Sinds ik thuis zit... Zocht ik wat entertainment voor mezelf. Ben eind november begonnen met het haken van amigurumi Maar dat is echt heel leuk! En dochterlief heeft al een ellenlange verlanglijst (En ik zelf heb ook al veeeeeeeeeeeel te veel leuks gezien!) Nog meer liefhebbers hier? Deze heb ik voor de kerst gemaakt:
Wauw leuk! Ik ben begonnen te haken met repen stof maar ik ben nog niet zover dat ik wat te showen heb.
ja hoor hieeeeeeer, erg leuk om te doen, ik heb al heeel veel gemaakt, momenteel een beetje rustig met haken, al ga ik straks voor iemand eeen groot project maken, (even afwachten tot ze 3 maand zwanger is)
Ik ben pas geleden begonnen met hondjes haken, maar dit ziet er erg leuk uit! Hebben jullie daar patroontjes van ofzo?? Zou ook wel een mutsje en dekentje willen haken maar durf niet zo goed te beginnen omdat ik bang ben dat het niet lukt!
Ik wil graag een poef haken... Van dat zpagetti spul.... Maar weet niet zo goed hoe het moet... Jullie poppetjes zien er cool uit!
Dat ken ik! Zit al een eeuwigheid te twijfelen of ik het ga doen. Maar ik vind het ook wel weer spannend.
Ik wilde net schrijven dat Dobbel goed kan haken, ik heb ooit een gelukspoppetje gehad van haar, zo lief!
leuk die poppetjes! Ik ben nu bezig een deken te haken. Allemaal verschillende kleuren. Dus ik haak een bolletje helemaal op en pak dan een andere en ook die haak ik op en zo verder. Het is ook echt een deken voor mezelf. Dus als andere zeggen van ; de kleuren passen niet bij elkaar of ; je moet het zo of zo doen dan ( zegt mn schoonmoeder wel eens ) dan luister ik daar niet naar. Dit is echt een project voor mezelf. Beetje therapeutisch zeg maar Ik pak de kleur wat voor mijn gevoel op dat moment juist is. Ik plan ook niks.
Ik heb zo'n boek : bol.com | Haken, B. Barnden | Boeken Daarin staan heel veel dingen beschreven. Hoe je moet opzetten, welke steken er zijn enzo. Hoe je moet afronden. Echt alles wat je moet weten. En dan moet je een haaknaald kopen. Het ligt eraan met wat voor garen je gaat haken. Voor hele dunne garen neem je een dunne haaknaald. Het staat vaak op het bolletje wat voor nr haaknaald je nodig hebt.
oja op youtube kan je ook vaak goede instructie video's vinden. Dan kan je zien hoe je het in het echt moet doen zeg maar
Hmm ik ga even slapen en er staat ineens een berg reacties. Hier ook nog geen enorme voorraad aan beestjes hoor maar het lukt best aardig inmiddels. Nu voor zoontje van een vriendin een vliegtuig aan het maken... Maar dat moet KLM-kleur krijgen ipv rood van het patroon. Dat is nog best even lastig... Maar het begint al ergens op te lijken. Hopen dat het eindresultaat ook echt mooi is anders moet ik een ander kadootje verzinnen en ik vond dit nou juist zo stoer
Oja, als iemand wil leren haken Je bent welcom om te komen, leer met liefde mensen haken, Ik heb zeker 1000 patronen misschien wel meer. Ik zou beginnen met simpel goedkoop spul, koop een bol bij de wibra (1 euro) zehebben tegenwoordig ook redelijke haaknaalden (niet altijd) geloof 0,70 cent neem dan haaknaald 3 of 3.5 dat is het makkelijkst om te beginnen dus voor 1,70 en youtube kan je de basissteken wel leren. dit was 1 van mijn laatste groote creaties, heb hier meer als 40 uur haakwerk in zitten.
Ik kwam vroeger ook nooit verder dan lapjes.. Maar amigurumi is niet echt moeilijker dan lapjes. Alleen ipv heen en weer op een rijtje steken.. Begin je in een rondje en daar ga je steeds op verder. Goed tellen is wel handig trouwens. Maar ik steek een paperclip door de eerste steek van de ronde zodat ik kan controleren of ik niet per ongeluk een paar steken weg tover (En ik raak de tel weleens kwijt.. En dan kan ik gewoon even opnieuw tellen vanaf steek 1 van de betreffende toer) Mijn eerste creatie was op verzoek van dochterlief... Ze verkochten bij de zeeman haakpakketten met alles erbij. (Garen, vulling, naald, haaknaald en gebruiksaanwijzing. Al was die laatste wel even puzzelen... Ik ben duidelijk beter in geschreven patronen ) En daar hadden ze dus ook een pakketje met een roze poes. Van voren gehaakt, de achterkant van vilt. Ding ziet er wel een beetje mottig uit hoor.. Maar was erg leuk om te doen en hij is supercute. En voor een eerste keer mag dat best
Super leuk, zocht ook een hobby toen ik thuis kwam te zitten. En dacht toen ook aan haken maar toen ik dat allemaal zag had ik zo iets van dat lukt me nooit dus ben verder gaan zoeken en ben bij vilt terecht gekomen dus ben nu druk aan het vilten. Mijn schoonmoeder breit en haakt wel heel veel en maakt ook heel vaak gelukspoppetjes. Ze heeft voor mijn dochter ook al veel gehaakt. En mijn moeder breit heel veel dus veel crea's in de familie. Hier iets van mijn hobby. Bekijk bijlage 298411 Bekijk bijlage 298412 Veel plezier met je hobby vind het een hele kunst. Misschien dat ik er toch nog ooit eens aan begin het ziet er zo leuk uit allemaal