in het patroon beschreven... De set bevat: Gehaakte DROPS muts en sjaal van 2 draden "Vivaldi". ~ DROPS Design
wel de goede dikte garen? In het patroon doen ze het met 2 draden haken?! misschien een proeflapje haken en kijken of dat overeenkomt met het patroon? of had je dat al gedaan. geen ervaring verder met gehaakte mutsen...
@nettie heb je die goede maat pen en goede dikte van garen? Vast wel maar kan verder ook niet bedenken.
Hoi meiden, Ik haak regelmatig dus kom lekker meekletsen. Voor de baby die bijna gaat komen heb ik babyslofjes gehaakt en een dekentje. Zal zo even foto maken en erop zetten.
Even snel in mijn pauze op het werk. theebeeb: Als ik bv halve stokjes haak, dan doe ik na de laatste steek steeds aflopende steken qua grootte. Dan is het dus half stokje, vaste, halve vaste. Dan zie je dat verloop niet zo. Lea: Als je het niet sluit maar dus als spiraal haakt wordt het mooier. Dus je sluit de toer niet, maar haakt op de eerste gewoon verder. Dan krijg je die scheve naad niet. Vogeltje, dat is het zelfde patroontje dat ik gebruik Leuk! oh en voor degenen die dat patroon wilden, ik kreeg een mailtje dat ik het patroon eigenlijk niet zomaar mag delen. Het is namelijk een gekocht patroontje. Alleen beschikbaar gesteld voor de vrijwilligers. Dat wist ik niet Maar inmiddels heb ik hem zelf wat aangepast, zou het dan wel mogen? Als ik hem zelf uitschrijf? De basis is redelijk gelijk, en ook wel ongeveer zo te vinden als gratis patroon. Dan wil ik dat hier wel neer zetten. Zal het ook nog even navragen voor de zekerheid.
Datzelfde hebben mijn zus en ik. Als ik bv dezelfde granny haak als haar dan is die van haar echt heel veel kleiner dan die van mij. Maar zij haakt superstrak, en ik niet! Dat maakt dus echt zo veel verschil. Ik zou gewoon een hele maat grotere naald gaan gebruiken.
@theebeeb: Leuk zijn ze heh! Heb het patroontje gekocht via internet. Weet niet of ik daar problemen mee krijg als ik het deel? Zal het zo even opzoeken voor je.
@theebeeb: Ik heb de patroontjes op een pdfbestand gekregen. Heb best wel wat patroontjes gekocht toen. Als je mij een pb'tje stuurt met een mailadres dan stuur ik je ze via de mail.
Hoi hoi ik kom ook weer eens kijken. De laatste tijd weinig gehaakt en vooral bezig geweest met borduren. Nu met de kerst wat kleine dingetjes gehaakt voor in de boom (patronen van Drops). Erg leuk en makkelijk te maken. Wat een leuke dingen zag ik allemaal langs komen. Krijg je weer enorm veel inspiratie van ! Zijn er nog dames die om glazen potjes heen haken om er een leuk waxinelicht houder van te maken? En zo ja, kan ik dan het patroon gebruiken?