De Haakclub.

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Jsvlinder, 5 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. danip

danip Niet meer actief

Dank je Jsvlinder! Nu deze 2 spannende weken nog doorkomen, en dan hopelijk eindelijk eens een 2e streepje :D Nou ja, heb de hele nacht wakker gelegen, was steeds aan het dromen over hoe het zou zijn als het nu echt zo ver zou zijn. Nou ja afwachten nu maar..

2. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Danip, veel succes met wachten. Ik wacht met je mee... ;)
    Spannende tijd! Ik hoop dat het raak is!

3. lea

lea Fanatiek lid

succes danip!!! hopelijk idd 2 roze streepjes over een paar weekjes, ik gun het je en zal voor je duimen!

4. danip

danip Niet meer actief

Wat lief van jullie!! :D Als er zoveel vrouwen met me meeduimen, dan moet het wel lukken natuurlijk! :) Ik heb nu een heel gek borrelend gevoel in mijn rechter eileider (en daar zat mijn ei!) Dus misschien springt ie nu wel, en is de timing echt perfect! duimduimduim!

5. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Spannuuuuund! Heb je ovutesten gebruikt? Je eitje is vast aan het springen nu :)

Jullie zijn al lang bezig zeg. Ik gun het jullie zo...

Wij zijn ook al een tijdje bezig voor een 2e, maar dat gaat/ging ook niet helemaal vlekkeloos...
    Ik moet nog een weekje wachten tot testen. Volgende week donderdag of vrijdag. Als ik zolang kan wachten ;) Al zou me het verbazen als het deze ronde raak is. We hebben niet heel erg ons best gedaan deze maand... :)

6. danip

danip Niet meer actief

Mijn ei was eergisteren tijdens de inwendige echo 18 mm, en heel goed dus! Vooral omdat het nog maar dag 10 van de cyclus was. Ik moest eergisteren pregnyl spuiten waardoor het eitje 1,5 dag later dan ongeveer springt. Hoe dichter de inseminatie bij de werkelijke eisprong is, hoe meer kans. Dus ik hoop dat wat ik nu voel echt mijn eisprong is.

Dus jullie zijn ook al weer lang bezig voor de tweede :( Ging het bij de eerste wel snel dan? En zijn jullie ook bezig met behandelingen? Hoop voor jou ook een positieve test volgende week!

7. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Wij zijn nu zo'n 9 maanden totaal bezig.
    Bij Tessa was ik eigenlijk gelijk zwanger. Daarvoor heb ik een MA gehad met 12.5 week met curettage. Maar gelukkig dus vrij snel daarna weer zwanger van Tessa.
    Afgelopen dec. was ik zwanger, maar dat ging mis met 5 weken.
    Omdat ik toch wel veel last van buikpijn had, erge buikpijn, ben ik toch maar eens naar de HA gegaan. Die wist het ook niet en stuurde me door naar de gyn. Bij een echo daar bleek er 'iets' te zitten bij m'n rechter eierstok van 5 bij 6.5 cm groot! Een flink ei dus. Ik wilde dit er zo snel mogelijk uit hebben. Je hebt toch iets in je lijf wat er niet hoort en waarvan ze niet weten wat het is.
    Dat werd wachten op een operatie. In de tussentijd mocht ik echt niet zwanger worden van de gyn en dus weer even aan de pil gegaan.
    Uiteindelijk 22 april geopereerd en ze hebben via een kijkoperatie via de buik een dermoid cyste weg gehaald. Hij was echter dus danig groot en vergroeid dat ze helaas dus ook m'n rechte eierstok hebben moeten verwijderen.
    Ik ben na de OK weer snel opgeknap en mocht ook gelijk weer zwanger worden! Ik wilde voor mezelf even 1 cyclus na de pil afwachten en gewoon ongi worden. Dit is dus eigenlijk ronde 1 na de operatie. Maar echt ons best hebben we dus niet gedaan. We willen allebei niet dat het zo'n 'moeten' gaat worden. Dus we zullen zien volgende week...

Lekker ontopic zijn we bezig hè? :D

8. danip

danip Niet meer actief

Dat is ook wel erg heftig, die miskramen! :( En de cyste ook, wat een tegenvaller dan! En vooral dat ze je eileider hebben moeten weg halen! Jeetje wat erg! Ik heb nu trouwens ook een flinke cyste (in mijn eierstok), alleen volgens de gyn een hele onschuldige. Ze denkt namelijk dat er een follikel niet is opgeruimd door mijn lichaam. Deze groeit daar dus mooi door, hij was echt al heel groot, toch wel minimaal 5 cm. Heel raar idee, maar ik mocht wel gewoon doorgaan met de iui. Ze dacht dat de cyste deze maand dan wel zou oplossen.

Ook al heb je "je best" niet gedaan, de kans is natuurlijk altijd aanwezig, en ik hoop het echt voor je :) Dat Tessa over 9 maandjes een broertje of zusje mag krijgen ;) Misschien wordt het haaktopic wel heel vruchtbaar.

En de andere dames vinden dit kleine offtopic uitstapje vast niet erg ;) toch?

9. lea

lea Fanatiek lid

tuurlijk vinden we dat niet erg, er is altijd nog wel meer dan haken alleen:D. Ik was bij mijn oudste meteen zwanger, en bij de jongste na 10 maanden, en dat vond ik al lang, laat staan 3,5 jaar! Het valt toch tegen als je iedere keer ongesteld wordt, kun je wel gewoon netsjes wachten op je nod iedere keer? Ik heb in die tien maanden wel een flink aantal testen versleten:). Nou meiden ik hoop dat het snel raak is voor jullie!

nog even on-topic;), ik heb totaal geen inspiratie voor iets hakerigs..... gister begonnen met die tas van danip, maar die 4 keer begonnen en weer uitgehaald, werd niet naar mijn zin, en had op gegeven moment ook geen zin meer. Nu maar begonnen een hempje/blouse te maken voor mijn dochter van bijna 4, sld hij klaar is kom ik fotootje showen...

10. Jsvlinder

Jsvlinder Niet meer actief

O jee Boney, bij jou is het dus ook spannend!:D

Danip, misschien was het wel een eisprong, misschien ook niet. Je weet dat zaadjes een paar dagen kunnen overleven in een vrouw? Dus als je je ei maandagmiddag voelt kan het ook nog hoor:)

Ik kreeg zaterdagmiddag de zaadjes binnen zeg maar en maandagavond had ik mijn eisprong en dat werd zoon.

Ik ga voor jullie beide duimen.

11. lea

lea Fanatiek lid

:Dblouse je klaar staat in mijn blog!;)

Oei, eigenlijk ook off-topic!:)

12. danip

danip Niet meer actief

Wat een lieve reacties allemaal hier! :) 10 maanden is ook lang hoor! Ik was met 10 maanden ook echt heel verdrietig! 3,5 jaar is wel lang inderdaad, maar als het straks dan echt raak is, dan weet je waar je het allemaal voor gedaan hebt.

Wat ging er mis bij de tas dan? Haak je wel op een grote naald? Ik gebruikte 3 dubbele draad, en volgens mij naald 5, maar ik ga hem nog een keer maken op 7. Het lijkt trouwens eerst ook heel vormeloos, maar dat komt goed hoor!

Ik ben bezig met een golfjesdeken, heb al 1/3e af ;) Ik heb nigar van de zeeman gekocht, want anders werd de deken wel erg duur! Heb er wel nog 2 andere kleuren bij gehaald, bij de wolwinkel omdat ik de kleuren van de zeeman vaak niet zo super vind. O ja en nog een pakje garen bij de lidl gehaald. Pistachegroen, en erg zacht. Alleen splijt het nogal. Hmm ik ga ff een foto maken van de deken so far, dan plaats ik het hier wel even.

13. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Ben benieuwd naar de foto's danip. Ik zag bij de blog hakenenmeer een erg leuk patroon voorbij komen. Ik heb PIP af en ben nu bezig met een uil. Het is een eigen ontwerp met behulp van veel foto's en patronen van Ravelry. Het word een kraamkado met een muziekdoosje erin. De hoofdkleuren worden donkergroen en oranje. Kleur van de babykamer.

14. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Hier mij PIP! Dat mutsje! :$ het is super schattig zo'n klein mutsje met van die flappen, maar wat een rotwerk zeg. Volgende keer (als die er komt) maak ik hem van 1 kleur :D

Bekijk bijlage 162316

15. danip

danip Niet meer actief

wow! Die is echt super mooi! En vooral met dat mutsje! Echt super leuk zeg!

En het patroon dat ik gebruik is die van haken en meer :D Maar heb nog geen foto gemaakt, doe ik straks wel even. Er staat al wel een stukje op mijn blog trouwens.

16. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Hoi dames!

Ik ben er ook nog, alleen zit ik er niet zovaak meer achter.. Doggy en kind nemen veel tijd in beslag.. :D

ik wens de dames die proberen zwanger te worden heel gauw een positieve test toe!

Ik wil graag leuke kleurtjes haakwol/garen, waar moet ik zijn? Mag ook online zijn!!

Offt: Spaart er ook iemand dierenkaartjes van de AH? Dubbelen wil ik wel graag ruilen..

17. lea

lea Fanatiek lid

pip is erg leuk geworden boney! Lastig die muts.....en dan heb je de muts klaar en dan moet ook nog het ponponnetje en de vlechtjes, maar het resultaat mag er zijn!:D

18. lea

lea Fanatiek lid

@ danip : Ik heb geen grote haaknaalden , daarom werd het niet zo denk ik. de vorm kwam er wel, maar erg klein dus maar weer uitgehaald...Ik ga nog op zoek naar dikkere haaknaald en dan ga ik het weer proberen vol goede moed, ik ben nu begonnen met een onderzetter te haken, ben benieuwd....;)

19. Jsvlinder

Jsvlinder Niet meer actief

Ik zou mijn zebra nog showen als hij afwas. Staat nu bij mijn moeder op de bank;):p

Deel Deze Pagina