heb een andere muts gevonden ..... maar wie kan me deze toer makkelijker uitleggen wat snap er geen zak van hihi TOER 10: 3 l, * sla 2 v over (sla regelmatig maar 1 v over in plaats van 2 v in totaal 2-4-6 (8) keer), 1 v in de volgende v, 2 l *, herhaal van *-* zodat u aan het einde 22-24-26 (28) l-lussen heeft en eindig met 1 hv in de l van het begin van de toer.
had t eruit gehaald en toen 3 lossen 2 overslaan 2 losse 1 overlaan 2losse 2 overslaan 2losse 1 overslaan . dus om en om . maar kom ik op 22 uit en niet op 28 ppppffff
Ok dus als je er steeds 1 overslaat kom je op 30. Dan zou ik de 1e er 2 overslaan en halverwege nog een keer 2. Denk dat je dan wel uitkomt? Ff testen.
Deze meelezer valt even binnen . Mocht je het patroon nog willen, dan heb ik hem wel voor je (is wel in het Engels). Laat maar even weten!
Het begin van de poncho is gemaakt! Ik vind de eerste toer na de rij lossen altijd een gedoe'tje, gaat nooit in 1x goed. Maar goed, het is weer gelukt,
Dat heb ik ook altijd... Maar nu met die vierkantjes moet het best wel vaak... Word er wel steeds handiger in merk ik Anyway... Ik ben nu bij vierkantje 6.... Nog 16 en een beetje te gaan
Dag dames, Wat een mooie dingen zie ik hier voorbij komen! Mijn complimenten! Zelf ben ik een beginnende haakster. En ik heb dan ook een vraag waar jullie als ervaren haaksters vast wel een antwoord op weten. Ik wil graag een babymutsje haken maar ik heb geen idee wat voor garen ik nodig heb. Moet het katoen zijn of juist 100% wol of mag het ook een samengesteld garen zijn zoals phildar partner: 50% polyamide, 25% wol, 25% acryl. Graag hoor ik wat jullie ervaringen zijn en welk garen een aanrader is. Alvast bedankt!
Welkom Jet, ik zou niet gaan voor wol, dat kriebelt Zelf kies ik voor katoen of bij de zeeman, andere winkels ook wel hoor, hebben ze speciale extra zachte babywol.
7 vierkantjes! Hier ook geen volleerd haakster hoor... Maar met internet erbij lukt tot nu toe alles eigenlijk wel redelijk
Gaat goed Saskia! Mooi mutsje happymama! Hier alvast een vlaggenlijn voor aan het raam gemaakt als geboorteversiering Nog niet helemaal af hoor, naam moet ik er nog op haken en nog meer versieringen aan gemaakt worden