De Haakclub.

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Jsvlinder, 5 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snne

Snne Bekend lid

10 feb 2011
    840
    8
    18
    NULL
    NULL

Super bedankt! Ik denk dat het zo wel moet lukken :)

2. NdNk

NdNk Fanatiek lid

8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Dank en dank ;) Dat hopen wij ook, haha!

@amethist Hmm..ik haak nu niet met katoen geloof ik. Bij ons hier hebben ze best wat kleuren. Toen ik begon met haken wist ik niet of ik het leuk zou vinden en zou kunnen...dus ben ik voor goedkoop gegaan ;)

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Ik ga nog steeds voor niet-te-duur...
    Philar coton 3 koop ik voor m'n beestjes.
    2€ per bol. Stuk duurder dan wibra... Maar het haakt lekker, er zijn heel veel kleurtjes en het kan nog veel duurder.

Nu voor het vestje van dochterlief heb ik drops fabel.
    Dat is 2,65€ per bol...
    Maar dat is dus grotendeels echte wol en geen katoen :)

4. Amethist

Amethist Niet meer actief

@ NdNk: Ja, ik ben ook begonnen met wol van de Wibra. Nu heb ik, net als Saskia Phildar Phil Coton 3. Haakt idd erg lekker en ze hebben heel veel kleurtjes.

Voor de poncho had ik katoen van Rico Creative gebruikt. Ook erg mooi en lekker zacht. En niet duur!

5. Saskia78

Hmm hier vandaag nog lekker met dochterlief samen een speldenkussen gefreubeld.
    Minder mooi dan gehoopt qua bovenkant maar de rest is echt prima gelukt.
    Had zo'n klein "houten" rond bakje van de Zeno's meegenomen met het idee dat de spelden erin kunnen.. En bovenop een klein speldenkussentje gewoon omdat dat handig is.
    Zijkanten bekleed met wit vilt en gekleurde knopen op aanwijzingen van dochterlief.
    Rand van de bovenkant paars gemaakt en het speldenkussen ook.
    En dan bovenop de deksel (en onder het kussentje) wit vilt en natuurlijk een leuk knoopje bovenop voor de show.
    Ziet er leuk uit maar voelt niet heel stevig.. Maar goed.. Voor nu laat ik het maar zo.

En een oude wollen trui verknipt tot poezenmatje...

Niet gehaakt.. Wel lol :)

6. koekie monster

koekie monster Niet meer actief

ik vind op zich het acryl ook goed haken. je moet idd goed zoeken voor leuke kleuren (dat vind ik er dan ook wel weer leuk aan) ga vaak naar een speciaal zaak waar ze ook acryl verkopen voor een 1 euro. en ook vele kleuren. ik vind katoen wel strakker, maar je ziet de gaatjes (bijv bij grannys) ook veel beter.

7. NdNk

NdNk Fanatiek lid

8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Goedemorgen allemaal,

Tjah ik ben nu niet echt wat anders gewent betreft haken....dus vind dit prima...maar voor meer kleuren enzo moet ik misschien ook eens wat anders proberen.
    Heb al weer heel wat afgehaakt de afgelopen week...maar voor die mobile ben ik bijna door mijn kleuren heen. Die moet ik dan wel even weer bij de wibra halen.

Het gaat aardig hard hier met mijn mobile...die heb ik straks nog eerder klaar dan dat ik zwanger ben hihi ;)

8. Saskia78

Hier hangt het af van wat ik maak.. Ami's maak ik altijd van katoen..
    Ziet er gewoon allemaal precies wat netter uit.

Mar het vestje van katoen is niet echt heel lekker om te dragen denk ik
    En van acryl ga je zweten werd mij uitgelegd.. (Plastic in feite)
    Dus werd het wol.
    Hoop stilletjes dat ik nog wat over hou.. Kan ik ook een paar sokken proberen :)

9. Saskia78

10. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    Ik ben er ook weer ...sinds een hele tijd ;)

Leuke site saskia die dieren voor aan de muur zijn te leuk !

11. NdNk

NdNk Fanatiek lid

8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Daar kun je zeker hebberig van worden. Betalen jullie voor patroontjes?

12. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    goedemorgen

leuke site

betalen voor patronen doe ik niet tenzij het een boek is

ik denk tegen dat ik alle gratis patronen heb gemaakt ik niet meer leef hoor

muizen: nog 4 volledige muizen (behalve binnenkant oortjes en staartjes want die zijn al af), 2 lijfjes en 2 kopjes
    daarna nog een aantal muizen vast maken en ze zijn af
    wat verheug ik me op het moment dat de laatste klaar is

volgend project is de deken die besteld is en de bijtjes voor mijn zoon zijn traktatie

13. giraf

giraf Niet meer actief

Oh Saskia, dat is inderdaad een hele leuke site waar je hebberig van wordt...

Betalen voor patronen doe ik eigenlijk ook niet gsnel, meestal zijn ze (of iets wat er heel erg op lijkt) toch wel ergens op het web te vinden :)

Ben nu iets aan het haken voor mijn dochter, elke keer als ik aan het haken was zei ze "is voor susje?" en dat was ook zo, dekentje, mutsje, slofjes, alles wat ik haak was voor de aankomende kleine hihi, dus nu maak ik iets voor mijn oudste :)
    (bijna klaar, foto volgt snel)

14. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    hebben jullie een idee of tip voor mooie letters te maken voor op een deken

alle tips zijn welkom

15. giraf

giraf Niet meer actief

Ik ben er ook al lang naar op zoek, om de letters op de geboorte-vlaggenlijn te maken straks, maar kon niet zo heel veel vinden helaas...

Serie 1: A,B,C,D,E. « Blij met Draadjes

16. Saskia78

Hmm ik wil best ergens voor betalen...
    De mensen moeten ook eten tenslotte.

Maar net als meer mensen... Geef ik liever geld uit aan een tastbaar boek dan aan een pdfje :)

Maar dat eenhoorntje is net een my little pony als je dat horentje wegdenkt. En dat is wel heel leuk natuurlijk.
    Die staat wel op m'n verlanglijstje toch.

17. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    nog 4 kopjes en 6 lijfjes te gaan voor de muizen, daarna alles vastzetten aan elkaar (12 muizen, de andere zijn al klaar)

18. mamanick

mamanick Actief lid

22 aug 2012
    112
    0
    0
    NULL
    NULL
    http://www.ravelry.com/patterns/search#query=unicorn
    Volgens mij staat het eenhoorntje hier ook wel ergens tussen.

En nee ik betaal niet snel voor patronen, maar dat is meer omdat ik denk dat ik het zonder patroon ook wel red. Vaak lukt het ook wel, waar ik wel voor wil betalen zijn bijvoorbeeld vestjes. Die zijn vaak moeilijk uit te vogelen omdat het meerderen en minderen bij de mouwen nog wat hooggegrepen is.

Mutsjes en amis kan ik intussen veel zelf, vind ik ook leuk, en verder is er inderdaad heel veeeeeel gratis te vinden.

19. Saskia78

Heb even gekeken.. Maar er zit niet echt een my little pony tussen toch.
    Ja eentje de er op lijkt maar ook gewoon 5$ kost dus dat schiet weinig op :)

Heb er zelf ook weleens over gedacht om zelf een patroo uit te denken.
    Afhankelijk van wat je wil maken is het wel te doen denk ik.
    Gaat om dit figuurtje Elly - Así es el mundo mágico de Pocoyó
    Ik heb pocoyo uit dezelfde serie thuis al liggen... (Patroontje van iemand anders van een normaal jongetje met truitje en broekje naar een pocoyo bleek vooral een kwestie van de kleuren op de juiste plek aanpassen)
    Maar van Elly is echt nergens een vergelijkbaar patroon. Dan zou ik er 3 moeten combineren...
    En poten en buik moet sowieso wel lukken. Alleen even kijken hoe je handig een mooie kop met slurf maakt.

20. Saskia78

Deel Deze Pagina