die manen zijn kettingen van x aantal steken waar je eerst vasten op haakt, dan 2 vasten in elke steek en dan nog een keer 1 vast, dan 2 vasten om en om. En dan krijg je dat dus
Het klinkt moeilijk, maar het is echt heel simpel. Nu ken ik het patroon van dat paard niet, maar zo'n krul krijg je door veel te meerderen. Je hebt bijvoorbeeld een ketting van 20 losse Dan haak je op die losse 40 losse. Dus in elke steek van de vorige tour 2 steken haken. Hoe vaker je dit doet, hoe meer hij gaat krullen.
Ja sorry, je haakt dus op die 20 losse, 40 VASTE. Dus in elke steek van de vorige tour 2 steken haken.
Hallo dames, HELP! Ik kom niet verder met mijn haakwerk. Heeft iemand het boekje; Gehaakte beestenboel van Christel Krukkert?
Ik kom niet verder met de armen/handen van het aapje. Er staat bij toer 22: 2 v, 1 v in de 12e vanaf de naald, haak nu verder voor de duim over de cirkel van 4 v die is ontstaan
Ik snap niet over welke cirkel ze praten en hoe ze die maakt. Je moet daarna nl 2 toeren haken van 4 v.
Phoe, lastig uitleggen. Het is het zelfde principe als bij de vingers van Valentijn die ik afgelopen week heb gemaakt. Maar ik heb even een stukje met je meegehaakt en ik zal het proberen uit te leggen. Je hebt als het goed is 15 vaste van je vorige tour. Dan haak je eerst 2 vaste. Dan sla je dus 11 steken over en maak je een vaste in de 12e vanaf de haaknaald. Je hebt dus nu een soort van kringetje met die 4 vasten. Je haakt daarna 2 touren van 4 vasten. Dan krijg je de duim van pip. Het is echt een prigel werkje. Uiteindelijk bij Valentijn vond ik het zo'n gedoe. Die duim gaat nog wel, maar dan de rest van de vingers... Ik heb het dus heel anders gedaan. Heb je ook het andere boekje van Christel? Ik heb Valentijn z'n vingers op de zelfde manier gemaakt als die van Evert, maar dan wat langer. Hoop dat het duidelijk is voor je zo. Het is erg lastig uitleggen namelijk
Dat 'kringetje' van 4 vasten zit trouwens helemaal op elkaar. Het is dus niet echt een kringetje. Het zijn natuurlijk maar 4 steken.
tnx boney. Dan deed ik het dus toch goed . Ik dacht al, wat een gepiel dat kan nooit goed zijn Heerlijk zo'n topic
Kijk, dan heb ik toch nog een goede daad gedaan vandaag Dit is al een gepriegel, laat staan als je bij z'n pink bent. Bij mij werd het ook echt niet mooi. Ik kon op het laatst de steken niet goed pakken. Heb het wel 5x over gedaan en weer uitgetrokken. Uiteindelijk dus al scheldend maar heel wat anders gedaan. Maar, succes verder. Ik ga nu op de bank. Ben aan PIP begonnen. Fijne avond verder.