De Haakclub.

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Jsvlinder, 5 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamanick

mamanick Actief lid

22 aug 2012
    112
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een leuke dingen zijn er gemaakt. Die slofjes zijn echt onwijs lief, heb je de onderkant nog verstevigd met van dat leer?

Pinokkio wat een geweldig leuk en origineel idee om te vertellen dat je zwanger bent, gefeliciteerd trouwens.

Vind die poncho ook heel leuk geworden, mooie kleuren ook. Heb het vast gemist maar wat voor garen heb je gebruikt?

Heb ondertussen nog een paar mutsjes gemaakt en een puzzelbal, in het midden zit een belletje. Ga hem nu maken in een felle kleur, denk dat dochter hem dan iets aantrekkelijker vindt ;)

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      36,9 KB
      Weergaven:
      7
  2. Amethist

Amethist Niet meer actief

@ Mamanick: Ik heb Rico Creative Cotton gebruikt met een haaknaald 5.

3. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Leuk!!! En misschien een tip mocht hij nog wat breed zijn aan de bovenkant, dan kun je een touwtje haken of draaien (kennen jullie die techniek? heel lang draaien gewichtje eraan dan draait ie zichzelf op, krijg je een leuk gedraaid en stevig draadje) en die in de gaatjes tussen de stokjesgroepen van de eerste toer, Staat ook erg leuk.
    Zal ff een foto opzoeken, heb ze zelf ook gemaakt voor de poppen van mn meiden ;)

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm vind allemaal leuke speldenkussens..
    En dat bakje waar ze nu in zitten is verschrikkelijk... Gaat steeds open enzo
    Not to mention dat je steeds in je vingers prikt als je een speld nodig hebt :)

En vanaf zaterdag een mooi krukje in de kamer waar m'n haakstuffjes in kunnen. Dan is een doosje dat stes open gaat ook niet handig...
    Maar een speldenkussen wellicht ook niet..
    *twijfel*

5. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    Wow! Wat maken jullie prachtige creaties!

Ik ben net begonnen, vind net erg leuk!
    Wil eigenlijk een poef maken van spaghetti maar heb nog geen patroon....

Nu granny squares aan het proberen, wil ik een kussen ofzo mee maken, als ik het wat meer onder de knie heb, ook andere mooie dingen maken.!

Maar wat voor draad kan ik het beste gebruiken?
    Heb nu draad van zo'n pakketje van de action...

Heb "wol" gekocht bij de zeeman ( omdat ik dolgraag wilde beginnen in de juiste kleuren, en ik alleen de zeeman in de buurt had....)

Maar is dit goed om mee te werken? Of wordt het dan te "pluizig"?
    Zal zo een foto plaatsten van m'n eerste creatie ( waar nog 2 randen omheen moeten)

6. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    Hier mijn stukje, is natuurlijk niets vergeleken bij Jullie, maar ja, je moet ergens mee beginnen...;)

7. Saskia78

Ik vind hem mooi hoor!
    Leuke kleuren ook :)

8. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Ik kom graag meedoen en meedenken in deze club.
    Vanavond nog geen nieuws of foto maar binnenkort wel hoor!

9. Amethist

Hij is idd nog wel wat wijd bij de hals. Kun je me uitleggen hoe ik een mooi touwtje haak?

10. Amethist

Ik heb echt zo iets leuks gezien wat ik wil gaan maken voor op mijn zoontjes nieuwe kamer:

Ellebel: Beschrijving van de poef

Maar dan wel met een andere granny square, ik vind deze iets te tuttig voor op een stoere jongenskamer ;).

Ik moet dus alleen even weten hoe groot de vierkantjes moeten worden...

11. Saskia78

Hmm je kunt ook gewoon je poef opmeten
    Dat delen door het aantal vierkantjes wat je leuk lijkt en dan weet je precies hoe groot je vierkantjes moeten zijn.

12. giraf

giraf Niet meer actief

Oh dat is wel een leuk idee voor om de poef heen! :)

Afgelopen weekend "even snel" een knuffeltje gehaakt, dochter van een vriendin was jarig, ben alleen vergeten een foto te maken :(
    Maar het was deze:
    Bekijk bijlage 311059
    En dan helemaal gestreept in 4 kleuren roze.
    Viel erg in de smaak :)

Saskia, ben erg benieuwd naar het vestje!

13. Amethist

Ja, dat bedacht ik me ook nadat ik het getypt had :).

Ik moet er nog even een poef voor kopen, hahaha. Maar ik neem gewoon zo'n goedkoop ding van de Ikea die de dame van de site ook gebruikt heeft. Die is 39x39 dus als ik per kant 16 vierkantjes van elk 10x10 maak, dan zou het moeten passen volgens mij.

14. Saskia78

Een giraf van giraf :)

Hier schiet het vestje nog niet enorm op hoor..
    Al zit er duidelijk wel vooruitgang in

Ze heeft hem al aangepast inmiddels en hij past precies.

15. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Haken kun je doen door een ketting van lossen op te zetten zo lang als je nodig hebt (denk erom dat je er nog een leuke strik in kan maken als de poncho aan is) en dan in de 2de vanaf de naald vaste (of stokjes) gaan haken en dan in elke steek een vaste (of stokje). Dan heb je een redelijk stevige draad, desnoods kun je er ook 3 of 4 toeren van maken om m nog steviger te maken, moet je zelf even bekijken.

Ik persoonlijk vind het nog mooier om een gedraaid draad te maken. Ik zal het proberen uit te leggen maar hoop dat je het begrijpt want volgens mij is het nogal vaag.

Je pakt van de kleuren die je gebruikt hebt een heel lang draad, ik gebruik denk ik wel een meter ong.
    Dan heb je eigenlijk 2 personen nodig, waarvan de 1 de draad linksomdraait en de ander rechtsom. Op den duur merk je dat het moeilijker gaat en de draad in elkaar gaat zitten. Dan pak je een schaar (niet om te knippen) en je steekt het draad door het oog van de schaar, zonder het draad los te laten schieten. Dan pakt 1 van beiden de beide uiteinden en laat de schaar onderaan hangen je ziet dan dat het draad zichzelf compleet opdraait. Dan maak je een knoopje in het stukje dat je vast hebt, knipt met een tweede schaar onderaan de eerste schaar eruit en maakt ook een knoopje aan het uiteinde.
    Dan heb je een heel gezellig koord om door je poncho te steken. Zal ff een foto plaatsen van de poppenponcho waar je ook het koord ziet

Hoop dat je het een beetje snapt, zo niet dan zal ik eens kijken of ik een tutorial met foto's kan maken.

Bijgevoegde bestanden:

16. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hallo.......ik wil me ook aanmelden hier. Ben een beginner en kan alle hulp gebruiken. Steken zoals halve vaste stokjes meerderen enz kan ik. Heb al een bloem gemaakt en was bezig met een mutsje voor mijn dochtertje van 6 mnden maar kom er niet uit. Dacht een eidn op weg te zijn maar had rond gehaakt met meerderen totdat de cirkel de diameter had wat paste bij de omtrek van haar hoofdje maar dan wordt het echt bijna een soort barret. Weet dus niet wat ik fout deed.
    Hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen

(hello mvj, kom je ook overal tegen he:) )

17. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Hey goofy!!!!!! Da's lang geleden dat ik jou hier gezien heb!! Leuk dat je er ook bent!!
    Hoe bedoel je precies dat het een barret krijgt? Ik wil je graag helpen maar zie ff niet wat je precies bedoelt (moet eerlijk zeggen dat mutsjes ook niet mijn specialiteit zijn hoor, maar kan je miss wel helpen door mee te denken.)

18. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Whahahaha he Nettie.......gniffel, forum is klein!!!

Ehhh zal ff kijken of ik nog een foto kan plaatsen.....want heb het nu al uitgehaald maar daarvoor nog een foto gemaakt.

19. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    ff kijken hoor, tis weer ffies geleden dat ik een foto heb geplaatst.....

Bijgevoegde bestanden:

• muts.jpg
      muts.jpg
      Bestandsgrootte:
      4,9 KB
      Weergaven:
      9
  20. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nu lijkt het meer op een hoes voor een bloempot.....

Deel Deze Pagina