Thnx mijn dochter is er ook heel blij mee , lijkt moeilijker dan het is hoor, maar dat zou misschien met haken ook wel zo zijn.
Mja net als jilina zit ik ineens ongepland hele dagen thuis... Daarvoor had ik het geduld ook nooit zo.
Ach ja je moet toch wat als je onverwachts thuis komt te zitten. Anders duurt de dag zo lang. Sinds een week wel weer anderhalf uur aan het werk maar dan is er nog wel tijd over
Het wil mij maar niet lukken. Heb vrij dikke textielgaren (zo noem je dat toch?) en een breinaald van de blokker. Manlief laten halen. Maar kom niet verder dan een ketting losse steken. Ik snap het gewoon niet, hoe ik nu verder moet. Haha. Zal wel dom zijn.
Hoi Saskia, Wat een leuke creatie! We hebben hier al een topic cq clubje voor: http://www.zwangerschapspagina.nl/algemene-clubs/268248-de-haakclub-365.html Ik voeg je berichten even samen om dubbele topics te voorkomen.
hoi dames ik wil gaan beginnen met haken. uiteindelijk wil ik graag een kleed voor bij mijn zoontje op bed maken. waar kan ik dan het best mee beginnen? een sjaal? waar halen jullie de haaknaalden en garen? nog meer tips? groetjes
Er loopt nog een haak-topic met wat meiden die het super kunnen! Misschien hebben die wat tips en kun je je vraag daar stellen
Aha ze hebben er een club van gemaakt http://www.zwangerschapspagina.nl/algemene-clubs/268248-de-haakclub.html Daar even neuzen
hoi dames, ik wil gaan beginnen met haken. maar heb geen idee waar ik moet beginnen. wil uiteindelijk een deken maken voor bij mijn zoon op zijn bed. waar halen jullie de haaknaalden en het garen? zijn die van de zeeman bijv. ook goed? nog meer tips? groetjes
Hoi Koekie Monster, Ik ga je topic even samenvoegen met al een reeds bestaand clubje, dit om dubbele topics te voorkomen. http://www.zwangerschapspagina.nl/algemene-clubs/268248-de-haakclub-365.html
haaknaalden en garen haal je bij een handwerkwinkel. De meeste dorpen en steden hebben er wel een Je kiest eerst het garen uit en dan zie je op de label welk nummer haaknaald je nodig hebt. Ik haak het fijnst met haaknaald nr 2,5 en bijbehorende garen. Het beste kan je eerst wat proef-lapjes maken. Eerst wat oefenen met steken. Je zet een stuk of 20 op en dan doe je vaste steken en half vasten, stokjes, dubbele stokjes enz enz. Je hebt goede haakboeken die het goed uitleggen maar ook op youtube vind je goede filmpjes met uitleg. Heb je een proeflapje of lapjes gemaakt dan kan je eigenlijk al wel een deken haken. als je het tenminste niet te ingewikkeld wil doen. Ik haak nu ook een deken. Ik gebruik maar 1 steek (vaste ) en ik haak tot de ene kleur bol garen op is en dan doe ik een andere kleur. Gewoon repen dus. Een erg bonte deken word het Succes! En veel haakplezier!
tegenwoordig kan je af en toe ook haaknaalden bij de wibra halen geloof 70 cent, in vrolijke kleuren met handvat, ik heb ze vastgehad en om te beginnen zijn ze zo gek nog niet, haal er een bol acryl garen van de wibra bij voor 1 euro en voor 1,70 kan je kijken of het je leuk lijkt, kan je oeffenen enz.